Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

cameratas lowepro waterdicht?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• cameratas lowepro waterdicht?

hey mensen, ben op zoek naar een cameratas voor mijn eos 400d met 17-50 2.8, 1extra lens, lader en zo van die kleine prullertjes... niet veel dus. iets licht om rond te lopen

Ideaal dacht ik
    -de Lowepro slingshot 100 of 200
    -fastpack 100 of 200
    -tamrac adventure 6 of 7

allemaal zo van 50 tot 80 euro

het sligshot principe is wat ik zoek, naar voor draaien en opzij de camera er uit halen, heb zo een zakken met 1riem altijd leuk gevonden (behalve met een jas aan dan) ... maar het nadeel van de slingshot is het kleine bovenste compartiment?? ...

graag had ik daar eventueel boterhammen drank en/of dergelijke in kwijt gekunt.. op beelden heb ik zo geen gedacht maar het lijkt dat al je er een blikje drank 33cl in steekt dat da vol zit, neen??

dus is mischien de fastpack daar beter in, groter vanboven en een zijlingse zak voor een fles drank bv.... maar geen regencover??

ik vind niet terug op de lowepro site of het materiaal waaruit die zak gemaakt is water afstoot of toch op zen minst geen spons. Is dit het zelfde materiaal als de slingshot

zou zo een regen cover niet makkelijk na te maken zijn of appart te verkrijgen?

dan de tamrac, daar is het al niet meer zijlings maar lijkt me voor mijn geval een leuke tas

Iemand ideeen suggesties Links?? youtube is ook gene vette mr de lowepro filpjes zijn goed

... dacht anders is naar Rubens te rijden.. zijn daar veel modellen te bezichtigen?.. kijken vastouden en voelen

thx

Re: cameratas lowepro waterdicht?

het sligshot principe is wat ik zoek, naar voor draaien en opzij de camera er uit halen, heb zo een zakken met 1riem altijd leuk gevonden (behalve met een jas aan dan) ... maar het nadeel van de slingshot is het kleine bovenste compartiment?? ...

graag had ik daar eventueel boterhammen drank en/of dergelijke in kwijt gekunt.. op beelden heb ik zo geen gedacht maar het lijkt dat al je er een blikje drank 33cl in steekt dat da vol zit, neen??
    Idd, in het bovencompartiment krijg je een kinderbrooddoos en een blikje als je moeite doet...

dus is mischien de fastpack daar beter in, groter vanboven en een zijlingse zak voor een fles drank bv.... maar geen regencover??
    kende ik nog niet maar ben even op de lowepro website gaan kijken... zowieso denk ik dat hij veel comfortabeler draagt... ik loop met een type slingshot geen hele dag rond ronder zeer aan m'n schouder te krijgen ( 5 lenzen + body), en wisselen van schouder gaat moeilijk vanwege de vormgeving...

ik vind niet terug op de lowepro site of het materiaal waaruit die zak gemaakt is water afstoot of toch op zen minst geen spons. Is dit het zelfde materiaal als de slingshot
    'k heb een vermoeden dat het materiaal niet teveel water zal doorlaten, maar de ritsen en naden misschien wel.

zou zo een regen cover niet makkelijk na te maken zijn of appart te verkrijgen?
    Als je hem goed kan vastmaken moet dat zeker te doen zijn...

een slingshot aw200 is trouwens naar mijn mening wel snel te klein... die fastpack ziet er handiger uit...

dan de tamrac, daar is het al niet meer zijlings maar lijkt me voor mijn geval een leuke tas
    deze (6&7) "ziet" er nog kleiner uit dan de aw200 ?
    Mijn foto's
    Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

Ik maak gebruik van LowePro Slingshot 200AW.
      Tot nu toe alles langs de binnenkant kunnen droog houden (hier volgt iets met hout of zo ).
      De tas is ook uitgerust met een regencover die onderaan opgeborgen zit.

