Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Velbon Sherpa Pro CF730 of Manfrotto Pro 055XPROB + 322RC2 ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Sigma 50-500 : welk compact éénbeens-statief of tripod ?

    Oorspronkelijk geplaatst door Innovator Bekijk bericht
    8000-10000 oude BEF voor een paar stelten zie ik niet zitten, zal wel iets op Ebay vinden zoals hier :





    Voor nog geen €50 verzendkost inclusief tot 2kg, ziet er meer dan genoeg uit voor een 40D + Bigma.
    Indien niet akkoord, laat iets weten

    Ik vraag me dan enkel nog af welke hoogte nemen jullie? (heb geen specifiek onderwerp qua fotografie, gewoon in het algemeen portretten,landschappen,...).

    Thanks,
    Greetz,
    Innovator
    Als ik het cru mag uitdrukken: pure rommel.
    Totaal onbruikbaar voor een grote tele.
    Maar ja, t'is uw geld hé?
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

    Comment


    • #17
      Re: Sigma 50-500 : welk compact éénbeens-statief of tripod ?

      En waarom? Wat is er mis mee? Als je iets zegt moet je alles zeggen...

      Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
      Als ik het cru mag uitdrukken: pure rommel.
      Totaal onbruikbaar voor een grote tele.
      Maar ja, t'is uw geld hé?

      Comment


      • #18
        Re: Sigma 50-500 : welk compact éénbeens-statief of tripod ?

        Oorspronkelijk geplaatst door Innovator Bekijk bericht
        En waarom? Wat is er mis mee? Als je iets zegt moet je alles zeggen...

        Ik heb ook eens een goedkope monopod op ebay gekocht en na het eerste gebruik,ik had toen nog een D50 met een objectief van 1 kg terwijl nu alles dubbel zoveel weegt (D200 met de Bigma)was de kop al gebarsten die bij dit soort brol van plastiek is i.p.v. metaal en nu heb ik een manfrotto eenbeenstatief http://www.fotokonijnenberg.be/produ...o_monopod.html met metalen kop http://www.fotokonijnenberg.be/produ...opod_head.html voor 91 euro en ben daar zeer tevreden over.

        Als je fatsoenlijk materiaal wil Innovator zal je dus best nu wat geld investeren om nadien niet te moeten konstateren dat een goedkoop toch een duurkoop is.
        Nikon D7000 met batterijgrip,tokina 12-24 mm,sigma 17-70 mm f2.8,nikon 18-200 mm VR,Sigma DG 120 400 4.5 - 5.6 APO HSM ,nikon sb 600 , manfrotto 681b en nog allerhande kleine spullen.

        Comment


        • #19
          Re: Sigma 50-500 : welk compact éénbeens-statief of tripod ?

          Oorspronkelijk geplaatst door Innovator Bekijk bericht
          En waarom? Wat is er mis mee? Als je iets zegt moet je alles zeggen...
          Als je goed kijkt op de productfoto's zie je dat die kamera "eropgeshopped" is om het statief groter te laten lijken de kop van het statief is op de ene foto 10 zo groot als op de andere (ten opzichte van de camera)

          zegt genoeg denk ik...

          verder: hoe meer segmenten, hoe onstabieler... en alles is van plastiek behalve de buiskes van de poten... dus levensduur zou ik er ook niet echt van verwachten...

          bekijk eens een velbon CX-Mini (30cm ingeklapt) ofzo, die zijn ok van prijs. (hoe veilig je bigma hier op staat daar spreek ik me echter niet over uit...

          "De Velbon CX-Mini is klein van stuk maar heeft alle eigenschappen van een volwassen statief. Deze driepoot is een miniversie van zijn grotere broers en is uitermate geschikt voor zowel foto- als videocamera's. Door zijn geringe omvang is de CX-Mini onmisbaar in iedere accessoiretas en perfect voor op vakantie."
          verder zet je het idd best uit je hoofd om een statief in een aw200 te krijgen... 29 centimeter zeg je zelf? kop en pootje eraf, hou je dus max 18cm uitschuifbaar deel over ? dat maakt niemand hoor...
          Last edited by RikH; 9 juli 2008, 20:50.
          Mijn foto's
          Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

          Comment


          • #20
            Re: Sigma 50-500 : welke tripod ?

            ok en weet nog iemand antwoord op deze vragen :

            1> 40D (700gr) + Bigma 50-500 (1840gr) = 2.540 kg totaal => hoeveel moet een tripod +- minimum wegen in dit geval ?
            2> Welke hoogte verkiezen jullie in het algemeen (portret,landschap,...) ben 1m90.

