omdat ik het beu van van te gaan zeule met materiaal dan toch maar gekozen voor draadloos te gaan flitsen met meerdere sb800's
nu effe mss stomme vraag ...
om het effe simpel te houden met D200 en 1 flits (andere flitsers volgen wel vanzelf als ik eerste correct krijg)
D200 in commander mode en in de M stand
sb800 in manueel ,
nu gek genoeg , wnr ik de sb800 harder zet dan 1/32 , (dus bvb 1/16 of 1/2)
dan loopt den boel niet meer synchroon ...
fotos zijn dan gewoon zwart of te donker vermits de camera sneller afgaat dan de flitsers , of de flitser sneller dan de camera , da kan ook
maakt ni uit welke sluitertijd ik gebruik ...
als ik de interne flitser op manueel zet (en op 1/128 om zo weinig mogelijk flitslicht te verkrijgen ) , dan is er geen probleem en gaat alles te goei ..
dus euhm die commander mode ??? laten vallen ?
ik werk normaal met kabels , en nu is het de bedoeling dus om wireless te gaan ,maar da flauw flitsen van de interne flitser hangt al mijn voeten uit , dus ga een van dees toch wel eens een trigger halen, maar ondertussen , graag info voor diegene die ook op dit probleem botste..
nu effe mss stomme vraag ...
om het effe simpel te houden met D200 en 1 flits (andere flitsers volgen wel vanzelf als ik eerste correct krijg)
D200 in commander mode en in de M stand
sb800 in manueel ,
nu gek genoeg , wnr ik de sb800 harder zet dan 1/32 , (dus bvb 1/16 of 1/2)
dan loopt den boel niet meer synchroon ...
fotos zijn dan gewoon zwart of te donker vermits de camera sneller afgaat dan de flitsers , of de flitser sneller dan de camera , da kan ook
maakt ni uit welke sluitertijd ik gebruik ...
als ik de interne flitser op manueel zet (en op 1/128 om zo weinig mogelijk flitslicht te verkrijgen ) , dan is er geen probleem en gaat alles te goei ..
dus euhm die commander mode ??? laten vallen ?
ik werk normaal met kabels , en nu is het de bedoeling dus om wireless te gaan ,maar da flauw flitsen van de interne flitser hangt al mijn voeten uit , dus ga een van dees toch wel eens een trigger halen, maar ondertussen , graag info voor diegene die ook op dit probleem botste..
Comment