Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke flitsset ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke flitsset ?

Ik ben op zoek naar een flitsset die dus het best past voor mij.
    Een aantal mogelijkheden zijn al de revue gepasseerd.
    Nu heb ik wat raad en advies nodig.
    Ga ik voor veel wattage en dus een hoge prijs, 1000 euro bijna voor 1 lamp of kan ik best wel gaan voor dit : studio flitsset L 400 A Home Studio de Luxe
    http://www.cameraland.nl/component/p...art/Itemid,26/
    De studio is verre van groot, redelijk klein zelf. Maar naar de toekomst toe, als ik vergroot, heb ik dan genoeg aan deze laatste set?

Jullie bevindingen zijn nu méér dan welkom
    http://www.melissavanbelle.be

Re: Welke flitsset ?

Ik ben mij eveneens aan het informeren voor een flitserset.
    Deze maand is er een artikel gepubliceerd in ColorFoto (Duits Magazine) waarin een aantal flitssets naast elkaar getest worden. De Elinchrome D-lite to go 4 set kwam er als Kauftipp (2e beste score) uit. prijs 845 euro in België. In Nederland 725 €.
    Beste score was eveneens voor Elinchrom - de duurdere 400 BX set (1200€).
    De goedkopere Aziatische flitsersets lieten qua bediening en meetresultaten toch heel wat steken vallen.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Persoonlijk werk ik met Elinchrom en zou die dan ook aanbevelen voor uw gebruik, je hoeft zeker niet te starten met een dure 1200 watt maar minimaal zou ik toch kiezen voor 300 ws per flits en met eventueel een 600 ws als hoofdlicht. Het grote voordeel van Elinchrom is zijn snelle oplaadtijd, van minder dan 1 seconde wat je ook toelaat om vrij gemakkelijk met twee fotografen op één systeem te werken .
      Kies zeker voor flitsen met een koeling met ventilator, een geforceerde koeling dus, de goedkoopste reeks heeft gewoon ventilatiesleuven in de behuizing maar geen ventilator.

Servix & Partners is invoerder van Elinchrom in België en daar doen ze de herstellingen zelf , dus een kleine wachttijd, mocht er is iets fout gaan !

MVG, Jeff
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

hmm ... lastig eigenlijk

- professioneel gebruik of occasioneel gebruik
        - hoe groot is de studio
        - full body of portret
        - locatie of uitsluitend studio

Zonder die gegevens ... onbegonnen werk denk ik

Ik werk met Jinbei ... aziatische goedkope rommel, maar ben er super tevreden over en haal er toch mooie resultaten mee.

Greetz,
        TravelToy.
        www.christian-bailleul.be | Blog

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
          Kies zeker voor flitsen met een koeling met ventilator, een geforceerde koeling dus, de goedkoopste reeks heeft gewoon ventilatiesleuven in de behuizing maar geen ventilator.

MVG, Jeff
          Naar het schijnt zijn de goedkoopste reeksen van Elinchrom in 2008 nu ook uitgerust met een ventilator.
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Working...
          X