Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

garantie bij Konijnenberg ??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • garantie bij Konijnenberg ??

    Iemand ervaring met garantie gevallen bij Konijnenberg ?? wat is een redelijke hersteltermijn 2 maand , 3 maand , 4 maand of zoals bij mij bijna 5 maand en nog geen vooruitzicht , excuse van Konijnenberg " we wachten op het stuk " hoelang gaan ze nog wachten ?? 1 jaar 2 jaar ?? . Mijn geld ben ik wel kwijt maar het statief , Gitzo is niet goedkoop , heb ik niet want dat is stof aan het vergaren ergens in Nederland . Van Gitzo krijg ik ook geen antwoord maar uiteindelijk heb ik het statief wel bij Konijnenberg gekocht en zij vertegenwoordigen dus dat merk en ik mag dus wel verwachten dat ze zorgen dat mijn statief hersteld geraakt , hoe is niet mijn probleem . Dat ook duur en " pro " materiaal stuk kan gaan daar kan ik met leven maar als ik meer betaal voor zogezegd kwaliteits materiaal wil ik wel service en blijkbaar is dat moeilijk bij Konijnenberg .
    Nikon digi en analoog + Yashica Mat
    http://www.flickr.com/photos/donald-s

  • #2
    Re: garantie bij Konijnenberg ??

    Vraag een vervangstatief??? Tot dat van u hersteld is...
    Kunnen ze niet weigeren. Er staan daar genoeg statieven in de winkel.
    Anders wacht tot er veel volk is en maak een scène

    Hans
    Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

    Comment


    • #3
      Re: garantie bij Konijnenberg ??

      Oorspronkelijk geplaatst door Donaldduck Bekijk bericht
      Iemand ervaring met garantie gevallen bij Konijnenberg ?? wat is een redelijke hersteltermijn 2 maand , 3 maand , 4 maand of zoals bij mij bijna 5 maand en nog geen vooruitzicht , excuse van Konijnenberg " we wachten op het stuk " hoelang gaan ze nog wachten ?? 1 jaar 2 jaar ?? . Mijn geld ben ik wel kwijt maar het statief , Gitzo is niet goedkoop , heb ik niet want dat is stof aan het vergaren ergens in Nederland . Van Gitzo krijg ik ook geen antwoord maar uiteindelijk heb ik het statief wel bij Konijnenberg gekocht en zij vertegenwoordigen dus dat merk en ik mag dus wel verwachten dat ze zorgen dat mijn statief hersteld geraakt , hoe is niet mijn probleem . Dat ook duur en " pro " materiaal stuk kan gaan daar kan ik met leven maar als ik meer betaal voor zogezegd kwaliteits materiaal wil ik wel service en blijkbaar is dat moeilijk bij Konijnenberg .
      Eis een nieuw statief of uw aankoop bedrag terug: u hebt ze nu na vijf maanden meer dan voldoende tijd gegeven uw statief te herstellen en zo hun verplichtingen na te komen..
      Voor een statief is een redelijke hersteltermijn niet meer dan een maand.
      Ik zou na vijf maanden wachten niet zonder statief dat pand verlaten.

      Comment


      • #4
        Re: garantie bij Konijnenberg ??

        Anders wacht tot er veel volk is en maak een scène
        heb ik toegepast bij mn Velbon, de winkeleer beweerde bij hoog en bij laag dat ik dat statief misbruikt had, want dat ik de enigste ben bij wie het al 2 keer hersteld moet worden...
        Ik heb luidkeels gezegd: Ik gebruik het voor wat het gemaakt is volgens Velbon, natuurfotografie buitenshuis, als het dat niet aankan moeten ze het maar niet promoten zo.
        en dan zei hij: ze zullen waarschijnlijk bellen om te vragen hoe dat komt, ebn ik zei:"wel, hier is mijn nummer(hij had hem net opgeschreven), stuur ze maar door en ik zal mijn gedacht zeggen!"
        en toen ben ik de winkel uitgestapt
        Alsof je je eigen statief kapot zou maken, je zit mooi zonder op die manier
        One life, live it!
        vernieuwde site: natuurbeeld

        Comment


        • #5
          Re: garantie bij Konijnenberg ??

