Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SanDisk Extreme III of IV voor de D300

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: SanDisk Extreme III of IV voor de D300

Oorspronkelijk geplaatst door edjeB Bekijk bericht
    Net dan toch maar een snelle 8 gb gekocht......
    Goeie keus . Veel geluk nu met het fotograferen hé
    Je hebt in ieder geval nu plaats voor een extra ~260 Large RAWs
    Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
    "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

volgens dp review is een extreme iv kaart aanzienlijk sneller

check deze link dan
      Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ijsje Bekijk bericht
        volgens dp review is een extreme iv kaart aanzienlijk sneller
        Correct de IV is sneller dan de III en sneller dan de x133. Ze hebben echter in de review niet de Lexar Pro UDMA getest
        Ikzelf heb ook één 8GB Extreme IV, maar m'n Lexar Pro UDMA 8Gb (x300) is net dat ietsje sneller dan de SanDisk.
        Ik heb beiden terzelfdertijd getest onder zelfde condities op CH en de Lexar won het op de Sandisk IV, vandaar dat al m'n andere kaartjes Lexar Pro UDMA zijn
        Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Selkie Bekijk bericht
          Correct de IV is sneller dan de III en sneller dan de x133. Ze hebben echter in de review niet de Lexar Pro UDMA getest
          Ikzelf heb ook één 8GB Extreme IV, maar m'n Lexar Pro UDMA 8Gb (x300) is net dat ietsje sneller dan de SanDisk.
          Ik heb beiden terzelfdertijd getest onder zelfde condities op CH en de Lexar won het op de Sandisk IV, vandaar dat al m'n andere kaartjes Lexar Pro UDMA zijn
          in de kaartlezer maakt het me niet uit..
          in mijn 1D mkii maakt hetniet uit of ik extreme 3 ,4 of lexar pro 300x gebruik
          ik wist niet dat een d300 snel genoeg was om het verschil tussen extreme 3 en extreme 4 te merken
          Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ijsje Bekijk bericht
            [...]ik wist niet dat een d300 snel genoeg was om het verschil tussen extreme 3 en extreme 4 te merken
            Aan 8fps CH merk je wel het verschil. Hoeveel foto's er in één continue reeks geraken (tot 100) en wanneer de shooting snelheid afneemt bij lange reeksen.

Comment

Re: SanDisk Extreme III of IV

Oorspronkelijk geplaatst door Selkie Bekijk bericht

Zelf gebruik ik de Lexar Pro UDMA, deze is nog sneller dan de SanDisk IV. (nl 45mb/s).
              Niet volgens Rob Galbraith Maar het scheelt echter niet zoveel http://www.robgalbraith.com/bins/cam...?cid=6007-9254

MVG,

Comment

Re: SanDisk Extreme III of IV

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                Niet volgens Rob Galbraith Maar het scheelt echter niet zoveel http://www.robgalbraith.com/bins/cam...?cid=6007-9254

MVG,
                Ik had al reviews gezien waar de SanDisk IV sneller bleek dan de Lexar pro UDMA. Maar bij deze van Rob Galbraith is dit niet echt zo. De 8Gb Lexar is net dat ietsje sneller dan de Sandisk Extreme IV. (Voor de 4Gb is het dan weer omgekeerd, maar ik heb zelf geen 4Gb kaartjes)
                Ik heb beide kaarten (SanDisk Extreme IV 8Gb en Lexar Pro UDMA 8Gb) zelf en heb de test een tijdje terug gedaan op 8fps CH tergelijkertijd op een zelfde compo en de Lexar bleek wel degelijk iets sneller te zijn dan de SanDisk IV. Niet dat dit het immense verschil betekende (4 foto's in RAW) maar als de aankoopprijs van de Lexar Pro ook nog beduidend lager ligt dan heb ik toch resoluut gekozen om met deze te werken.
                Het zijn beide UDMA types van degelijke merken, dus is het normaal dat ze aan elkaar gewaagd zijn. Het blijft dus een persoonlijke keuze

Comment

Die Ducati is wel duidelijk sneller. Hmmm, m'n Lexar zal wel m'n 2e kaart worden.
                  n.b. de potentiel snelheid van D300 tov D200, dat is een grote stap vooruit.

Karel

Comment

De Ducati is dan ook bijna twee maal zo duur

De snelheid van de D300 is wel groter dan de D200, en de bestanden kunnen/zijn groter...

Comment

Ik had al reviews gezien waar de SanDisk IV sneller bleek dan de Lexar pro UDMA. Maar bij deze van Rob Galbraith is dit niet echt zo. De 8Gb Lexar is net dat ietsje sneller dan de Sandisk Extreme IV. (Voor de 4Gb is het dan weer omgekeerd, maar ik heb zelf geen 4Gb kaartjes)
                      Ik heb beide kaarten (SanDisk Extreme IV 8Gb en Lexar Pro UDMA 8Gb) zelf en heb de test een tijdje terug gedaan op 8fps CH tergelijkertijd op een zelfde compo en de Lexar bleek wel degelijk iets sneller te zijn dan de SanDisk IV. Niet dat dit het immense verschil betekende (4 foto's in RAW) maar als de aankoopprijs van de Lexar Pro ook nog beduidend lager ligt dan heb ik toch resoluut gekozen om met deze te werken.
                      Het zijn beide UDMA types van degelijke merken, dus is het normaal dat ze aan elkaar gewaagd zijn. Het blijft dus een persoonlijke keuze
                      meestal worden de grotere capaciteiten wat trager dan de meer "standaard" maten. Bij Sandisk zie je dat duidelijk aan de snelheden van de IV serie (2 - 4 - 8 GB). Lexar heeft het verlies beter onder controle precies...
                      Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                      www.musicinframe.be

Comment

The CF/SD Performance Database is back

Comment

Working...
                        X