Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

penlites (AA) in batterygrip voor D300

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• penlites (AA) in batterygrip voor D300

Hoi,

Wie van u heeft er ervaringen met AA penlites in de meegeleverde batteryhouder bij de batteriegrip voor de Nikon D300 (mb-db-10).
    Hoeveel foto's kun je er dan ongeveer meemaken???

Thanks

Henry

Re: penlites (AA) in batterygrip voor D300

Oorspronkelijk geplaatst door henry leusink Bekijk bericht
    Hoi,

Wie van u heeft er ervaringen met AA penlites in de meegeleverde batteryhouder bij de batteriegrip voor de Nikon D300 (mb-db-10).

Thanks

Henry
    Dat hangt er van af of je alles op korte tijd opschiet of over langere tijd is verspreid.
    Ik schat dat je op een weekend toch een duizendtal zal kunnen trekken.
    Doe je een maand over het optrekken van je pack, dan zullen het er maar een 300-500 zijn.
    Dit verschil komt door de hoge zelfontlading van de AA's
    (Ik zie net even terug dat je niet specifieerd of je oplaadbare batterijen bedoeld of niet. Wat ik zeg is voor oplaadbare batterijen. Voor bv alkalines heb ik geen idee.

Hubert
    Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
      Dat hangt er van af of je alles op korte tijd opschiet of over langere tijd is verspreid.
      Ik schat dat je op een weekend toch een duizendtal zal kunnen trekken.
      Doe je een maand over het optrekken van je pack, dan zullen het er maar een 300-500 zijn.
      Dit verschil komt door de hoge zelfontlading van de AA's
      (Ik zie net even terug dat je niet specifieerd of je oplaadbare batterijen bedoeld of niet. Wat ik zeg is voor oplaadbare batterijen. Voor bv alkalines heb ik geen idee.

Hubert
      Bedankt,

Nee ik schiet ze op één dag leeg.
      Het zal wel uit maken hoeveel ampere er in zit, denk ik???
      Je kunt ze geloof ik al van 2200 am kopen.

Groeten,

Henry

Comment

2900 mAh bij www.vapextech.nl

of Sanyo Eneloop 2000 mAh (uiterst geringe zelfontlading) € 26 per 8 st. bij Conrad.be of nl
        Freeze the Ocean of Motion ! Nikon D300 & D700 _ Nikkor AF-x 14-400mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door henry leusink Bekijk bericht
          Heel veel, meer als met 2 EN EL 3e's op een D200.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hbervoets Bekijk bericht

of Sanyo Eneloop 2000 mAh (uiterst geringe zelfontlading) € 26 per 8 st. bij Conrad.be of nl

Gebruikt uw deze sets in u D300???

Comment

Citaat:
              Oorspronkelijk geplaatst door hbervoets

Gebruikt uw deze sets in u D300???
              1° Sanyo Eneloop NiMh 2000 mAh (nu voordelig, geen verzendkosten bij Conrad)
              Ik gebruik Sanyo eneloop 2000 mAh in de battery pack. Bijna geen verlieslading, zelfs na meer dan één jaar blijven ze hun lading behouden.

In de baterypack gebruik ik ook diwijls een Nikon EN-EL3e, gaat ook zeer lang mee, en is veel lichter dan 8 AA-tjes. Eéntje in de camera en ééntje in de grip => voor een dagje wandelen of één dag aan een drukke luchthaven zeker voldoende. En dan nog ééntje reserve, je weet maar nooit.
              En heb ook altijd 8 opgelade eneloops bij, just in case.

2°GP NiMh 2007 mAh / Powerex 2700 mAh (Deze kan je zowat overal vinden)
              op mijn fliters gebruik ik 4 batterijen met ongeveer dezelfde capaciteit " battery matching" en regelatig een "Analyze and Refresh" uitvoeren
              en bij veel gebruik (30 laad en tontlaadbeurten) een "Break In Mode" => "Batery Forming " deze procedure vergt echter wel 39 to 45 uren

Snelladers zijn uit de boze.
              Gebruik een Powerex "MH-C9000 Whizard One"
              4AA of 4AAA of een combinate van de twee soorten. EXCELLENT machien.
              Ik heb er hier twee staan om batterij te kunnen laden en te analyzeren.