            Deze ziet er stevig uit :


            Maar misschien te licht wegens 2.540kg materiaal (tripod 1.58kg, draagvlak wel tot 6kg).

            Misschien deze Walimex WM-6003 Semi-Pro-Stativ (gewicht 3kg, draagvlak tot 4kg en 2m14 max hoogte):


            Wil ook niet hebben dat de wind hem omver blaast, welk gewicht en hoogte minimum?

            Thanks,
            Innovator
            Last edited by Innovator; 9 juli 2008, 21:53.

            Comment


            • #21
              Re: Sigma 50-500 : welke tripod ?

              Als je écht niet veel wil uitgeven, zou ik toch op zijn minst kijken naar een Velbon Sherpa...lager zou ik niet gaan, je hebt bijna 80.000 oud frankjes aan materiaal met jouw body en lens en dat zou je dan op een statief plaatsen van 1000 Frank, 1,50m boven de grond...'k Wil er niet bij zijn als dat in de grond tuimelt :O
              Monkey business
              [SIZE="1"][COLOR="Gray"]Nikon D300s

              Comment


              • #22
                Re: 40D + Sigma 50-500 : welke gewicht + hoogte tripod?

                Las in hier ook ergens "start gewicht van 3 kilo en daarna nog 1 kilo per 100 millimeter" voor een statief, dus met m'n Bigma 500mm 3+5=8kg
                Zal niet kloppen zeker en iets te zwaar uitvallen
                Of moet je effectief kijken naar het draagvlak ipv het gewicht van het statief

                De ooghoogte best volgens je grootte las ik ook, deze van 2m14 volstaat van lengte maar dan weer niet van gewicht (als ze gewicht statief bedoelen en niet draagvlak)... is niet makkelijk..
                Last edited by Innovator; 9 juli 2008, 22:06.

                Comment


                • #23
                  Re: 40D + Sigma 50-500 : welke gewicht + hoogte tripod?

                  Een goed statief is helaas gewoon erg duur, en meestal erg zwaar.

                  Ik heb een Manfrotto 190CLB met een Manfrotto 486RC2 kop. Totaalprijs rond 170 of 180 euro. Maar feitelijk niet goed genoeg om m'n 40D (met grip) en 100-400L te dragen. Hij valt niet om ofzo, maar bij dit soort mm's (400 of 500mm) wordt elke minuscule beweging enorm uitvergroot. En op 400mm is deze combo dus eigenlijk niet stabiel genoeg. Zeker wanneer ik het statief op volledige hoogte breng....
                  www.indetailfotografie.nl

                  Comment


                  • #24
                    Re: Sigma 50-500 : welk compact éénbeens-statief of tripod ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Innovator Bekijk bericht
                    En waarom? Wat is er mis mee? Als je iets zegt moet je alles zeggen...
                    Een plastieken statiefke van 30 Euro dat zonder probleem 10kg kan dragen ? Keep on dreaming. Kwaliteit heeft een prijs. Verspil er je geld er niet aan.
                    David Leemans
                    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                    Comment


                    • #25
                      Re: 40D + Sigma 50-500 : welke gewicht + hoogte tripod?

                      Nog altijd geen deftig antwoord op onderstaande vraag, kan niemand helpen

                      Oorspronkelijk geplaatst door Innovator Bekijk bericht
                      Las in hier ook ergens "start gewicht van 3 kilo en daarna nog 1 kilo per 100 millimeter" voor een statief, dus met m'n Bigma 500mm 3+5=8kg
                      Zal niet kloppen zeker en iets te zwaar uitvallen
                      Of moet je effectief kijken naar het draagvlak ipv het gewicht van het statief

                      De ooghoogte best volgens je grootte las ik ook, deze van 2m14 volstaat van lengte maar dan weer niet van gewicht (als ze gewicht statief bedoelen en niet draagvlak)... is niet makkelijk..

                      Comment


                      • #26
                        Re: 40D + Sigma 50-500 : welke gewicht + hoogte tripod?

