Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hobbyruimte.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Hobbyruimte.

Ik ben de laatste dagen wat bezig geweest, om mijn fotokamertje (zoals ik het altijd noem) wat te herschikken, toen ik verleden week een bezoek bracht bij mijn ex werkgever, kwam ik te weten dat er bureelmeubilair te koop werd aangeboden, en dat was de aanzet om eens mijn hobbykamer her in te richten, nu nog een normverlichting installeren, en ik ben zo goed als rond, mijn oude normlichtkast om mijn dia's te bekijken voor ik deze scan, heb ik nog laten hangen, daar ik nog massa's dias heb die ik mischien ooit nog eens zal digitaliseren
    Ooit was dit mijn donkere kamer, maar deze heeft moeten wijken door de komst van de digitale fotografie, en is als het ware een accessoire van de fotografie.

Enige nadeel, ik kreeg er gewoon niet alles meer in, maar het voordeel daarentegen is dat ik eens grondig kon uitsorteren wat ik nog hou, en wat ik niet meer van doen heb.

Wat denken jullie van het resultaat ik zal er alvast kunnen aan wennen denk ik

Door een tip en omwille van veiligheidsoverwegingen foto's verwijderd.
    Last edited by Guest42; 22 juni 2011, 19:08. Reden: Uit veiligheidsvoorzorg foto's verwijderd.

Re: Hobbyruimte.

Daar staat mooi materiaal tussen
    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Dat ziet er me toch een leuke werkplek uit.

Misschien eens uitkijken naar een ergonomische
      bureaustoel als je vele uren aan de pc zit. Ik
      heb er me eentje gekocht en de pijn in mijn
      schouders is verdwenen.

Comment

4 externe HD's van LaCie als ik het goed heb
        Wat voor printer is dat eigenlijk?

Ziet er een mooie kamer uit, maar zoals svc al zei, denk aan de rug etc als je vele uren achter je bureau zit.

Comment

Wat mij het meest handig lijkt in die kamer?

Die telefoon om een verse pint te laten brengen in het heetst van de strijd!
          Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
          BE-Wommelgem
          .: 20D & D700 :.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door loloboy Bekijk bericht

Of een duvelke

Hubert
            Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door chimera Bekijk bericht
              4 externe HD's van LaCie als ik het goed heb
              Wat voor printer is dat eigenlijk?

Ziet er een mooie kamer uit, maar zoals svc al zei, denk aan de rug etc als je vele uren achter je bureau zit.
              Ja chimera, 4 maal 500 Gb., ik sla alles dubbel op, en normaal blijft er op mijn computer niets opgeslagen, tenzij tijdelijk, er zit trouwens maar één 73 Gb. harde schijf in, maar dan wel een raptorschijf van 10.000 RPM met veel cach, een moederbord met dubbele processor, rambussnelheid 1.033 Mhz, met 4Gb. Ram op aangepaste snelheid, een koude opstart van Photoshop duurt dan ook maar drie seconden, maar Nikon Capture NX blijft traag
              De printer is een Epson stylus PRO 4.000 43 cm breed, geschikt voor losse bladen, of rolpapier, handige printer, maar duur in inkt, een volledige inktset kost méér dan 500 €

Mijn telefoon heeft geen intercom, maar mischien vind ik nog plaats om een kleine frigo te plaatsen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                Ja chimera, 4 maal 500 Gb., ik sla alles dubbel op, en normaal blijft er op mijn computer niets opgeslagen, tenzij tijdelijk, er zit trouwens maar één 73 Gb. harde schijf in, maar dan wel een raptorschijf van 10.000 RPM met veel cach, een moederbord met dubbele processor, rambussnelheid 1.033 Mhz, met 4Gb. Ram op aangepaste snelheid, een koude opstart van Photoshop duurt dan ook maar drie seconden, maar Nikon Capture NX blijft traag
                De printer is een Epson stylus PRO 4.000 43 cm breed, geschikt voor losse bladen, of rolpapier, handige printer, maar duur in inkt, een volledige inktset kost méér dan 500 €

Mijn telefoon heeft geen intercom, maar mischien vind ik nog plaats om een kleine frigo te plaatsen

Wat je backup betreft...

Ben je niet beter (lees: veiliger) om ergens anders in je huis een NAS te zetten?
                In worst case: Als je PC fikt, of de schijven vallen eraf ben je alles kwijt, dan mag je nog alles dubbel backuppen.

Beter is storage en backup gescheiden houden.
                ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                  Wat je backup betreft...

Ben je niet beter (lees: veiliger) om ergens anders in je huis een NAS te zetten?
                  In worst case: Als je PC fikt, of de schijven vallen eraf ben je alles kwijt, dan mag je nog alles dubbel backuppen.