Bel erust, met mijn groeten, naar Aitec in Leuven info@aitec.be of telefonisch via (0032)-(0)16 404 090

Goede, betrouwbare batterijn zjn sterk gezakt de jogste maanden, maar zijn nog niet echt goedkoop, investeren in een goede lader (ca. € 75) loont zeker de moeite.

En enkele doosjes waarin je je batterijen in opbergt per vier. Er zit zelfs een logo icoon op van batterijen => omlaag is leeg en omhoog is geladen. Al mijn batterijen zijn genummerd en ik een exell sheet bij met de resultaten van het laden. Zo kan ik zien of de batterijen verbeteren of inboeten aan capaciteit.

Het aantal opnamen dat je maakt met de MB-D10 hangt o.a. van de temperatuur, AF-verlichting en de soort lenzen (een D-lens heeft meer stroom nodig dan AF-S lens, en of je manueel focused of via Auto focus. Ook is de VR een stroomverbruiker.)

Als je nog vragen hebt ... shoot.

hendrik Bervoets
              hendrik.bervoets@telenet.be
              Freeze the Ocean of Motion ! Nikon D300 & D700 _ Nikkor AF-x 14-400mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hbervoets Bekijk bericht
                1° Sanyo Eneloop NiMh 2000 mAh (nu voordelig, geen verzendkosten bij Conrad)
                Ik gebruik Sanyo eneloop 2000 mAh in de battery pack. Bijna geen verlieslading, zelfs na meer dan één jaar blijven ze hun lading behouden.

In de baterypack gebruik ik ook diwijls een Nikon EN-EL3e, gaat ook zeer lang mee, en is veel lichter dan 8 AA-tjes. Eéntje in de camera en ééntje in de grip => voor een dagje wandelen of één dag aan een drukke luchthaven zeker voldoende. En dan nog ééntje reserve, je weet maar nooit.
                En heb ook altijd 8 opgelade eneloops bij, just in case.

2°GP NiMh 2007 mAh / Powerex 2700 mAh (Deze kan je zowat overal vinden)
                op mijn fliters gebruik ik 4 batterijen met ongeveer dezelfde capaciteit " battery matching" en regelatig een "Analyze and Refresh" uitvoeren
                en bij veel gebruik (30 laad en tontlaadbeurten) een "Break In Mode" => "Batery Forming " deze procedure vergt echter wel 39 to 45 uren

Snelladers zijn uit de boze.
                Gebruik een Powerex "MH-C9000 Whizard One"
                4AA of 4AAA of een combinate van de twee soorten. EXCELLENT machien.
                Ik heb er hier twee staan om batterij te kunnen laden en te analyzeren.

Bel erust, met mijn groeten, naar Aitec in Leuven info@aitec.be of telefonisch via (0032)-(0)16 404 090

Goede, betrouwbare batterijn zjn sterk gezakt de jogste maanden, maar zijn nog niet echt goedkoop, investeren in een goede lader (ca. € 75) loont zeker de moeite.

En enkele doosjes waarin je je batterijen in opbergt per vier. Er zit zelfs een logo icoon op van batterijen => omlaag is leeg en omhoog is geladen. Al mijn batterijen zijn genummerd en ik een exell sheet bij met de resultaten van het laden. Zo kan ik zien of de batterijen verbeteren of inboeten aan capaciteit.

Het aantal opnamen dat je maakt met de MB-D10 hangt o.a. van de temperatuur, AF-verlichting en de soort lenzen (een D-lens heeft meer stroom nodig dan AF-S lens, en of je manueel focused of via Auto focus. Ook is de VR een stroomverbruiker.)

Als je nog vragen hebt ... shoot.

hendrik Bervoets
                hendrik.bervoets@telenet.be

Bedankt voor al deze info
                Ik ga er wat mee doen.

Vriendelijke groeten,
                Henry

Comment

GP heeft nu ook de nieuwe NIMH met geringe zelfontlading..
                  gp recyko+

Een goede lader is een must als je met AA's en AAA's werkt zoals de powerex .Echt een beest van een lader en je vind die in Gent onder de 70 euro !

Comment

Working...
                  X