Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Batterijgrip of niet

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Batterijgrip of niet

Met de 70-200-2.8 op de d300 heb ik toch een stabiele grip, en het geeft mij een veilig gevoel. Ook de tweede triger en batterij is soms wel gemakkelijk, met de 70-200 en VR op on is de batterij er vlug aan.

Groetjes
    Wim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wonnie Bekijk bericht
      TWas geen vergelijking tussen de D300 en de 350D maar gewoon een manier om te zeggen, test het uit, jij en jij alleen kan bepalen ofje het gemakkelijk vind....
      Dat bedoel ik ook niet maar de 350d is echt klein en de meeste mannen hebben feitelijk iets te grote handen voor zulke kleine body, vandaar dat de meeste liever een grip op de 350d willen. Bij de D300 is de body een pak groter en zonder probleem best handelbaar zonder grip.(Het volume is bijna het dubbele van de 350d). Dat neemt natuurlijk niet weg dat, zoals Hot radiator zegt, met een zware lens, de grip nog meer stabiliteit geeft.

Hubert
      Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Het hangt eigenlijk vooral van jezelf af. Als je grote handen hebt zou ik zeggen van wel, heb je kleine polle'kes dan zal het niet echt nodig zijn. Tenzij je vaak verticaal werkt.
        Ik ben toch ECHT blij dat ik hem heb op mijn D80, zonder grip komt mijn pink onder de cam uit.
        Daarbij komt dan dat ik makkelijk verticaal kan werken (dials, shutterknop en AF/AE L).

Comment

extra grip kwam mij ook altijd wat overdreven over tot ik 'm vastpakte........ ben direct naar de winkel gegaan en er een besteld voor mijn D300. Vooral voor wat zwaardere objectieven en mijn wat grove handen ligt het geheel veel beter in de hand nu. Daarbij de extra knoppen voor portretstand
          NOOIT meer zonder (voor mij dan).
          Maar als je veel in studio werkt met statief zou ik het niet zo snel doen......

Ed
          ---------------- Ik doe niet meer mee

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
            3. Extra mogelijkheden m.b.t. batterijen (vooral bij reizen).
            Dat gaat prima in je broekzak of fototas.

Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
            4. Biedt extra bescherming bodemplaat camera (is een beetje achterhaald door de snelkoppeling op statief maar toch!!).
            Één van de twee gebruiken dat de grip eraf gaat, die is op de D200 veels te slap, de andere is als ik licht wil fotograferen....
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
              die is op de D200 veels te slap, de andere is als ik licht wil fotograferen....
              De buildkwaliteit van de MB-D10 is een pak beter dan die van de MB-D200. Hij is van magnesium(denk ik, althans van metaal) ipv. plastiek.

Hubert
              Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JanMetDePet Bekijk bericht
                Ik kan nog een 350 Euro uitgeven aan mijn fotomateriaal ... doch ben niet zeker over mijn keuze.
                Eerst heb ik gedacht om een batterijgrip voor mijn D300 te kopen, doch vraag me af of dit wel veel meerwaarde geeft. Anderzijds zou ik het geld ook kunnen besteden aan een extra lensje ... denk hierbij aan een 85mm 1.8 voor in de studio.
                Kom er niet uit ... is die batterijgrip echt zijn geld waard?

janmetdepet
                Herman, ik weet niet welke lenzen je al hebt, maar volgens mij kan je de 85 al bereiken.
                Ik zou in ieder geval mijn grip niet meet willen missen.
                Hij gaat er alleen maar af voor het statief of accuwissel.
                Succes met je keuze.

Gr kees
                Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Ik geef eerder geld uit aan lenzen dan aan een grip. Ik heb ooit een 20D met grip in mijn handen gehad, en daardoor wordt die camera veel te groot (en ook weer zwaarder).

Een grip is voor mij dus het laatste accessoire waar ik aan denk.

Maar bij een D300 heb je toch die grip nodig als je het grootste aantal foto's per seconde wil halen uit die body?
                  Dat is een heel goede marketing-zet van Nikon, want daardoor verkopen ze véél meer grips en extra accu's...

