Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sandisk Extreme IV of Extreme III reeds genoeg?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sandisk Extreme IV of Extreme III reeds genoeg?

Hallo,

Zijn er mensen die de Extreme IV & III al getest hebben en merken ze een groot verschil vb bij het snel na elkaar nemen van Raws.
    De Extreme IV 8GB kost €110, vinden jullie deze prijs niet wat te duur of toch een merkbaar snelheidsverschil?

Thanks,
    Innovator

Re: Sandisk Extreme IV of Extreme III reeds genoeg?

110€ is zeker niet te duur voor zo'n kaart ( elders 140€ en meer)

snelheden SDHC kaartjes. Is dit ook de standaard voor CF dat weet ik niet
    Class 2: 2 MB/s
    Class 4: 4 MB/s
    Class 6: 6 MB/s = extremeIII
    Class 8:???? no geen info op S D A.org
    SDAorg europa

en waar verkopen ze de extreme IV? ik kan niet 1,2,3 iets googlevinden. en ondertussen gevonden . Het gaat dus over CF kaartjes en geen SDHC.

ik weet of je er wat aanhebt maar hier nog meer klik hier

Some developments are so ground breaking that you just have to give them your attention. Take the new SanDisk Extreme IV CompactFlash memory cards, for example; they are already ahead of things that have not even been put on the market yet. With the Extreme IV CF, SanDisk is so far ahead of the competition that they don't stand a chance of catching up with them in the foreseeable future. SanDisk was already firmly in control of the professional memory card market, partly due to the Extreme III card. The introduction and sale of the SanDisk Extreme IV gives professional photographers a very interesting solution to problems with memory. Let's take a look at the figures: Extreme III has a very respectable speed of 20MB/sec for both reading and writing data. Nothing wrong with that, you would think, but the SanDisk Extreme IV CompactFlash memory card does 40MB/sec. This is double the speed and means that SanDisk has produced the fastest memory card in the world! bron:link
    Last edited by bigfoot46; 4 juni 2008, 19:29.
    Flickr één
    Flickr two

Comment

Zie hier
      http://www.myricreaties.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bigfoot46 Bekijk bericht
        110€ is zeker niet te duur voor zo'n kaart ( elders 140€ en meer)

s
        Class 6: 6 MB/s = extremeIII
        M'n extreme III van 8Gb heeft volgens de verpakking 30 Mb/sec. Waarop baseer jij je snelheid?
        BD0910BE

Comment

bedankt rikkie.

Dus een SDHC extreme III is iets sneller dan een CF extreme IV.

SD
          SanDisk Extreme III 1GB Jpeg 8.108MB/sec Raw 9.023MB/sec
          CF
          SanDisk Extreme IV 2GB SanDisk Jpeg 7.262MB/sec Raw 8.010MB/sec
          SanDisk Extreme IV 4GB SanDisk 6.579MB/sec 7.821MB/sec

Ik vondt het een beetje jammer dat mijn nieuwe camera enkel SD kaartjes eet waar de vorige versie nog CF sliktte. Ik heb hier nog enkel CFkes liggen maar gebruik ze nu in de PDA .
          Flickr één
          Flickr two

Comment

Wat is dat voor nonsens?

De Sandisk CF Extreme IV schrijft aan 40MB/sec!
            It has extremely fast read/write speeds. (Up to 40MB/sec*) It provides the highest durability, speed, and quality demands on the market today for serious photography.

The reason for the extreme fast read/write speeds is that the Extreme IV memory cards feature innovative ESP (“Enhanced Super-Parallel Processing”) technology for the fastest speeds and highest performance. You get the fastest read/write speeds available today – up to 40MB/sec* sequential read and write speed.

SanDisk also introduces the new SanDisk Extreme FireWire reader. Combined with our new Extreme CompactFlash cards, images can transfer from the SanDisk Extreme IV cards to a computer, at up to *40MB/sec, for significantly improved workflow efficiency.

As the leader in high-performance flash technology, SanDisk introduces the newest flagship products – The Extreme® IV line of CompactFlash®. The Extreme IV line of CompactFlash is our newest digital film cards for the high-end professional photographers, who require the highest possible performance and the largest capacities for their medium format and high-end digital single lens reflex (SLR) cameras

Comment

Dat is geen nonsens....