          5 maanden is onaanvaardbaar. Ik zou in elk geval en vervangstatief vragen, of ze aangetekend in gebreke stellen.
          BD0808BE

          Comment


          • #6
            Re: garantie bij Konijnenberg ??

            Ola! Ik zit er ook goed voor dan? Mijn Gitzo statief is toevallig ook in reparatie bij Konijnenberg en wacht er al ongeveer 3 maand op en ook hier is het excuus dat Gitzo moet wachten op het vervangstuk. Ik heb eens een boze mail gestuurd naar Konijnenberg en ze kwamen me te vertellen dat het statief binnen de 14 dagen gemaakt zal zijn. Ondertussen is het normaal gezien nog maar een week en het zou moeten klaar zijn. Ik geloof er echt niks van en ook mij begint het serieus tegen te steken om het grof te zeggen.
            Nikon D50

            Comment


            • #7
              Re: garantie bij Konijnenberg ??

              wel wel is dat nu eens een toeval , zouden ze het gelezen hebben ofzo , hier de mail van Konijn die ik na de middag gekregen heb .


              Geachte heer Sierens,


              We hebben opnieuw contact opgenomen met de importeur en met de reparatiedienst van Gitzo.
              Volgens de laatste informatie komen de benodigde onderdelen eind deze week binnen bij hun reparatiedienst en ze hebben toegezegd de vervanging van het onderdeel direct ter hand te zullen nemen.
              Naar verwachting kunnen we uw statief dan eind volgende week hier retour verwachten.
              Wij informeren u zodra het hier voor u gereed ligt.


              Met vriendelijke groeten,
              Nikon digi en analoog + Yashica Mat
              http://www.flickr.com/photos/donald-s

              Comment


              • #8
                Re: garantie bij Konijnenberg ??

                haha en dit is de mijne:

                Beste Jochen,

                Zojuist weer met Gitzo gebeld.

                De onderdelen zijn onderweg naar de reparatiedienst.

                Naar verwachting komen ze met ongeveer 10 dagen daar binnen en dan wordt de reparatie direct ter hand genomen.

                Mits alles voorspoedig verloopt kunnen we het statief dan met circa 14 dagen hier retour verwachten.

                Met vriendelijke groeten,
                Ik hoop dat er bij Gitzo veel volk werkt zodat ze enkele statieven tegelijk ter hand kunnen nemen.
                Veel snap ik er toch niet van hoor. Die onderdelen moeten toch niet te voet komen? Als ik iets bestel aan de andere kant van de wereld heb ik dit binnen de 3 dagen in huis!
                Nikon D50

                Comment


                • #9
                  Re: garantie bij Konijnenberg ??

                  Tot hiertoe heb ik eigenlijk nog maar één probleem voorgehad met m’n materiaal, ergens half vorig jaar was m’n Canon 30D ( een jaar oud ) plotseling zo dood als een pier… Gebeld naar Konijn, opgestuurd, ze stuurden me een fax met een reparatiebon, 3 weken later stond er een koerier aan de deur met een nagelnieuw toestel , ik kan dus niet klagen maar in mijn geval was het dus Canon materiaal en geen Gitzo en misschien zit het probleem eerder daar… Maar zoiezo zouden ze wel moeten uitzien naar een goede “voorlopige” oplossing !
                  1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                  Comment


                  • #10
                    Re: garantie bij Konijnenberg ??

                    Het probleem zal inderdaad wel bij Gitzo zitten......ik heb er eens nieuwe geleidingsbussen (inwendige ringen) voor in de statiefpoten besteld. Na 3 maanden waren ze nog niet in de winkel. Ik heb toen de bestelling geannuleerd en zelf een andere oplossing geknutseld. Het zijn de beste(en waarschijnlijk ook het duurste) statieven die je kunt kopen......maar om vervangstukken vast te krijgen dat blijkt een echt probleem te zijn. Ik had het toen niet bij Konijn besteld, dus ook in andere verkooppunten hebben ze last van erg lange wachttijden.
                    Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                    http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                    Comment


                    • #11
                      Re: garantie bij Konijnenberg ??

