Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sandisk Extreme IV of Extreme III reeds genoeg?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sandisk Extreme IV of Extreme III reeds genoeg?

Oorspronkelijk geplaatst door Joost Bekijk bericht
    Dan is'ie stuk, want hij hoort tot 17 stuks te kunnen bufferen. Of baseer je je soms op het tellertje van het LCD bovenop? Dat ding kan maar 1 digit weergeven...
    En voor de JPeG fotografen ... 20seconden lang, 3 beelden per seconde = 60 shots.
    Hierdoor wordt dit meer een machinegeweer dan een fototoestel maar soms is dit wel handig.
    .-≈° BD1188BE °≈-: Canon 5D met een goedgevulde gLascontainer.
    ***[ Also visit the BelgiumDigital Challenge @ http://challenge.belgiumdigital.com ]***

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
      Dat hangt er ook voor een groot stuk van af over welk buffergeheugen je camera beschikt, en of je die buffer geregeld volstopt, bij mijn gevoel is dat net hetzelfde welke kaart er in mijn toestel zit, mijn buffer kan 16 RAW+JPG beelden opslaan, wat ik zelden of nooit nodig heb, alleen duurt het na zo een kliksalvo wat langer voor deze schrijfactie voltooid is met een minder snelle kaart, ik gebruik ook nog Ultra II kaartjes van 4Gb. en dat alles zonder problemen

Het grootste verschil merk ik als ik deze naar de PC overzet, maar dat is dan ook niet zo een groot probleem.
      Klopt ook met wat ik "aanvoel", in de camera is er geen verschil te merken, wel tijdens het downloaden in de cardreader. Maar, daar ga ik geen dubbel van de prijs voor betalen, winst is hooguit enkele minuten bij een 16gb kaart , maar wel 70€ duurder, dat zijn dus dure minuten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Innovator Bekijk bericht
        Hallo,

Zijn er mensen die de Extreme IV & III al getest hebben en merken ze een groot verschil vb bij het snel na elkaar nemen van Raws.
        De Extreme IV 8GB kost €110, vinden jullie deze prijs niet wat te duur of toch een merkbaar snelheidsverschil?

Thanks,
        Innovator
        Enkel de fototoestellen die UDMA ondersteunen (Nikon D3/D300 en Canon 1DsIII dacht ik) hebben baat bij de allersnelste kaarten. Bij alle anderen ga je geen verschil merken

Comment

Ik heb twee types geheugenkaartjes getest in de D200:
          - Transcend 80x, 1GB
          - Sandisk Extreme III, 2GB

Rechtstreeks in de computer is de Sandisk bijna 2x zo snel dan de Transcend.
          Dan in mijn camera gestoken en continu foto's (JPG, L fine) gemaakt aan een snelheid van 5 beelden per seconde tot de buffer vol was (de camera vertraagt duidlijk)

Resultaten:
          Met de Transcend kaart liep de buffer vol na het nemen van 33 opnames.
          Met de Sandisk kaart liep de buffer vol na 35 opnames.

Bij het fotograferen blijkt de snelheid van de kaartjes van weinig invloed. Wat wel sneller gaat is als je de camera aan de computer aansluit via USB en de genomen beelden overschrijft op de harde schijf.
          Last edited by Emanuel; 13 juni 2008, 09:25.

Comment

Working...
          X