Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Velbon Sherpa Pro CF730 of Manfrotto Pro 055XPROB + 322RC2 ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: 40D + Sigma 50-500 : welke gewicht + hoogte tripod?

    Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
    Ben ik de enige die denkt dat jij gewoon niet wilt geholpen worden
    Neen er zijn er wel een paar. Hij gedraagt zich als een 15-jarige betweter, raad vragen en die dan volledig in de wind slaan, of erger nog : ridiculiseren.

    Het was zo met de CF-cards, writers, lenzen... vragen stellen zelf antwoorden geven raad in vraag stellen, meerdere threads starten... kaartjes kopen, terug verkopen omdat hij twijfelt aan de snelheid. Stond te koop, zond zelfs een PM, kreeg nog geen antwoord dat het al verkocht was of dergelijk, zeker een maand geleden. Hij stelde vragen over lenzen die hij zou aankopen, ze stonden al in zijn voetnoot, dus waren ze al in zijn bezit of niet?

    Wat wil je nu horen, beste vriend? Dat statief op ebay van $19.90 is het beste voor jou! En als je er aan twijfelt, lees alle topics over statieven, zoals de normale forumleden hier. Ik zie hier mensen antwoorden die decennia ervaring hebben, het antwoord geven, nog ben je niet tevreden.

    Comment


    • #32
      Re: 40D + Sigma 50-500 : welke gewicht + hoogte tripod?

      Veel bijgeleerd door de topics, geen miskopen gedaan, zo moet het zijn in een forum, liever een topic meer dan een slecht objectief te kopen. U moet dit niet lezen. Enkel nog een statief en t'zit erop. Zal wel iets vinden rond de €200. Sommigen laten hier de nieuwelingen nooit info krijgen, voor deze mensen zouden ze een 60+ afdeling in het forum moeten maken :-)
      Chance dat er nog uitzonderingen zijn van mensen die het wel goed menen

      Comment


      • #33
        Re: 40D + Sigma 50-500 : welke gewicht + hoogte tripod?

        Oorspronkelijk geplaatst door Innovator Bekijk bericht
        Onozele vragen? Dus RDB kocht direct DE goede camera, DE goede objectieven, HET perfect statief, nooit enig miskoop gedaan noch vraag op het forum moeten stellen ????
        Proficiat, u bent perfect

        Diegene die het meest van de toren blazen stellen de meest onozele vragen zoals uzelf : topics over karpers vangen , met een heupprothese door de douanecontrole en golfen


        Das hier geen seniorenforum

        Das de bedoeling van een forum dat je de mensen tips geeft die pas begonnen zijn? Als het teveel gevraagd is moet je zelfs niet reageren...

        €200 is geen probleem voor een goed statief, maar ik betaal geen €400-€1000(dit laatste is zelfs niet overdreven zag ik), ik gooi m'n geld niet door de molen. Zoek beste prijs/kwaliteit, geen €30 en geen €500-€1000 maar een tussenslag.

        Chance dat er nog een paar vriendelijke mensen zijn op dit forum die echt willen helpen, dankzij hen heb ik al heel wat goed materiaal gevonden zonder miskopen te moeten doen.

        Hier zeg je dat je zelfs 200 euro voor een paar stelten niet ziet zitten :

        Je krijgt een goede tip van iemand die een pak ervaring heeft :

        Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
        Als ik het cru mag uitdrukken: pure rommel.
        Totaal onbruikbaar voor een grote tele.
        Maar ja, t'is uw geld hé?

        Je wil dus duidelijk niet geholpen worden :

        Oorspronkelijk geplaatst door Innovator Bekijk bericht
        En waarom? Wat is er mis mee? Als je iets zegt moet je alles zeggen...

        Duidelijk te zien aan je aanbiedingen ( die je vlug volledig wist zodat niemand meer kan zien over wat het gaat ) dat je de laatste maanden nog geen miskopen hebt gedaan , hoe fantastisch leerzaam zijn die topics hé

        Oorspronkelijk geplaatst door Innovator Bekijk bericht
        Veel bijgeleerd door de topics, geen miskopen gedaan, zo moet het zijn in een forum, liever een topic meer dan een slecht
        Last edited by RDB; 10 juli 2008, 12:52.
        1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

        Comment


        • #34
          Re: 40D + Sigma 50-500 : welke gewicht + hoogte tripod?

