Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sb 900

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sb 900

    Recycletijd 'met 4 batterijen bijna zo snel als SB800 met 5 batterijen'....


  • #2
    Re: Sb 900

    180° naar beide richtingen vind ik persoonlijk nog een betere optie
    En zoomen tot 200mm, detectie FX of DX,... Allemaal zeer mooi.

    Comment


    • #3
      Re: Sb 900

      Bericht gekregen (nieuwsbrief) van Nikon (Duitsland) de SB900 en de D700 zijn leverbaar vanaf 25 juli.

      mvg
      Antoine

      Comment


      • #4
        Re: Sb 900

        Die SB900 lijkt mij inderdaad wel wat, en blijkbaar zal je ook niet steeds in het menu moeten gaan duiken om instellingen te wijzigen

        Comment


        • #5
          Re: Sb 900

          Wat gaat deze kosten ?

          Comment


          • #6
            Re: Sb 900

            Yep, ben ik ook benieuwd naar.

            Zijn goed bezig bij Nikon! Veel nieuws de laatste tijd! Ff een groter gat slaan met de concurrentie
            ---------------- Ik doe niet meer mee

            Comment


            • #7
              Re: Sb 900

              Oorspronkelijk geplaatst door PurePleasureSeeker Bekijk bericht
              Wat gaat deze kosten ?
              Richtprijs 500€

              Comment


              • #8
                Re: Sb 900

                Joe McNally heeft ze al uitgetest: hier

                Comment


                • #9
                  Re: Sb 900

                  Ik heb er alvast eentje in bestelling, indien deze voldoet gaan mijn twee SB800 de deur uit, en komt er een tweede SB900

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sb 900

                    Ik denk dat ik er mij ook eentje ga bestellen.

                    Groetjes,
                    Pol.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sb 900

                      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                      Ik heb er alvast eentje in bestelling, indien deze voldoet gaan mijn twee SB800 de deur uit, en komt er een tweede SB900
                      Geert,
                      Ben je niet wat al te snel.
                      Shop the latest mirrorless & DSLR cameras and NIKKOR lenses from the official Nikon eCommerce site. Explore our innovations and photo equipment!


                      Daar staat dat de SU-4 slave controller als optionele accesoire genoemd, wat mij tot de conclusie brengt dat deze modus niet meer in de flitser zelf is ingebouwd, zoals bij de SB-800.

                      mvg
                      Antoine

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sb 900

                        Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
                        Geert,
                        Ben je niet wat al te snel.
                        Shop the latest mirrorless & DSLR cameras and NIKKOR lenses from the official Nikon eCommerce site. Explore our innovations and photo equipment!


                        Daar staat dat de SU-4 slave controller als optionele accesoire genoemd, wat mij tot de conclusie brengt dat deze modus niet meer in de flitser zelf is ingebouwd, zoals bij de SB-800.

                        mvg
                        Antoine
                        Ik denk het niet Antoine, volgens mij blijft deze functie er inzitten, en ik heb er trouwens reeds twee SB900 in optie genomen
                        kijk eens op blz. 72 van de handleiding SB800 daar staat de SU4 ook als optioneel accessoire, dat heb je nodig indien je je flitsers beiden wil laten afgaan en geen flits op je camera wil, maar daar gebruik ik de weinige keren dat ik het nodig heb de SC-29 kabel voor.

                        SU4 functie van mijn SB 800 heb ik trouwens nog nooit gebruikt, ik weet zelfs de juiste doelstelling niet, ik zet deze op mijn camera op Master, en deze die moet volgen op remote. ,
                        Mis ik iets, ik heb die SU4 functie eigenlijk nooit zo goed begrepen
                        Last edited by Guest42; 17 juli 2008, 18:01.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sb 900

                          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                          Ik denk het niet Antoine, volgens mij blijft deze functie er inzitten, en ik heb er trouwens reeds twee SB900 in optie genomen
                          kijk eens op blz. 72 van de handleiding SB800 daar staat de SU4 ook als optioneel accessoire, dat heb je nodig indien je je flitsers beiden wil laten afgaan en geen flits op je camera wil, maar daar gebruik ik de weinige keren dat ik het nodig heb de SC-29 kabel voor.

                          SU4 functie van mijn SB 800 heb ik trouwens nog nooit gebruikt, ik weet zelfs de juiste doelstelling niet, ik zet deze op mijn camera op Master, en deze die moet volgen op remote. ,
                          Mis ik iets, ik heb die SU4 functie eigenlijk nooit zo goed begrepen

                          Ik werd door Nikon club Duitsland hierop geattendeerd .

                          Omdat ik altijd met de SU-800 werk heb ik mij in het fenomeen SU-4 ook niet verdiep.
                          Er staat wel genoeg in de handleiding daarover geschreven.

                          Ik ben toch echt benieuwd naar de grote verschillen.
                          Het bedienings gemak is in iedergeval beter, maar als je gewend bent aan de SB800 dan hoeft dit geen reden te zijn om hiervoor te gaan updaten naar de SB900.

                          Dus wacht ik maar weer eens rustig af.
                          Want als ik er eentje ga kopen behoud ik toch de SB800.
                          mvg
                          Antoine

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sb 900

                            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                            Die SB900 lijkt mij inderdaad wel wat, en blijkbaar zal je ook niet steeds in het menu moeten gaan duiken om instellingen te wijzigen

                            De bediening is een grote verbetering: met name de simpele schakelaar voor aan/uit en remote. Hoe minder in het menu hoe beter: daar gaat kostbare tijd mee verloren. Hopelijk is het batterijvak ook robuuster: ik moet bij de SB800 nog al eens over de grond snuffelen op zoek naar mijn batterijen omdat het klepje makkelijk open schuift

                            Comment


                            • #15
                              Re: Sb 900

                              Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
                              Ik werd door Nikon club Duitsland hierop geattendeerd .

                              Omdat ik altijd met de SU-800 werk heb ik mij in het fenomeen SU-4 ook niet verdiep.
                              Er staat wel genoeg in de handleiding daarover geschreven.

                              Ik ben toch echt benieuwd naar de grote verschillen.
                              Het bedienings gemak is in iedergeval beter, maar als je gewend bent aan de SB800 dan hoeft dit geen reden te zijn om hiervoor te gaan updaten naar de SB900.

                              Dus wacht ik maar weer eens rustig af.
                              Want als ik er eentje ga kopen behoud ik toch de SB800.
                              mvg
                              Antoine
                              SU4 zou er blijkbaar toch opzitten Antoine zie: http://www.dpreview.com/news/0807/08...nikonsb900.asp

                              Voor mij is doorslaggevend, het bedieningsgemak van overschakelen master remote, alsook de powerschakelaar, maar ook het betere spiegelsysteem dat zoomt tot 200mm waardoor energiebesparing door minder verloren licht, en de snellere herlading.
                              Ook zou deze een nog betere egale verlichting hebben.

                              Comment

                              Working...
                              X