Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Budgestatief: ja of neen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Budgestatief: ja of neen?

@Tommie:
    Ik heb voor de NFWG van JNM een paar jaar terug twee statieven gekocht voor 100 euro. Dat waren tweedehandse Manfrotto 190-statieven, elk met een balhoofd. Voor dat geld vind je niet veel beters denk ik...
    Succes!

Comment

het is een Velbon Sherpa 600R geworden.

Aluminium poten met behoorlijke dikte, en alle verbindingselementen in metaal.

Gekocht aan 95€, en wat mij betreft, behoorlijk stevig. We zullen het volgende week eens testen met wat nachtopnames.

Comment

aha ik heb een velbon 450R gekocht voor 84€
        met mijn 450d en de standaardlensjes gaat het behoorlijk , had geen last met het bedienen etc ..enige vond ik wel dat de pootjes wat strak zitten en moest ik echt wat helpen om uit te zakken.
        Nuja ik heb er gewoon beetje teflon op gespoten en voila..schuift heerlijk etc .
        Enige minpuntje, als ik echt kritisch mag zijn..de plastieken bevestigingsringen op het middenstuk zijn gemaakt van mindergoede kwaliteit nr mijn gevoel .
        Tevens moet je toch wat voorzichtig zijn en best goed losdraaien alvorens de hoogte aan te passen ..alle tandjes zijn ook van plastiek en kunnen dus slijten met wrijving.
        Een ander puntje is misschien het afwezig zijn ve pas-meterke .
        Voor de rest zit hem degelijk inmekaar , staat stevig en stabiel , licht gewicht , goede draagbare lengte (leek me bv goed voor aan een rugzakje) en een goed bereikbare hoogte.
        Mits wat voorzichtigheid eentje waar ik nog lang plezier van kan hebben gebruikend met deze setup.
        Ook heb ik bv een giotto en een manfrotto statief vastgehad en je merkt toch duidelijk het verschil , zowel in kwaliteit als in prijs.(al vind ik dat best meevallen al je ziet wat je krijgt)

Mvg
        Canon EOS 450D (15/12/08)
        Lensen : EF-S 18-55mm IS + EF-S 55-250mm IS
        Statief : Velbon Sherpa 450R

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
          Kijk even naar deze combinatie : 6702 Pro tripod incl head
          dat is een namaak-manfrotto 055 non-pro
          met een namaak-manfrotto 140 RC-kop
          geen idee van de duurzaamheid ...

mm
          ∏__|_ ∏__|_
          "no rules, great shots"
          Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
            Kijk even naar deze combinatie : 6702 Pro tripod incl head
            Heb Mark zijn raad opgevolgd en bij die Duitse jongens bovenstaand item besteld. Dit is dus idd een dijk van een statief annex balhoofd. Kan je dus makkelijk één en ander op kwijt en beantwoord dus aan mijn behoeftes. En dit voor slechts 79,99 euro. Telefonisch besteld, zelfde dag opgestuurd en daags erna in Belgenland. Uitstekende service
            Heb me in één moeite door een afstandsbediening voor mijn Nikon aangeschaft

Tnx voor de tip Mark

Slu !

Tjerri

Comment

manfrotto 190db + 486rc2 balhoofd : dit is de goedkoopst en meest degelijke polyvalent inzetbaar statief, volgens mij dan toch.
              Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjerri Bekijk bericht
                Heb Mark zijn raad opgevolgd en bij die Duitse jongens bovenstaand item besteld. Dit is dus idd een dijk van een statief annex balhoofd. Kan je dus makkelijk één en ander op kwijt en beantwoord dus aan mijn behoeftes. En dit voor slechts 79,99 euro. Telefonisch besteld, zelfde dag opgestuurd en daags erna in Belgenland. Uitstekende service
                Heb me in één moeite door een afstandsbediening voor mijn Nikon aangeschaft

Tnx voor de tip Mark

Slu !

Tjerri
                No thanks, graag van dienst, en als het dan toch Manfrotto namaak is zal het zeker niet slecht zijn

Mijn statief heeft ondertussen al heel wat meegemaakt, en het staat nog altijd als een huis, ben er nog steeds helemaal tevreden over.

Mark
                Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Heb dit draadje ook wat meegevolgt, omdat ik ook op zoek ben naar een degelijk statief binnen een studentenbudget (ca 100€), en die Walimex WAL-6702 Pro-Tripod + FT-010H_bl lijkt me wel een goede oplossing voor mijn materiaal (zie sig)

Ik heb echter nog 2 vraagjes hieromtrent:
                  Vraag1: Kan dit statief/merk ook aangekocht worden in een winkel (regio west-/oost-vlaanderen)??
                  Vraag2: Is er een evenwaardig Manfrotto-alternatief voor dezelfde prijs?
                  Last edited by dummy; 2 januari 2009, 11:29. Reden: extra vraagje
                  Nikon D90 + 18-105 + 50mm 1.8 + 35mm 1.8 + Metz mecablitz 50 AF-1

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
                    dat is een namaak-manfrotto 055 non-pro
                    met een namaak-manfrotto 140 RC-kop
                    geen idee van de duurzaamheid ...

mm
                    Oorspronkelijk geplaatst door dummy Bekijk bericht
                    ...
                    Vraag2: Is er een evenwaardig Manfrotto-alternatief voor dezelfde prijs?
                    zie hierboven, maar wegens dat de walimex een kopie/namaak is,
                    zal het origineel wel ietsje duurder uitvallen, alhoewel.

Manfrotto 055XDB/804RC2, Tripod combi: kleine €150

mm
                    ∏__|_ ∏__|_
                    "no rules, great shots"
                    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Sherpa 600R vind je bij Konijn voor 95 €.
                      Ga deze maar eens vastpakken en oordeel zelf.

Comment

Working...
                      X