Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Batterijgrip of niet

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Batterijgrip of niet

Ik kan nog een 350 Euro uitgeven aan mijn fotomateriaal ... doch ben niet zeker over mijn keuze.
    Eerst heb ik gedacht om een batterijgrip voor mijn D300 te kopen, doch vraag me af of dit wel veel meerwaarde geeft. Anderzijds zou ik het geld ook kunnen besteden aan een extra lensje ... denk hierbij aan een 85mm 1.8 voor in de studio.
    Kom er niet uit ... is die batterijgrip echt zijn geld waard?

janmetdepet
    Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

Re: Batterijgrip of niet

Ik heb bij mijn 350D een batterijgrip. Ik vind dat je dan een beetje meer grip hebt. Ook heb ik dan meer het gevoel van "iets" vast te hebben ivm met zwaarder gewicht. Wil dat ding dus niet meer missen. Maar ik denk dat dit voor iedereen een persoonlijke aangelegenheid is.
    Ik zou zeggen, ga eens naar de winkel en test uit.
    Greetzzzzzzzzzzzz......
    Wonnie
    www.spectare.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JanMetDePet Bekijk bericht
      Ik kan nog een 350 Euro uitgeven aan mijn fotomateriaal ... doch ben niet zeker over mijn keuze.
      Eerst heb ik gedacht om een batterijgrip voor mijn D300 te kopen, doch vraag me af of dit wel veel meerwaarde geeft. Anderzijds zou ik het geld ook kunnen besteden aan een extra lensje ... denk hierbij aan een 85mm 1.8 voor in de studio.
      Kom er niet uit ... is die batterijgrip echt zijn geld waard?

janmetdepet
      Mijn gedacht, voor de extra capaciteit moet je het niet doen, gebruik je het toestel veel vertikaal en uit de hand, dan is het het overwegen waard.
      Wil je de EnEl4 batterij gebruiken, dan moet je nog flink gaan investeren in deze batterij, en ook nog een lader en afsluitstuk bijkopen, en dan kan je 8 beelden per seconde halen ipv. 6bps.
      Mischien een voordeel, je kan er ook aa batterijen in kwijt.
      Ik heb er in ieder geval geen nood aan, gewicht genoeg

Comment

Bij mij staat ze der altijd op, sowieso.. plezanter om vast te pakke (vooral omdat ik veel verticaal schiet).
        Onlangs 2 batterijkes van 10€ besteld en die gaan er dan beide in (de originele en 6AA als back-up )

Comment

Vertikale knop vind ik een groot voordeel.
          Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Hier ook geen nood aan. Toestel stabiel genoeg. Als prof. lijkt mij dat een ander verhaal. Een paar extra batterijen vind ik persoonlijk nuttiger.

Groetjes,
            Pol.
            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Ik heb sinds enkele weken een grip voor mijn 30D en ik zou deze echt niet meer kunnen missen. Als je vaak in portrait fotografeert is een grip heel handig door de extra ontspanknop en je kan het fototoestel stabieler vasthouden.
              Panasonic G1

Comment

zoals hierboven al gezegd, héél héél handig voor portretten of verticale foto's in het algemeen. Als je je camera dan scheef houdt heb je gewoon 'rechtsboven' dan eigelijk dezelfde knopjes als wanneer je de camera horizontaal zou houden.
                In mijn ogen, zeker kopen. Staat er op mijn 350D altijd op.
                Canon EOS 5DIII | 24-70 f2.8 L | 70-200 f4 L IS | 50mm f1.8 | 580EXII | en een verlanglijst dat eerder een waslijst is
                BLOG

Comment

Ik heb gelijk bij de D200 een batterijgrip gekocht.
                  De reden hiervoor was:
                  1. Gewend met een grote camera te werken (altijd een batterijgrip of moterdrive onder de camera gehad)
                  2. Verticale knop is voor mij een groot voordeel.
                  3. Extra mogelijkheden m.b.t. batterijen (vooral bij reizen).
                  4. Biedt extra bescherming bodemplaat camera (is een beetje achterhaald door de snelkoppeling op statief maar toch!!).

