Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Image tank voor CF'jes

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Image tank voor CF'jes

Hoi, ik had graag zo een Imaga tank gehad voor een budget van rond de 100 tot 150 Euro. Zo een dingetje dat dus niet al te groot is en waar je je CF'je in kunt stoppen om alles over te laden. Het moet eigenlijk niet meer zijn dan 50 Gig (maar meer mag ook). Nu ben ik onlangs bij konijn langsgeweest en die hebben me Canon of Epson aangeraden. Maar die dingetjes zijn verschrikkelijk duur en hebben allemaal een LCD schermpje voor bewegende beelden en dergelijke. Dat heb ik dus allemaal niet nodig. Ook wisten ze mij te vertellen dat XS-drive niet te betrouwen was want daar hadden ze al wel eens prullen mee gehad.

Nu is mijn vraag: wat raden jullie mij aan en waar kan ik dat het beste kopen? Liefst in de winkel zelf want via internet ben ik zo niet voor te vinden. Liefst regio provincie Antwerpen of anders ergens waar ik met de trein kan geraken.

Alvast dank u.

Re: Image tank voor CF'jes

Voor het budget dat je vermeldt heb je al ettelijke goede CF-kaartjes, die dan ook nog eens het voordeel hebben dat je de risk of failure spreidt...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frankonl Bekijk bericht
      Voor het budget dat je vermeldt heb je al ettelijke goede CF-kaartjes, die dan ook nog eens het voordeel hebben dat je de risk of failure spreidt...

Vindt ik ook!!!!

Comment

Ik gebruik 16 gb kaartjes. (Samsung 280x) Gekocht voor minder dan 40 euro p/s.
        groet, Rik

Comment

Ik kan mij goed aansluiten bij bovenstaande.

Voor backup op lange termijn zijn (2) harde schijven het beste, maar bij mobiel gebruik zijn ze allemaal zeer kwetsbaar! Ik heb mij een photobox van conceptronic gekocht voor op reis, maar vertrouw er niet 100% op.

Ik heb toch een extra HDD nodig voor mijn laptop (en binnenkort zeker op mijn EEE 901 ) en dan komt de photobox goed van pas. Ik zet er films op, en gebruik de kaartlezer om mijn CF uit te lezen met de laptop.

Ik zet er altijd een backup van mijn foto's op, maar wis ze maar pas van de CF als ze echt allemaal zo goed als vol zitten. Als je echt zonder plaats op de CF zit, is het handig meegenomen.

Ik gebruik hem dus als card reader en externe opslag, en als backup voor CF cards... CF blijft het veiligste!

greetz,
          www.fotopie.be
          Canon EOS 40D + BG | EFs 17-55 2.8 IS USM| 10-22 + 15-85mm IS + 70-300mm IS | EF 100mm f/2.8| EF 70-200 2.8/L | Giotto statief | 580Ex II - You know what a camera is? A mirror with memory.

Comment

Google eens op Braun Pixelbank

Onder de 100 euro voor 80gb
            Een hoop ouwe zooi
            www.rbfoto.nl

Comment

Gewoon genoeg kaartjes kopen, veel veiliger en nu op dit moment niet duur.

Koop een voor 100 Euro kaartjes op de onlineshop van Transcend, dan worden ze nog gratis verzonden , en op drie dagen bij U thuis.

MVG, Jeff
              Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                Gewoon genoeg kaartjes kopen, veel veiliger en nu op dit moment niet duur.

Koop een voor 100 Euro kaartjes op de onlineshop van Transcend, dan worden ze nog gratis verzonden , en op drie dagen bij U thuis.

MVG, Jeff
                Inderdaad, en bijna overal ter wereld kan je je data op een DVD laten branden als dit nodig blijkt, daarom hou ik mij dan ook aan 4Gb. kaartjes.

Comment

Working...
                X