Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Batterijgrip vraagje(s)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Batterijgrip vraagje(s)

Ik gebruik sinds kort de batterijgrip die ik destijds bij mijn 350D had bijgekregen (package deal). 't Was eerst even wennen, maar met de zwaardere lensen die ik nu gebruik, voelt een en ander toch steviger en meer gebalanceerd aan.
    Ik heb daar nu twee batterijen in zitten, de originele Canon en een tweede, van een ander merk (Lenmar).

Twee vraagjes:
    1. Geeft toch niet, twee verschillende merken?
    2. Worden die beide tegelijk geconsumeerd, of enkel de eerste, zodat ik ze van plaats moet verwisselen, mocht ik zonder stroom vallen? Ik merkte immers dat als ik slechts één batterij plaatste, die wel degelijk in de rechter'slot' moest zitten.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Re: Batterijgrip vraagje(s)

merk speelt geen rol, ook de plaats waar je ze steekt maakt niks uit, ik steek mijn enige originele vb links, omdat die zogezegd er eerst uit komt. Je moet dus ook de batterijen niet van plaats gaan verwisselen.
    Canon EOS 5DIII | 24-70 f2.8 L | 70-200 f4 L IS | 50mm f1.8 | 580EXII | en een verlanglijst dat eerder een waslijst is
    BLOG

Comment

Da's snel, en duidelijk. Dank je.
      Dus de batterij indicator op de LCD gaat pas verminderen als de tweede en laatste batterij aan zijn laatste loodjes bezig is?
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

dat weet ik niet, ik ken het 'technische' aspect van hoe zo'n batterijlader en indicatielampje werkt niet.
        Ik weet ook niet of er eerst de eerste batterij wordt gebruikt, en dan voort de tweede, het zou ook kunnen dat er tegelijk energie van de twee tegelijk wordt afgenomen.
        Ook het indicatielampje van de batterij, gaat het van vol naar half leeg op een bepaald percentage (bij twee batterijen zou je dus nog langer voortkunnen dan bij één), of is dit bij nog maar een bepaald aantal hoeveelheid energie ter beschikking (vb 500mAh, dan kan je nog net evenlang mee met één of twee batterijen)

hopelijk snap je dat laatste deel wat, ik weet het zelf ook niet hoe het juist zit
        wat ik doe: stoemp er twee batterijen in, gaat sowieso lang genoeg mee voor een hele dag ofzo, en als het lampeke begint te flikkeren is het gedaan, en wissel ik de batterijgrip met canon batterijen voor het gedeelte met de AA batterijen, and we go again
        Canon EOS 5DIII | 24-70 f2.8 L | 70-200 f4 L IS | 50mm f1.8 | 580EXII | en een verlanglijst dat eerder een waslijst is
        BLOG

Comment

Good old trial and error, zoals we in het Engels zouden zeggen.
          Goed idee. Tenzij ik "noodzakelijke" foto's (meestal wel gepland) zou moeten maken in de komende dagen, kan ik inderdaad "schieten tot leeg".

Comment

Working...
          X