                      Oh, klinkt leuk... Ik heb ook een Gitzo statief besteld en ben bijna 7 weken aan het wachten nu, maar voor zover ik kan lezen hier, heb ik best nog een paar maand meer geduld dan...

                      Canon EOS 40D + Canon 17-55mm f/2.8 IS + Canon 70-200 f/2.8L IS + Sigma 50-500mm f/4-6.3 + Sigma 150mm Macro f/2.8 + Canon SpeedLite 580EX

                      Comment


                      • #12
                        Re: garantie bij Konijnenberg ??

                        Probeer bij herstellingen altijd de vermoedelijke datum van ok op papier te krijgen. Verder spreekt de wet van " een redelijke hersteltermijn" maar hoe lang dat is, is nergens gespecifiëerd.
                        Je kan ook klacht indienen bij de economische inspectie via de website van fgov.be.
                        Greetzzzzzzzzzzzz......
                        Wonnie
                        www.spectare.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: garantie bij Konijnenberg ??

                          Oorspronkelijk geplaatst door Koyaanisqatsi Bekijk bericht
                          Oh, klinkt leuk... Ik heb ook een Gitzo statief besteld en ben bijna 7 weken aan het wachten nu, maar voor zover ik kan lezen hier, heb ik best nog een paar maand meer geduld dan...

                          Omg, dit is wel enorm toevallig. Mijn order is vandaag binnengekomen en wordt vandaag nog verzonden



                          Edit: dit was niet bij Konijn, maar ik begon me gewoon ook wat zorgen te maken over mijn bestelling.
                          Last edited by Koyaanisqatsi; 7 februari 2008, 16:41.
                          Canon EOS 40D + Canon 17-55mm f/2.8 IS + Canon 70-200 f/2.8L IS + Sigma 50-500mm f/4-6.3 + Sigma 150mm Macro f/2.8 + Canon SpeedLite 580EX

                          Comment


                          • #14
                            Re: garantie bij Konijnenberg ??

                            Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
                            Het probleem zal inderdaad wel bij Gitzo zitten. Het zijn de beste(en waarschijnlijk ook het duurste) statieven die je kunt kopen......

                            Eigenlijk wilde ik eerst zo'n houten statief kopen omdat dat volgens mij top is maar niet zo handig om mee te nemen dus ik kocht mij wat volgens velen en volgens Konijn een zeer goed statief is , mag wel voor die prijs , blijkbaar vinden ze bij Gitzo hun spul zo goed dat ze de mensen die er problemen mee hebben gewoon negeren . Ze antwoorden zelfs niet op mails , Gitzo heeft het bij mij ver***** door dat en ik zal vanaf nu elk Gitzo product afraden bij iedereen die het maar horen wil .
                            Nikon digi en analoog + Yashica Mat
                            http://www.flickr.com/photos/donald-s

                            Comment


                            • #15
                              Re: garantie bij Konijnenberg ??

                              Oorspronkelijk geplaatst door Jochen_Christiaens Bekijk bericht
                              haha en dit is de mijne:



                              Ik hoop dat er bij Gitzo veel volk werkt zodat ze enkele statieven tegelijk ter hand kunnen nemen.
                              Veel snap ik er toch niet van hoor. Die onderdelen moeten toch niet te voet komen? Als ik iets bestel aan de andere kant van de wereld heb ik dit binnen de 3 dagen in huis!
                              Als je een statief besteld van 800€ aan de andere kant van de wereld is hij binnen een week thuis, maar een onderdeel van 5€ daar hebben ze niet 'zon vaart mee. Ze verdienen bij Gitzo grof aan een statief, maar op 5€ kan je niet grof op verdienen, Wie maakt zich nu haastig voor 5€. Konijn is ook afhankelijk van de levering van derden. En zo gaat het met de meeste merken, de folder is top, maar onderdelen is flop.
                              Mvg, drh

                              "Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

                              Comment

                              Working...
                              X