Recycletijd 'met 4 batterijen bijna zo snel als SB800 met 5 batterijen'....
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Sb 900
Collapse
X
-
-
Re: Sb 900
Bericht gekregen (nieuwsbrief) van Nikon (Duitsland) de SB900 en de D700 zijn leverbaar vanaf 25 juli.
mvg
Antoine
Comment
-
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door PurePleasureSeeker Bekijk berichtWat gaat deze kosten ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk berichtIk heb er alvast eentje in bestelling, indien deze voldoet gaan mijn twee SB800 de deur uit, en komt er een tweede SB900
Ben je niet wat al te snel.
Shop the latest mirrorless & DSLR cameras and NIKKOR lenses from the official Nikon eCommerce site. Explore our innovations and photo equipment!
Daar staat dat de SU-4 slave controller als optionele accesoire genoemd, wat mij tot de conclusie brengt dat deze modus niet meer in de flitser zelf is ingebouwd, zoals bij de SB-800.
mvg
Antoine
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk berichtGeert,
Ben je niet wat al te snel.
Shop the latest mirrorless & DSLR cameras and NIKKOR lenses from the official Nikon eCommerce site. Explore our innovations and photo equipment!
Daar staat dat de SU-4 slave controller als optionele accesoire genoemd, wat mij tot de conclusie brengt dat deze modus niet meer in de flitser zelf is ingebouwd, zoals bij de SB-800.
mvg
Antoine
kijk eens op blz. 72 van de handleiding SB800 daar staat de SU4 ook als optioneel accessoire, dat heb je nodig indien je je flitsers beiden wil laten afgaan en geen flits op je camera wil, maar daar gebruik ik de weinige keren dat ik het nodig heb de SC-29 kabel voor.
SU4 functie van mijn SB 800 heb ik trouwens nog nooit gebruikt, ik weet zelfs de juiste doelstelling niet, ik zet deze op mijn camera op Master, en deze die moet volgen op remote. ,
Mis ik iets, ik heb die SU4 functie eigenlijk nooit zo goed begrepenLast edited by Guest42; 17 juli 2008, 19:01.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk berichtIk denk het niet Antoine, volgens mij blijft deze functie er inzitten, en ik heb er trouwens reeds twee SB900 in optie genomen
kijk eens op blz. 72 van de handleiding SB800 daar staat de SU4 ook als optioneel accessoire, dat heb je nodig indien je je flitsers beiden wil laten afgaan en geen flits op je camera wil, maar daar gebruik ik de weinige keren dat ik het nodig heb de SC-29 kabel voor.
SU4 functie van mijn SB 800 heb ik trouwens nog nooit gebruikt, ik weet zelfs de juiste doelstelling niet, ik zet deze op mijn camera op Master, en deze die moet volgen op remote. ,
Mis ik iets, ik heb die SU4 functie eigenlijk nooit zo goed begrepen
Ik werd door Nikon club Duitsland hierop geattendeerd .
Omdat ik altijd met de SU-800 werk heb ik mij in het fenomeen SU-4 ook niet verdiep.
Er staat wel genoeg in de handleiding daarover geschreven.
Ik ben toch echt benieuwd naar de grote verschillen.
Het bedienings gemak is in iedergeval beter, maar als je gewend bent aan de SB800 dan hoeft dit geen reden te zijn om hiervoor te gaan updaten naar de SB900.
Dus wacht ik maar weer eens rustig af.
Want als ik er eentje ga kopen behoud ik toch de SB800.
mvg
Antoine
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk berichtDie SB900 lijkt mij inderdaad wel wat, en blijkbaar zal je ook niet steeds in het menu moeten gaan duiken om instellingen te wijzigen
De bediening is een grote verbetering: met name de simpele schakelaar voor aan/uit en remote. Hoe minder in het menu hoe beter: daar gaat kostbare tijd mee verloren. Hopelijk is het batterijvak ook robuuster: ik moet bij de SB800 nog al eens over de grond snuffelen op zoek naar mijn batterijen omdat het klepje makkelijk open schuift
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk berichtIk werd door Nikon club Duitsland hierop geattendeerd .
Omdat ik altijd met de SU-800 werk heb ik mij in het fenomeen SU-4 ook niet verdiep.
Er staat wel genoeg in de handleiding daarover geschreven.
Ik ben toch echt benieuwd naar de grote verschillen.
Het bedienings gemak is in iedergeval beter, maar als je gewend bent aan de SB800 dan hoeft dit geen reden te zijn om hiervoor te gaan updaten naar de SB900.
Dus wacht ik maar weer eens rustig af.
Want als ik er eentje ga kopen behoud ik toch de SB800.
mvg
Antoine
Voor mij is doorslaggevend, het bedieningsgemak van overschakelen master remote, alsook de powerschakelaar, maar ook het betere spiegelsysteem dat zoomt tot 200mm waardoor energiebesparing door minder verloren licht, en de snellere herlading.
Ook zou deze een nog betere egale verlichting hebben.
Comment
Comment