                        Doe jezelf een groot plezier. Ga naar een grote fotozaak zoals bijv. Fotokonijnenberg, neem je camera en je grootste lens (en flink wat geld want een goed statief is immers erg duur) en ga de statieven gewoon uitproberen met je Bigma volledig ingezoomd. Dan kom je er snel genoeg achter welk statief je moet hebben...
                        www.indetailfotografie.nl

                        Comment


                        • #27
                          Re: 40D + Sigma 50-500 : welke gewicht + hoogte tripod?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Innovator Bekijk bericht
                          Nog altijd geen deftig antwoord op onderstaande vraag, kan niemand helpen
                          Indien je deftige antwoorden wil, zou ik je maar eens aanraden de zoekfunctie "deftig" te gebruiken.
                          Het item 50-500 + statief kwam al eens ter sprake in maart/april (http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=207254) en in post #13 gaf ik een vrij goede uitleg aan welke criteria een goed statief moet voldoen.
                          Minder glas dan vroeger, maar beter.

                          Comment


                          • #28
                            Re: 40D + Sigma 50-500 : welke gewicht + hoogte tripod?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Innovator Bekijk bericht
                            Nog altijd geen deftig antwoord op onderstaande vraag, kan niemand helpen
                            Ben ik de enige die denkt dat jij gewoon niet wilt geholpen worden ,
                            Als je geen 200 euro aan een statief wil geven voor een 500mm lens te gebruiken dan verkoop je beter je 500mm lens. Mijn statief voor m’n 500mm kost bijna evenveel als jou bigma en dan nog is er nog geen overschot in stabiliteit
                            Maar koopt u vlug zo'n ebay spul als je toch zo overtuigd bent van de kwaliteit van zo’n ding waarom kom je het dan nog vragen… Als ik zie wat jij hier de laatste maanden aan topic’s hebt geopend met de meest onnozele vragen dan heb ik toch m’n bedenkingen of fotografie wel een goede hobbykeuze is voor je
                            1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                            Comment


                            • #29
                              Re: 40D + Sigma 50-500 : welke gewicht + hoogte tripod?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Innovator Bekijk bericht
                              Nog altijd geen deftig antwoord op onderstaande vraag, kan niemand helpen
                              Misschien is dit iets voor jou
                              Voor iedere vorm van aansprakelijkstelling, gelieve zich hier te wenen.

                              Suc6
                              Hubert

                              Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                              Comment


                              • #30
                                Re: 40D + Sigma 50-500 : welke gewicht + hoogte tripod?

                                Onozele vragen? Dus RDB kocht direct DE goede camera, DE goede objectieven, HET perfect statief, nooit enig miskoop gedaan noch vraag op het forum moeten stellen ????
                                Proficiat, u bent perfect

                                Diegene die het meest van de toren blazen stellen de meest onozele vragen zoals uzelf : topics over karpers vangen , met een heupprothese door de douanecontrole en golfen


                                Das hier geen seniorenforum

                                Das de bedoeling van een forum dat je de mensen tips geeft die pas begonnen zijn? Als het teveel gevraagd is moet je zelfs niet reageren...

                                €200 is geen probleem voor een goed statief, maar ik betaal geen €400-€1000(dit laatste is zelfs niet overdreven zag ik), ik gooi m'n geld niet door de molen. Zoek beste prijs/kwaliteit, geen €30 en geen €500-€1000 maar een tussenslag.

                                Chance dat er nog een paar vriendelijke mensen zijn op dit forum die echt willen helpen, dankzij hen heb ik al heel wat goed materiaal gevonden zonder miskopen te moeten doen.

                                Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                                Ben ik de enige die denkt dat jij gewoon niet wilt geholpen worden ,
                                Als je geen 200 euro aan een statief wil geven voor een 500mm lens te gebruiken dan verkoop je beter je 500mm lens. Mijn statief voor m’n 500mm kost bijna evenveel als jou bigma en dan nog is er nog geen overschot in stabiliteit
                                Maar koopt u vlug zo'n ebay spul als je toch zo overtuigd bent van de kwaliteit van zo’n ding waarom kom je het dan nog vragen… Als ik zie wat jij hier de laatste maanden aan topic’s hebt geopend met de meest onnozele vragen dan heb ik toch m’n bedenkingen of fotografie wel een goede hobbykeuze is voor je
                                Last edited by Innovator; 10 juli 2008, 11:49.

                                Comment

                                Working...
                                X