Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

A4 fotoprinter voor op verplaatsing

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• A4 fotoprinter voor op verplaatsing

ik ga dit verlof enkele weken naar Spanje voor foto's te nemen van jongerenkampen in San Vicente. Daar zou ik vooral foto's nemen van golfsurfen, kitesurfen en andere van die dingen.
    ik zou de jongeren (en ouderen) daar graag mijn foto's kunnen aanbieden op A4 formaat maar daarvoor zou ik dus een printer nodig hebben. Eerlijk gezegd weet ik echt totaaaal niets van printers af (heb enkel canon selphy printertje) en door het hele doolhof van printers geraak ik dus heel snel mijn weg kwijt. Vandaar deze enkele vragen:
    • ik zoek dus een goede A4 fotoprinter die enkel en alleen voor foto's zal gebruikt worden, nooit iets anders dan foto's
    • liefst dus een printer speciaal gemaakt voor foto's en die dus geen documenten etc kan afdrukken, dat is toch iets compleet overbodig waar ik niets mee ben
    • wat ik ook belangrijk vind is dat de inkt niet te duur is
    • de kwaliteit moet niet top pro zijn, maar gewoon goed (ik ben meer dan tevreden van mijn canon selphy printers kwaliteit(300dpi))
    • wat betaal ik een setje inktpatronen en hoeveel A4 afdrukken maak ik er ongeveer mee?
    • wat betaal ik een goede A4 fotoprinter?
    • snufjes zoals schermpje en al interesseren mij niet, hij moet enkel en alleen deftig foto's kunnen afdrukken
    • liefst een beetje een robuuste printer aangezien hij mee gaat in de reistas en op de camping zal gebruikt worden

als mensen nog bedenkingen hebben, vuur maar af!
    5DmkIII en wat glas

Re: A4 fotoprinter voor op verplaatsing

Hebben ze in Spanje geen fotolab om elke hoek als in Belgie?
    De prijs per afdruk zal niet min zijn vrees ik...

Just my 2 cents.

Grts Jan
    Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

Comment

Goedkoop in inkt is geen enkele printer.
      Beste goedkope oplossing imho is de Epson Stylus Photo R285. Werkt met 6 kleuren.
      Te vinden voor ca. 80 euro (Pixmania bv).
      Last edited by pol parasol; 28 mei 2008, 09:44. Reden: prijs

Comment

maar ja, wat is niet goedkoop... Wil je daarmee zeggen dat ik per foto 20 euro aan inkt kwijt ben? Of ligt die prijs in een hele andere grootorde... Als het mij enkele euros aan inkt en papier per afdruk kost, is dat nog wel te doen vind ik

De plaats waar ik zit is nogal afgelegen, dus geen enkel fotolab in de buurt...
        5DmkIII en wat glas

Comment

Setje inkt voor een R285 kost 53,99 €.

Comment

dat had ik ook al gevonden ondertussen... Maar heeft er iemand een flauw idee hoeveel a4 afdrukken je daarmee maakt bvb van foto's met ongeveer alle kleuren in gelijke hoeveelheid. Ligt dat eerder dicht bij de 5? Of zal dat rond de 20 ofzo liggen? Een eenvoudige schatting is voldoende hoor
            5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
              dat had ik ook al gevonden ondertussen... Maar heeft er iemand een flauw idee hoeveel a4 afdrukken je daarmee maakt bvb van foto's met ongeveer alle kleuren in gelijke hoeveelheid. Ligt dat eerder dicht bij de 5? Of zal dat rond de 20 ofzo liggen? Een eenvoudige schatting is voldoende hoor
              Een beetje Googelen geeft wat resultaat.
              Misschien heb je hier wat aan!!!
              ±10pence voor een A4 blad.(0,13-0,14€)
              Of het waar is kan ik natuurlijk niet zeggen.

Hubert
              Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Ik heb een R800 en ik tel mijn prints niet maar ik maak er toch zeker veel meer dan 30 A4tjes mee met 1 lading inkt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                  Ik heb een R800 en ik tel mijn prints niet maar ik maak er toch zeker veel meer dan 30 A4tjes mee met 1 lading inkt.
                  dat valt dan toch heel goed mee qua kostprijs per afgedrukte A4 foto, het papier zal de grote kost wel niet zijn neem ik aan?
                  5DmkIII en wat glas

Comment

dat valt dan toch heel goed mee qua kostprijs per afgedrukte A4 foto, het papier zal de grote kost wel niet zijn neem ik aan?
                    Premium Glossy :
                    15,65€ voor 100 vel 10*15
                    37.06€ voor 50 vel A4

Comment

Er bestaan ook thermische sublimatieprinters die tot een formaat 20 X 30 kunnen afprinten, deze afdrukken zien er heel professioneel uit, en worden gebruikt door mensen die Bv. evenementen fotograferen en direct de foto's willen aanbieden, daar komt geen inkt bij te pas.

Maar wat de huidige prijs van deze dingen is, dat weet ik niet, ik vind het heel eigenaardig dat je deze dingen niet méér te zien krijgt, ik heb er nochthans heel mooie afdrukken van gezien op een beurs in Brussel, en de prijs per afdruk viel heel goed mee, ik denk 1,5€ per stuk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                        en de prijs per afdruk viel heel goed mee, ik denk 1,5€ per stuk.
                        maar helaas kosten die printers echt wel fortuinen

kodak dye sublimation 20*30 printer = 400-2500 dollar
                        sony " " = 5000 dollar
                        mitsubishi = 900 dollar

das absoluut veel te veel geld voor mij, de afdrukken mogen dan wel goedkoop zijn, maar eer je de printer hebt terugverdiend...
                        Last edited by Matthias; 28 mei 2008, 20:25.
                        5DmkIII en wat glas

Comment

maar helaas kosten die printers echt wel fortuinen

kodak dye sublimation 20*30 printer = 400-2500 dollar
                          sony " " = 5000 dollar
                          mitsubishi = 900 dollar

das absoluut veel te veel geld voor mij, de afdrukken mogen dan wel goedkoop zijn, maar eer je de printer hebt terugverdiend...
                          Amai, zijn deze nog steeds zo duur

De kleinere versies 10 X 15 cm kosten nochthans niet zo veel, waarom moeten deze 20 X 30 cm dan zo duur zijn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                            Amai, zijn deze nog steeds zo duur

De kleinere versies 10 X 15 cm kosten nochthans niet zo veel, waarom moeten deze 20 X 30 cm dan zo duur zijn
                            Omdat ze die 10x15 voor thuisgebruik hebben gemaakt en grotere formaten zijn enkel nog maar te vinden voor professioneel gebruik.
                            Ik dacht toch dat Kodak eentje had van 500€, maar ben ook niet heel zeker.

Comment

A4 is a big print for a surferbum to squeeze in the VW camper without screwing it up.

I have HiTI Dyesub printers that go to up 6x8inch prints. I use them on locations because there's never problems with one ink cartridge being empty, paper jams, etc.
                              Ink ribbon and paper in one box, load and go.
                              Fast and efficient.

If you really want A4.. a couple of €50 Epsons/Canons and a bulk box full of ink carts from a wholesaler?

Comment

Working...
                              X