Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lowepro Slingshot 200 of 300 AW

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Lowepro Slingshot 200 of 300 AW

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra-boy Bekijk bericht
    Nog een axtra voordeel van de 300AW is de heupriem, die zorgt er bij wat langere wandelingen voor dat de schouder minder belast wordt en de fototas hangt ook stabieler...

Ik heb 3 keer een dag rondgewandeld in Rome met een vergelijkbare hoeveelheid materiaal in een 300 en geloof me vrij: op het einde van de dag wil je niets liever dan de tas van je lijf weg te hebben. Als je de slingshot werkelijk wilt gebruiken zoals voorzien doe je de buikriem niet aan, die hindert dan immers alleen als je de tas naar voor wilt draaien.
    Het grote voordeel van de 300 is tegelijk zijn nadeel: je kan er veel te veel in stoppen

MVG,
    Daniël

Comment

Een slingshot lijkt me eerlijk gezegd niks als je er zoveel materiaal in gaat stoppen... Dat wordt veel te zwaar wanneer dat allemaal moet rusten op één schouder.... Ik heb o.a. een Naneu Pro Echo en da's een kleine tas waar mijn 40D + grip samen met m'n Tamron 17-50, 100mm macro en 430EX net in past. De Echo heeft ook één schouderband, en zelfs met dat beetje materiaal dat erin past, is 'ie al écht snel te zwaar... (na 1/2 uurtje lopen ben ik het al zat met één schouderband....)

Ik ben zelf ook op zoek naar een andere tas en ben vandaag bij Konijnenberg geweest (in Den Ham). Ik heb daar de Fastpack 350 bekeken. Deze heeft veel weg van de Slingshots maar heeft wel 2 banden zodat je het gewicht dus verdeeld over twee schouders. Die lijkt me véél geschikter om te gebruiken met zoveel, en vooral zo zwaar materiaal. Ik heb 'em mijzelf (nog) niet gekocht want ik zoek eigenlijk een tas zonder heupbanden. Maar als ik geen beter alternatief kan vinden, zal het vrij zeker de Fastpack 350 worden....
      www.indetailfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
        heb zopas ook geupgrade van de 200 naar 300 maar na tip van James71 mijn lenzen indeling aangepast horizontaal ipv vertikaal zodat ik dat rits niet langer volledig moet openen om naast het toestel ook naar een lens te grijpen
        Staat die tip ook ergens op BD?
        Of wil je zelf eens een foto maken van je tas met die opstelling.

Ik heb ook de 200 en ben pas geupgrade naar een 5D met een 25-104. Om dan nog een 70-200 en een flitser mee te nemen wordt toch al redelijk krap.
        En de 70-200 neemt wel veel plaats in.
        Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Working...
        X