Als ik een nieuwe camera koop dan zal dat weer met een batterijgrip zijn, of het moet een D3 worden dan is dit overbodig.
                  Alles hangt natuurlijk van het budget en de behoeftestelling af.
                  mvg
                  antoine200

Comment

Bij de D300 grip heb je nog als voordeel dat je een scherpstelspotkeuzepookje(woordwaarde...) hebt naats de ontspanknop. Nu kun je ook makkelijk je scherpstespot kiezen in de portretstand, bij de D200 kan ik net niet bij de 4-weg.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

En (niet volledig niet onbelangrijk) het staat een stuk stoerder
                      www.pazfoto.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pazman_nl Bekijk bericht
                        En (niet volledig niet onbelangrijk) het staat een stuk stoerder
                        Het maakt inderdaad indruk, dat mag je wel zeggen.
                        Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

Comment

Ik denk dat je best zelf eens je camera hanteert met en zonder batterijgrip.
                          Ik heb mijn Nikon D300 ook aangeschaft met batterijgrip.
                          Indien je vaak verticale foto's maakt ("portretstand") is dat zeer handig, vooral omdat de batterijgrip is uitgerust met extra knoppen, zoals de ontspanknop, hoofdinstelschijf, secundaire instelschijf, multiselector en AF-ON knop, zodat je deze bij verticaal gebruik ook steeds gemakkelijk onder handbereik (of liever "vingerbereik") hebt.
                          Ook vind ik dat de camera met grip wat "stabieler" in de hand ligt, maar dat is zeer persoonlijk.
                          Ik gebruik in mijn grip een EN-EL3e batterij (= hetzelfde type als in het toestel).
                          De aanschaf van een dure EN-EL4 of EN-EL4a batterij vind ik overbodig, vermits een beeldsnelheid van 6 bps voor mij voldoende is en ik 8 bps wat "overkill" vind. Indien ik occasioneel toch eens 8 bps wil halen steek ik wel 8 AA batterijen in de grip. Deze heb ik toch altijd bij vermits ik die in ook in mijn flash (SB800) gebruik.
                          Ik zou zeggen probeer het zelf eens uit in een fotozaak (of bij een mede-BDer die ook zo'n grip heeft) en beslis dan of het voor jou zijn "geld waard" is.
                          Jan Akkermans
                          (BD1097BE)
                          Fujifilm GFX 100S, X-T5, X-T3, X-Pro3 en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wonnie Bekijk bericht
                            Ik heb bij mijn 350D een batterijgrip. Ik vind dat je dan een beetje meer grip hebt. Ook heb ik dan meer het gevoel van "iets" vast te hebben ivm met zwaarder gewicht. Wil dat ding dus niet meer missen. Maar ik denk dat dit voor iedereen een persoonlijke aangelegenheid is.
                            Ik zou zeggen, ga eens naar de winkel en test uit.
                            Heb je de D300 en de 350d als een snaast elkaar zien staan of liggen. Aan de D300 heb je beduidend meer "pak" dan een 350d. Je moet hier maar eens zien en vooral van onder bij gewicht en afmetingen.
                            Bij mij staat hij er in de eerste plaats op voor de 8fps boost en de rest is mooi meegenomen.

Hubert
                            Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
                              Heb je de D300 en de 350d als een snaast elkaar zien staan of liggen. Aan de D300 heb je beduidend meer "pak" dan een 350d. Je moet hier maar eens zien en vooral van onder bij gewicht en afmetingen.
                              Bij mij staat hij er in de eerste plaats op voor de 8fps boost en de rest is mooi meegenomen.

Hubert
                              TWas geen vergelijking tussen de D300 en de 350D maar gewoon een manier om te zeggen, test het uit, jij en jij alleen kan bepalen ofje het gemakkelijk vind....
                              Greetzzzzzzzzzzzz......
                              Wonnie
                              www.spectare.be

Comment

Working...
                              X