Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

580EX En 420EX

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 580EX En 420EX

Ik heb deze twee flitsen, kan ik hiermee al iets beginnen om portretten vast te leggen?
    Of zou ik onmiddelijk gaan voor studioflitsers?

Killerke
    www.knfotostudio.be

Re: 580EX En 420EX

ik ken er zelf niet zo veel van maar heb er al wel wat over gelezen. Je zou de 420 als slave kunnen gebruiken op de 580. Voor nuttige tips kijk eens naar Strobist
    of Planet Neil hoewel ik denk dat deze laatste voor nuttig is voor fotografie met 1 flitser
    Canon EOS 5DIII | 24-70 f2.8 L | 70-200 f4 L IS | 50mm f1.8 | 580EXII | en een verlanglijst dat eerder een waslijst is
    BLOG

Comment

Persoonlijk zou ik de 420EX wegdoen als je ze off camera wilt gebruiken, die gaat alleen maar Fullpower
      Je kunt ze wel als hoofdlicht gebruiken (in slave) en de 580 als fill light (master)
      2 statiefjes kopen, 2 plu's, een Cactus triggersetje van Gadgetinfinity, en je bent vertrokken
      Triggers

Groetjes,
      Lennert

Comment

Dat de 420EX alleen full is weet ik maar gaan deze sterk genoeg zijn?
        Hoeveel flitsen moet ik dan best hebben?
        Zijn er voorbeeld foto's? Welke paraplu's zijn het beste?

Killerke
        www.knfotostudio.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door killerke101 Bekijk bericht
          Dat de 420EX alleen full is weet ik maar gaan deze sterk genoeg zijn?
          Hoeveel flitsen moet ik dan best hebben?
          Zijn er voorbeeld foto's? Welke paraplu's zijn het beste?

Killerke
          Ik vraag me eerder af of je met altijd full power niet teveel licht hebt. Als ik jou was zou ik die 420EX niet gebruiken hiervoor en kocht ik tweedehands een flitsertje die tot 1/32 of liever nog 1/64 kan worden ingesteld. Zelf heb ik hiervoor een Nikon SB-25 aangeschaft voor iets van 4 tientjes. Deze stuur ik aan via zo'n Cactus triggersetje en laat vervolgens de andere flitser slave flitsen.
          www.indetailfotografie.nl

Comment

weet dat ik het eigenlijk niet mag vragen, maar ik ga een 430EX kopen, kan je die ook alleen maar full power?
            btw: wat zijn de nadelen ervan?
            Canon EOS 5DIII | 24-70 f2.8 L | 70-200 f4 L IS | 50mm f1.8 | 580EXII | en een verlanglijst dat eerder een waslijst is
            BLOG

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Magic Bekijk bericht
              weet dat ik het eigenlijk niet mag vragen, maar ik ga een 430EX kopen, kan je die ook alleen maar full power?
              btw: wat zijn de nadelen ervan?
              De 430EX is instelbaar van 1/1 tot 1/64.

Wat bedoel je precies met je vraag over de nadelen ervan?
              www.indetailfotografie.nl

Comment

de 420 zou alleen full power gaan, wat daar de nadelen van zouden zijn...
                maar nu ik weet dat de 430 wel instelbaar is, is dit dus niet meer nodig
                toch bedankt!
                BLOG

Comment

Is het de moeite een 430 te kopen of zou ik niet beter een studiokit te kopen?
                  www.knfotostudio.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Magic Bekijk bericht
                    de 420 zou alleen full power gaan, wat daar de nadelen van zouden zijn...
                    maar nu ik weet dat de 430 wel instelbaar is, is dit dus niet meer nodig
                    toch bedankt!
                    Dat je je licht niet kunt instellen
                    Stel je wilt tegen de valavond een plaatje maken. Mooi zacht licht op de achtergrond, doch te weinig op het model. Flits je met de 420 op full power, dan is je onderwerp wit, en je achtegrond goed belicht. Stel je je toestel in op je witgeflitste model (zodat deze goed belicht is) dan is je achtegrond helemaal zwart.
                    Indien je een instelbare flits hebt, stel je je toestel in op de zachte achtergrond, en kies je zelf hoeveel licht je op je onderwerp wilt. Met een 430 kun je dat

Comment

helemaal duidelijk! bedankt voor het antwoord, heb namelijk nog nooit met een flits gewerkt
                      BLOG

Comment

Als ik de pocketwizards neem is dat voldoende om mijn twee flitsen aan te sturen?
                        Of zijn de cactus triggers ook voldoende en wat is het beste?
                        www.knfotostudio.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door killerke101 Bekijk bericht
                          Als ik de pocketwizards neem is dat voldoende om mijn twee flitsen aan te sturen?
                          Of zijn de cactus triggers ook voldoende en wat is het beste?
                          Het beste zijn de pocketwizards (vooral als je op anderhalve kilometer wilt flitsen)
                          Ikzelf heb de cactus triggers. Heb nog nooit een misfire gehad. Een beetje aanpassen (2keer niks) en je kunt je bereik van +-10 meter, vergroten tot +-80m.
                          PW trigger en receiver => 400 euro
                          cactus trigger en receiver => 25 euro met verzending.
                          Mijn keuze was rap gemaakt

Comment

Hoe kan je dat aanpassen? Ben geen electricien, toch alvast bedankt voor je reacties en tips
                            www.knfotostudio.be

Comment

Om te beantwoorden aan je initiele vraag zou je zelf moeten afwegen wat je eigenlijk wil. Wil je foto's op verplaatsing maken, dan zijn studioflitsers niet echt aangeraden. Je kan natuurlijk altijd een generator meeslepen...maar echt fijn is dat niet.
                              Onlangs ben ik begonnen met het strobist gebeuren (triggertjes, plus , softbox etc aangeschaft) en ik moet zeggen dat mijn eerste ervaringen uitermate positief zijn. En natuurlijk heb je het grote voordeel van het compacte van dit gebeuren. Mijn materiaal gaat nu in een tasje en ik kan op stap.
                              Als je al 2 flitsers bezit, moet je eigenlijk niet veel meer bijkopen om te kunnen beginnen. Een paar statiefjes, triggers,swivels, plu (s) en eventueel softboxje....kostprijs samen iets van een 200 euro max.

Grt,
                              JanMetDeStrobistPet
                              Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

Comment

Working...
                              X