          Oorspronkelijk geplaatst door Innovator Bekijk bericht

          Diegene die het meest van de toren blazen stellen de meest onozele vragen zoals uzelf : topics over karpers vangen , met een heupprothese door de douanecontrole en golfen
          Ik zie zelfs dat je zo stom bent en niet eens snapt wat een "vraag" is , zeg me eens waar ik een vraag stel over golf, karpers en heupproteses , sukkelaar, van jou moet ik in elk geval de eerste deftige foto nog aanschouwen , ik weet niet hoe oud je bent en ik wil het ook niet weten maar wat ik wel weet is dat m'n nichtje van 12 verstandiger is dan jou
          1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

          Comment


          • #35
            Re: 40D + Sigma 50-500 : welke gewicht + hoogte tripod?

            Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
            Duidelijk te zien aan je aanbiedingen ( die je vlug volledig wist zodat niemand meer kan zien over wat het gaat ) dat je de laatste maanden nog geen miskopen hebt gedaan , hoe fantastisch leerzaam zijn die topics hé
            Dat is eerder een trukje om de het aangeboden terug naar boven te kicken, wat feitelijk niet correct is tov. de andere aanbieders maar de mod's zijn ook waakzamer geworden voor zulke toeren.
            Hubert

            Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

            Comment


            • #36
              Re: 40D + Sigma 50-500 : welke gewicht + hoogte tripod?

              Ik neem gewoon een zwaar en groot statief, ongeacht merk, van rond de 2m in 2-3 stukken.

              tip Vantje Velbon Sherpa Pro CF730 €361 http://www.factoryprices.nl/product_...ducts_id=30646
              Maar dit is toch te licht? 2.35KG voor een Bigma met cam van 2.540kg!! Vantje zei dat statief+balhoofd nooit minder mag wegen dan cam+objectief.
              Toch zou 2KG genoeg zijn staat verder... Hoogte 1m90 is wel perfect, maar kan toch snel omwaaien.

              Die Manfrotto Pro 055XPROB slechts €149 (2.400kg) + 322RC2 [/B] in totaal €259 (beter deze Manfrotto zeker goedkoper en iets zwaarder, poten zijn wel smaller door meerdere delen) http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?...m=280243622493

              Zag dat Manfrotto toch wel het breedste gamma heeft en goede prijzen, wat vinden de kenners van :
              Manfrotto 055CLB (2.3kg) http://www.ciao.co.uk/Manfrotto_055C...ripod__6460939
              Manfrotto 028B
              Manfrotto 351MV
              Manfrotto 132XB


              Vinden jullie deze onderste 4 een beetje goed (zwaar maar toch net niet te zwaar als de 055C).
              Last edited by Innovator; 10 juli 2008, 22:05.

              Comment


              • #37
                Re: Sigma 50-500 : Velbon Sherpa Pro CF730 of Manfrotto Pro 055XPROB + 322RC2 ?

                Zou gaan voor Manfrotto 055Xprob +322rc2 uniek. heb deze combinatie ook super.
                EOS 30D CANON - EF S 17-85 IS USM - CANON EF 70-300 IS USM - CANON EFS 10-22 - METZ 58 AF-1 - 055XPROB - 322RC2 -BG-E2

                Comment


                • #38
                  Re: 40D + Sigma 50-500 : welke gewicht + hoogte tripod?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Innovator Bekijk bericht
                  Ik neem gewoon een zwaar en groot statief, ongeacht merk, van rond de 2m in 2-3 stukken.

                  tip Vantje Velbon Sherpa Pro CF730 €361 http://www.factoryprices.nl/product_...ducts_id=30646
                  Maar dit is toch te licht? 2.35KG voor een Bigma met cam van 2.540kg!! Vantje zei dat statief+balhoofd nooit minder mag wegen dan cam+objectief.
                  Toch zou 2KG genoeg zijn staat verder... Hoogte 1m90 is wel perfect, maar kan toch snel omwaaien.
                  Velbon CF 730 weegt eigenlijk 2450 gram in werkelijkheid en reken daar nog een balhoofd van ongeveer 500 gram bij = 3 kg in totaal. Ruim voldoende voor uw Bigma.
                  Ik heb de CF730 en het is een super statief. Puur vakmanschap.
                  Minder glas dan vroeger, maar beter.

