Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Polarisatiefilter en Nikon D300 !!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Polarisatiefilter en Nikon D300 !!

    Dit artikel komt uit het Zoom.nl forum.

    "Ik wil jullie even laten 'delen' in een ervaring van mij met de Nikon D300 icm met een circulair polarisatiefilter:

    Hinderlijke schittering kun je wel wegfilteren met het pol.filter, het verdiepen van de kleuren werkt echter niet. Het geavanceerde lichtmeetsysteem van de D300 (en ook D3) onderkent het effect van het pol.filter en corrigeert ervoor (in de auto-stand). Resultaat is een 'fletsere' foto dan zonder filter terwijl het door de zoeker wel goed lijkt te gaan.

    Nikon onderschrijft mijn ervaring en meldt dat het met de lichtmeting op 'spot' wat beter gaat, maar nog steeds verre van vlekkeloos.

    Polarisatiefilter en D300 lichtmeting is dus geen goede combi !
    "



    Hebben jullie eveneens dergelijke ervaring ??

    Groetjes,
    pol.
    Leeft en LAAT LEVEN !

  • #2
    Re: Polarisatiefilter en Nikon D300 !!

    Ik heb die ervaring niet. Ik heb er toen ook 2 foto's bijgezet(met en zonder) pola, waar je het omschreven effect niet zag. Hij bedoelde waarscijnlijk dat hij het beeld in de zoeker donkerder zag worden, maar op de foto alleen het contrastverschil terug zag. Later bleek ook dat hij niet wist hoe je precies met een pola moets omgaan.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Polarisatiefilter en Nikon D300 !!

      Ik dacht al dat dit niet kon, maar door het feit dat ik momenteel tijdelijk zonder pol.filter zit, wacht nl. op een Nikon-versie, kon ik het niet direkt uittesten. Toch bedankt voor de reactie.

      Groetjes,
      Pol.
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • #4
        Re: Polarisatiefilter en Nikon D300 !!

        Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
        Ik dacht al dat dit niet kon, maar door het feit dat ik momenteel tijdelijk zonder pol.filter zit, wacht nl. op een Nikon-versie, kon ik het niet direkt uittesten. Toch bedankt voor de reactie.

        Groetjes,
        Pol.
        Nikon polarisatie filter, ik heb de 77mm slim line Pol, een prima filter die het uitstekend doet in combinatie met D300/D3
        En je kan er bovendien ook nog je lensdeksel opzetten, wat bij veel polarisatiefilters blijkbaar niet mogelijk is.

        Groeten,
        Geert.

        Comment


        • #5
          Re: Polarisatiefilter en Nikon D300 !!

          hier prima resultaten met een Pola filter (B+W slim circ) op de D300 hoor.
          ---------------- Ik doe niet meer mee

          Comment

          Working...
          X