Mijn 20D en 40D worden niet sneller als ik er meer accu's aanhang, die zijn met 1 gewone BP511 ook al tevreden als het wat sneller moet gaan.

Voor studiowerk heb je geen camera nodig die meer dan 5 foto's per seconde kan maken, dus zal een 85mm om te beginnen veel nuttiger zijn dan die grip.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

Comment

Ik kocht mijn grip vooral om mijn 400D te vergoten, zodat ie beter in de hand ligt. De extra batterijcapaciteit is wel handig, maar waren niet mijn topprioriteit. Zoals eerder gezegd is het wel reuze handig in portretstand, vooral met de extra ontspan en diafragmakeuze-knop en selectiewiel.

Maar bij een D300 heb je die extra grip misschien niet echt nodig. Hangt af van je persoonlijke voorkeur hé. Trouwens, als je dat budget hebt hoeft het toch niet persé op? Wie weet wil je binnenkort die ene leuke maar duurdere lens, wel dan heb je die € 350 alvast bij elkaar.

En een grip kopen omdat ie stoer staat vind ik nu toch wel de meest ridicule reden...
                    Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

Comment

Op mijn (kleine en lichte) D80 heb ik (soms) een grip zitten, op mijn D300 heb ik daar helemaal geen behoefte aan en vind ik het geld beter besteed aan dat 85mm 1.8 toplensje
                      Canikon 40D - D200, D300

Comment

grip maakt je camera inderdaad zwaarder maar tevens ook stabieler. persoonlijk koos ik voor een grip met 12 v oplader zodat "on the road" kan opladen
                        mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
                        D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Ik had een grip bij mn Pentax K10D en heb na 3 dagen bij m'n Canon 40D ook weer een grip aangeschaft. Het extra gewicht is toch prettig bij de 100-400L (zoals het extra gewicht ook prettig was bij mn Pentax met 70-200EX en converter) maar naast het gewicht vind ik vooral het gebruiksgemak met fotograferen in portretstand zeer waardevol...
                          www.indetailfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Omag Bekijk bericht
                            Ik kocht mijn grip vooral om mijn 400D te vergoten, zodat ie beter in de hand ligt. De extra batterijcapaciteit is wel handig, maar waren niet mijn topprioriteit. Zoals eerder gezegd is het wel reuze handig in portretstand, vooral met de extra ontspan en diafragmakeuze-knop en selectiewiel.

Maar bij een D300 heb je die extra grip misschien niet echt nodig. Hangt af van je persoonlijke voorkeur hé. Trouwens, als je dat budget hebt hoeft het toch niet persé op? Wie weet wil je binnenkort die ene leuke maar duurdere lens, wel dan heb je die € 350 alvast bij elkaar.

En een grip kopen omdat ie stoer staat vind ik nu toch wel de meest ridicule reden...
                            Waarom bij de 400D wel en bij de D300 niet
                            wat een verhaal.

Herman, uiteindelijk ga je toch zelf bepalen wat je moet doen.
                            Hier zitten de meningsverschillen toch op fifty-fifty.

Gr Kees
                            Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Wel...de batterijgrip lijkt me wel handig in de studio.
                              Anderzijds weet ik niet of de 85 1.8 zo een ingrijpende verbetering is tov de tamron 28-75 2.8 die ik nu in de studio gebruik.

JanMetDePet
                              Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

Comment

Niet twijfelen, gewon doen, die grip. Ik kan het me zelfs al niet meer inbeelden mijne 400 zonder grip. Het ligt zeer stevig in de hand, brengt niet al teveel extra gewicht met zich mee, je kan een 2de batterij installeren dus dubbele batterijduur en als je in portret schiet, valt de meerwaarde direct op.

Bij mij stak die grip er op vanaf de 1ste seconde toen ik uit de winkel kwam.

Go for it!
                                Canon 5D & 40D, wat gLas van 10 tot 300 maal 1,4.

Comment

Working...
                                X