                  Comment


                  • #39
                    Re: Sigma 50-500 : Velbon Sherpa Pro CF730 of Manfrotto Pro 055XPROB + 322RC2 ?

                    same ...

                    en vergeet die "190cm":
                    - je ogen staan (denk ik toch) niet bovenaan je hoofd.
                    - tussen de camera en het statief staat nog een kop
                    - het gaatje om door te kijken zit vrij hoog op je camera.

                    ikzelf ben ruim 185cm en gebruik een 055WNB + 322RC2 kop.
                    ik heb denk ik nog nooit m'n statief op volle lengte moeten gebruiken.
                    o, en de middenkolom is er uitgehaald ...

                    mm
                    ∏__|_ ∏__|_
                    "no rules, great shots"
                    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                    Comment


                    • #40
                      Re: Sigma 50-500 : Velbon Sherpa Pro CF730 of Manfrotto Pro 055XPROB + 322RC2 ?

                      @Innovator, het is wel niet de bedoeling je beginpost telkens aan te passen.
                      Antwoorden die op jou originele vraag werden gegevens zijn daardoor niet meer relevant en de mensen die de moeite heben gedaan op jou op weg te helpen staan daardoor voor schut.

                      Je kan bijkomende vragen gerust stellen verder in het topic, maar je laat best de originele vragen staan.
                      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                      Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                      Comment


                      • #41
                        Re: Sigma 50-500 : Velbon Sherpa Pro CF730 of Manfrotto Pro 055XPROB + 322RC2 ?

                        Ook zopas een statief besteld, een klassieker gekozen : de Manfrotto 055CLB voor €82 op Ebay UK. Niet zo zwaar als de 055C van +4kg (deze kun je nog meenemen).

                        Folded Length: 61 cm
                        Weight: 2.3 kg
                        Material: Aluminium
                        Max Operating Height: 178 cm
                        Min Operating Height: 8 cm
                        Max Supported Weight: 7 kg
                        Supported Devices: Spotting scope, camera
                        Features: Multi-angle tripod legs

                        Nog vlug het linkje erbijgezet :
                        This website is for sale! digital-cameras.com is your first and best source for information about digital cameras. Here you will also find topics relating to issues of general interest. We hope you find what you are looking for!

                        Is misschien wel een ouder statief, maar prijs/kwaliteit

                        Nu nog zo'n Manfrotto Mini Ball Head 484RC2 met RC2 System bestellen...
                        Last edited by Innovator; 11 juli 2008, 21:13.

                        Comment


                        • #42
                          Re: Sigma 50-500 : Velbon Sherpa Pro CF730 of Manfrotto Pro 055XPROB + 322RC2 ?

                          dubbel accountje, innovator?
                          of oeps, foutje, SoulPhotography ...

                          hoe dan ook, redelijk goed statief (ik ben er toch contant mee)
                          maar vrees voor het balhoofd, misschien iets hoger mikken?

                          mm
                          ∏__|_ ∏__|_
                          "no rules, great shots"
                          Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                          Comment


                          • #43
                            Re: Sigma 50-500 : Velbon Sherpa Pro CF730 of Manfrotto Pro 055XPROB + 322RC2 ?

                            Hi mm,

                            Geen idee wat je bedoelt, is m'n tweede statief, de 055C veel te zwaar, deed hem praktisch nooit mee en op Ebay verkocht.
                            Welk balhoofd gebruikt u?

                            Bedankt,
                            SoulPhotography

                            Comment


                            • #44
                              Re: Sigma 50-500 : Velbon Sherpa Pro CF730 of Manfrotto Pro 055XPROB + 322RC2 ?

                              Ik ga voor de Manfrotto Pro 055XPROB + 322RC2, zopas nog wat discussie's gelezen, lijkt me ook een klassieker en de prijs valt nog mee...
                              Die Velbon Sherpa pro iets boven mijn budget...

                              Greetz,
                              Innovator

                              Comment


                              • #45
                                Re: Sigma 50-500 : Velbon Sherpa Pro CF730 of Manfrotto Pro 055XPROB + 322RC2 ?

                                Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
                                een 055WNB + 322RC2 kop.
                                o, en de middenkolom is er uitgehaald ...
                                Oorspronkelijk geplaatst door SoulPhotography Bekijk bericht
                                Welk balhoofd gebruikt u?
                                Graag gedaan,
                                Maarten

                                euh ...

                                mm
                                ∏__|_ ∏__|_
                                "no rules, great shots"
                                Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                                Comment

                                Working...
                                X