De processor in de camera kan gewoonweg niet meer wegschrijven, en al zeker geen 40mb per seconde.
              Een hoop ouwe zooi
              www.rbfoto.nl

Comment

Klik eens op die link en uw antwoord is gevonden (eerder door Rikkie al aangehaald maar goed )
                Een hoop ouwe zooi
                www.rbfoto.nl

Comment

Snelheid is leuk ... Maar waar moet het voor dienen.
                  Voor iemand die zich bezighoud met model of landsschap fotografie is het nu toch niet belangrijk wat de snelheid van de kaartjes is.
                  Extreme III of IV zijn beide voldoende snel voor de meest voor de hand liggende fotoshoots.
                  Ik gebruik zelf een 5D waarmee ik zelfs met een extreme III (of trager) perfect 16 foto's op rij kan maken zonder problemen. Handig toch zo'n buffer

Een collega van mij houd zich vooral bezig met vliegtuigen waarbij de snelheid wel van belang is. (en zijn buffer is kleiner)

Stel jezelf in elk geval altijd eerste de vraag:
                  - Hoe snel moet het zijn.
                  - Hoeveel keer heb ik die snelheid nodig.
                  .-≈° BD1188BE °≈-: Canon 5D met een goedgevulde gLascontainer.
                  ***[ Also visit the BelgiumDigital Challenge @ http://challenge.belgiumdigital.com ]***

Comment

Op de link van Rob Galbraith http://www.robgalbraith.com/bins/cam...?cid=6007-9257 staat deze als snelste (heb ook nieuwste firmware)

SanDisk Extreme Ducati 8GB

Actual Capacity: 7816MB
                    Protocols: PIO, UDMA
                    Internal Identifier: SanDisk-SDP-7611
                    External Identifier: BI070606696B
                    Website: http://www.sandisk.com/

CFI 8GB 8.798MB/sec 11.015MB/sec
                    Dus met mijn 6.5FPS buffer en een Ducatti loopt hij als een trein.

De resultaten met een extreme III e.a. liggen wel kleine fracties van seconden bij elkaar, eigenlijk veel keus, gaat dus nooit sneller dan 11MB/S, de 40MB/S kan misschien handig zijn in USB 2.0 transfers als je weinig tijd hebt maar is zeker geen must. Misschien voor toekomstige camera's die aan 40MB/S in de camera kunnen schrijven, maar das nog lang

How fast is USB 2.0?
                    --------------------
                    USB 2.0 has a raw data rate at 480Mbps, and it is rated 40 times faster than its predecessor interface, USB 1.1, which tops at 12Mbps. Originally, USB 2.0 was intended to go only as fast as 240Mbps, but in October 1999, USB 2.0 Promoter Group pumped up the speed to 480Mbps.
                    Last edited by Innovator; 5 juni 2008, 21:09.

Comment

Bij andere merken zoals bv Transcend heb je voor 75 euro een prima snelle kaart voor 75 euro... en dan heb je ook nog 16Gb.
                      Sony en Olympus
                      Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                        Bij andere merken zoals bv Transcend heb je voor 75 euro een prima snelle kaart voor 75 euro... en dan heb je ook nog 16Gb.

Heel juist, al moet er hier volledigheidshalve wel bij vermeld worden dat 16GB kaarten niet voor alle camera's geschikt zijn.
                        Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Innovator Bekijk bericht
                          Hallo,

Zijn er mensen die de Extreme IV & III al getest hebben en merken ze een groot verschil vb bij het snel na elkaar nemen van Raws.
                          De Extreme IV 8GB kost €110, vinden jullie deze prijs niet wat te duur of toch een merkbaar snelheidsverschil?

Thanks,
                          Innovator
                          Dat hangt er ook voor een groot stuk van af over welk buffergeheugen je camera beschikt, en of je die buffer geregeld volstopt, bij mijn gevoel is dat net hetzelfde welke kaart er in mijn toestel zit, mijn buffer kan 16 RAW+JPG beelden opslaan, wat ik zelden of nooit nodig heb, alleen duurt het na zo een kliksalvo wat langer voor deze schrijfactie voltooid is met een minder snelle kaart, ik gebruik ook nog Ultra II kaartjes van 4Gb. en dat alles zonder problemen

Het grootste verschil merk ik als ik deze naar de PC overzet, maar dat is dan ook niet zo een groot probleem.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Decapix Bekijk bericht
                            Ik gebruik zelf een 5D waarmee ik zelfs met een extreme III (of trager) perfect 16 foto's op rij kan maken zonder problemen. Handig toch zo'n buffer
                            Mijn 5D buffert slechs 9 beelden hoor...
                            BD0910BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kpr Bekijk bericht
                              Mijn 5D buffert slechs 9 beelden hoor...
                              Dan is'ie stuk, want hij hoort tot 17 stuks te kunnen bufferen. Of baseer je je soms op het tellertje van het LCD bovenop? Dat ding kan maar 1 digit weergeven...

Comment

Working...
                              X