Re: SB800 "hoe en waarom"
Ok, gelukt!
Bij de persoonlijke Draadloze flitsmodus icoon, stond hij op "Master", de SB800 moet op "off " staan anders zie je de "Fire on/off " icoon niet.
Nu lukt het inderdaad wel.
Ik ga die "fire off " erbij vermelden.
Het hangt ook af met welk toestel .
Ik wacht even af tot ik zelf een lens heb, de handleiding is nogal verwarrend.
De termen TTL, i-TTL, D-TTL worden door elkaar gebruikt, bij de camera worden voor hetzelfde dan weer andere termen gebruikt.
op p8 staat bv als opmerking : "TTL modus is niet bruikbaar met digitale reflex camera's" enkel "i-TTL "en "BL" lijkt mogelijk, maar i-TTL en BL staan wel onder dezelfde hoofding "automatische TTL flitsmodus". Van de dingen die ik tot nu toe heb neergeschreven heb ik getest en weet ik dat ze werken.
Ik wil het graag zelf uitproberen.
Ok, gelukt!
Bij de persoonlijke Draadloze flitsmodus icoon, stond hij op "Master", de SB800 moet op "off " staan anders zie je de "Fire on/off " icoon niet.
Nu lukt het inderdaad wel.
Ik ga die "fire off " erbij vermelden.
ikzelf heb al een paar maal de flits vergeten op manueel te zetten in combinatie met mijn peleng 8mm lens (niet cpu)
de flits blijft gewoon werken op ttl
zowel op de camera als remote
de flits blijft gewoon werken op ttl
zowel op de camera als remote
Ik wacht even af tot ik zelf een lens heb, de handleiding is nogal verwarrend.
De termen TTL, i-TTL, D-TTL worden door elkaar gebruikt, bij de camera worden voor hetzelfde dan weer andere termen gebruikt.
op p8 staat bv als opmerking : "TTL modus is niet bruikbaar met digitale reflex camera's" enkel "i-TTL "en "BL" lijkt mogelijk, maar i-TTL en BL staan wel onder dezelfde hoofding "automatische TTL flitsmodus". Van de dingen die ik tot nu toe heb neergeschreven heb ik getest en weet ik dat ze werken.
Ik wil het graag zelf uitproberen.
Comment