Het is een goeie tas, maar zoals vorig commentaar reeds heeft vermeld: maak voor je vertrekt echt een keuze in wat je wil meenemen, zo veel kan er niet in. 'k Heb zelf al het gevoel dat ie met mijn beperkte uitrusting al te klein is.
      Nikon D80 / AF-S DX Nikkor 18-135mm f3.5-5.6G / AF-S VR Micro-Nikkor 105mm f2.8G IF-ED / Tokina AT-X Pro 12-24 f4 (IF) DX

Comment

Bij alle Lowe Pro tassen met de aanduiding "AW" (=All Weather) zit een plastiek afdekhoes welke je tas waterdicht maakt. (natuurlijk, niet onderdompelen in water hé )

gr,
        Kristof

Comment

Ik ken je zoektocht. Ik wou hetzelfde materiaal meenemen op dagtochten in Kreta. Ik heb uiteindelijk de Fastpack 350 gekozen omdat die een heupband heeft. Na een halve dag, slaag je erin de camera uit je tas te halen en terug te plaatsen langs het zijvak (terwijl hij op je rug blijft).
          Ik heb de regencover van mijn gewone dagrugzak meegenomen (die past perfect). Volgens mij kun je bij AS Adventure losse regenhoezen kopen.

Groeten, Johan

Comment

het pijn krijgen aan de schouder komt veel voor precies,

ik kan ons moeder mischien van de fastpack een slingshot principe riem laten aan maken met snelkoppelingen om toch als het moet met 2schouder riemen rond te lopen, dat ik kan wisselen tussen 1 of 2riemen lijkt me ni zo moeilijk ...als men kan volgen

en als zo een AW hoes kan ik is gaan kijken bij as adventure

Is er nu veel te zien van zakken bij konijn /rubens bv?

Comment

ben misschien iets te laat, maar heb de fastpack 300 (geloof ik) en de slingschot
              beide goede tassen maar, de slingshot 200 was te klein geworden voor alle zaken, en het probleem dat het te zwaar werd op de borststreek door die ene riem, kreeg pijn aan de "hart" streek, dan maar dit jaar de fastpack gekocht mede doordat ik daarin de computer kwijt kon....zeer goede verdeling van het gewicht, een goed vak om iets bovenaan in op te bergen, ...maar zwaar als de computer erbij inzit
              ik ga er binnenkort mee op reis....inclusief computer....ben eens benieuwd
              voor het gebruik hier in de buurt (wandelingen )ed kan ik de fastpack zeer goed aanbevelen.. alles zit veilig, je kan er niet zomaar bij wanneer die op je rug hangt, en toch kan je met twee bewegingen je spullen zo uit je tas nemen zonder dat je de zak moet afzetten
              groetjes aline

Comment

heb me net de fastpack 200 besteld... was effe aant twijfelen voor de 250, niet voor een laptop maar om dat vak voor documenten te gebruiken... ma kom dan rol ik ze maar op heb dat gedeelte toch niet zo vaak nodig.

Comment

ik wens je er eveneel plezier aan zoals ik al aan de mijne heb gehad
                  ben nu bezig om een oplossing te vinden om de camera aan de fastpack te bevestigen
                  gebruik van lowepro camera strap: ze doormidden snijden en door een schoenmaker een ring laten inslaan en die dan bevestigen aan de voorkant , je kan hem gemakkelijk los maken door de strap, ga het straks eens proberen klaar te krijgen....hopelijk werkt mijn idee
                  groetjes aline

Comment

Hier dan de Lowpro Fastback met een Deuter AW cover
                    ... ja int geel in die maat was er geen zwart of blauw meer dus moest ik het daar mee doen.

deze is het kleinste model met elastic de andere, de grotere modellen waren met een touwtje dat je moest aantrekken

opgevouwen zeer compact

Gevonden bij AS adventure voor 12euro

Comment

eigenlijk zeer handig, zeker nog een extra beveiliging tegen onverlaten
                      en geel , ja je bent dan zeker nog zichtbaar in het donker of bewolkte dagen
                      mijn probleem is goed opgelost geraakt om mijn fototoestel aan mijn rugzak te bevestigen , kijk maar een naar mijn draadje in "manfroto long plate"
                      groetjes aline

Comment

tijdens trektochten bevestig ik mijn fototas op de buik, trekt er niet op maar is echt handig , met twee musketons kan je de tas snel af- en vasthaken.
                        kijk eens hier
                        Hey, Ik doe binnenkort een trektocht, van verschijdene dagen door een deeltje niet bewoonde wereld, en ben op zoek naar mensen die me tips kunnen geven over welke rugzak ze hebben, hoe ze hun rugzak laden om het fototoestel toch nog berijkbaar te zijn, maar toch goed opgeborgen (beschermd tegen water en andere niet gewenste

post 13
                        Sony RX10 Mark IV
                        nog een fijne dag verder!
                        Guido

Comment

Working...
                        X