Beter is storage en backup gescheiden houden.
                  Ja Destn,
                  Waar stopt het dan, probleem met dit soort externe opslag is, dat je deze moet opstarten aan de schijf zelf, via een drukknop, na gebruik van mijn computers en alles wat er bij hangt zet ik alles uit met één grote hoofdschakelaar, op mijn printer na, deze blijft onder spanning staan, mijn schijven worden maar opgestart, op het moment dat ik deze nodig heb, maar na het afsluiten van de spanning, en het herinschakelen, moet je deze op de schijven zelf terug opstarten.
                  Vroeger stond hier een server met 10 insteekbare SCSI schijven van 73 Gb.
                  deze kon je in raid zetten, maar dat ding maakte zoveel kabaal, (ik denk dat er 7 ventilatoren inzaten) deze heb ik dan maar weggegeven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                    Ja Destn,
                    Waar stopt het dan, probleem met dit soort externe opslag is, dat je deze moet opstarten aan de schijf zelf, via een drukknop, na gebruik van mijn computers en alles wat er bij hangt zet ik alles uit met één grote hoofdschakelaar, op mijn printer na, deze blijft onder spanning staan, mijn schijven worden maar opgestart, op het moment dat ik deze nodig heb, maar na het afsluiten van de spanning, en het herinschakelen, moet je deze op de schijven zelf terug opstarten.
                    Vroeger stond hier een server met 10 insteekbare SCSI schijven van 73 Gb.
                    deze kon je in raid zetten, maar dat ding maakte zoveel kabaal, (ik denk dat er 7 ventilatoren inzaten) deze heb ik dan maar weggegeven.

Ja maar voor relatief weinig geld bestaan er al heel deftige NAS oplossingen die helemaal geen kabaal maken en ook relatief weinig stroomverbruiken.

Ik denk eraan om bij mij thuis (als de financien terug wat aangesterkt zijn ) op zolder een NAS te zetten (weliswaar beschut tegen stof).
                    Voor 500€ kun je al een deftige oplossing hebben met meerdere schijven (eventueel in RAID) en dat vind ik een pak veiliger dan bv die USB/FireWire/eSata desktop schijven.

Voordeel van een NAS is dat je er van overal en van om het even welke pc aankunt zolang je maar op je (draadloos) netwerk zit. Bij jouw desktop schijven is dat niet het geval.

Een externe USB (traag) HD kan dan dienen als backup.

Jouw config vind ik niet bepaald veilig Geert.
                    Kijk, als ze bv. inbreken en ze nemen je pc mee ben je waarschijnlijk ook al je HDs kwijt. Bij een NAS die bv op zolder of een andere kamer staat is dat niet het geval.
                    Allez, 't is maar een voorbeeldje he

Edit: die servers maken inderdaad een hels kabaal, heb zo ooit eens voor een klant een HP Proliant DL580 bij me thuis geďnstalleerd en die hoorde je tot op straat

Comment

mooi ingericht maar weinig foto's aan de muur
                      mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
                      D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Ja maar voor relatief weinig geld bestaan er al heel deftige NAS oplossingen die helemaal geen kabaal maken en ook relatief weinig stroomverbruiken.

Ik denk eraan om bij mij thuis (als de financien terug wat aangesterkt zijn ) op zolder een NAS te zetten (weliswaar beschut tegen stof).
                        Voor 500€ kun je al een deftige oplossing hebben met meerdere schijven (eventueel in RAID) en dat vind ik een pak veiliger dan bv die USB/FireWire/eSata desktop schijven.

Voordeel van een NAS is dat je er van overal en van om het even welke pc aankunt zolang je maar op je (draadloos) netwerk zit. Bij jouw desktop schijven is dat niet het geval.

Een externe USB (traag) HD kan dan dienen als backup.

Jouw config vind ik niet bepaald veilig Geert.
                        Kijk, als ze bv. inbreken en ze nemen je pc mee ben je waarschijnlijk ook al je HDs kwijt. Bij een NAS die bv op zolder of een andere kamer staat is dat niet het geval.
                        Allez, 't is maar een voorbeeldje he

Edit: die servers maken inderdaad een hels kabaal, heb zo ooit eens voor een klant een HP Proliant DL580 bij me thuis geďnstalleerd en die hoorde je tot op straat
                        Een goed alternatie tegenwoordig is de MS Homeserver. Daar kun je ook leuke dingen mee doen.

Hubert
                        Hubert

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
                          Een goed alternatie tegenwoordig is de MS Homeserver. Daar kun je ook leuke dingen mee doen.

Hubert
                          Ja maar dan heb je weer een 'volledige PC' staan..terwijl zo'n NAS z'n eigen OS draait en veel minder stroom verbruikt.

Comment

Ja maar dan heb je weer een 'volledige PC' staan..terwijl zo'n NAS z'n eigen OS draait en veel minder stroom verbruikt.
                            Bwa, dat komt heel dicht tegen elkaar. Je hebt geen video en toetsenbord nodig, daar alles via een webinterface wordt onderhouden en bestuurd. Trouwens in veel nassen zitten ook een Win2003 embedded of Linux.
                            Voordeel is dat je hem ook bepaalde jobs kan laten doen(web, ftp server,...)

Hubert
                            Hubert

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
                              Bwa, dat komt heel dicht tegen elkaar. Je hebt geen video en toetsenbord nodig, daar alles via een webinterface wordt onderhouden en bestuurd. Trouwens in veel nassen zitten ook een Win2003 embedded of Linux.
                              Voordeel is dat je hem ook bepaalde jobs kan laten doen(web, ftp server,...)

Hubert
                              Dat kunnen de hedendaagse Nassen ook eh.

Maar komt inderdaad dicht bij elkaar..

Comment

Working...
                              X