Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wireless sb800's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: wireless sb800's

    Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
    1 PT-04 zender en 3 PT-04 ontvangers ... en al je problemen zijn opgelost volgens mij. Géén menu's, géén stress ... alles manueel.

    1trigger + 3 receivers op eBay
    merci , ziet er idd handig en goeikoop uit , want SU800 kost uiteindelijk toch veel voor wa het is ...

    en die ontvangers redelijk groot lijke mij die , tis maar dat die mss in de weg van de softbox houders gaan zitten ?
    www.kemizz.com
    Brand new Blog
    kemizzdotcomonflickr

    Comment


    • #17
      Re: wireless sb800's

      Oorspronkelijk geplaatst door kemizz Bekijk bericht

      en die ontvangers redelijk groot lijke mij die , tis maar dat die mss in de weg van de softbox houders gaan zitten ?
      je hangt die er gewoon aan met een PC male to male kabeltje...

      en inderdaad geen SU4 of Remote gebruiken als je manueel wilt werken...

      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

      Comment


      • #18
        Re: wireless sb800's

        [QUOTE=d_oracle;1676095]

        en inderdaad geen SU4 of Remote gebruiken als je manueel wilt werken...
        QUOTE]

        dus die van u staan gewoon aan dan , maar in M stand veronderstellek ?
        www.kemizz.com
        Brand new Blog
        kemizzdotcomonflickr

        Comment


        • #19
          Re: wireless sb800's

          Oorspronkelijk geplaatst door kemizz Bekijk bericht

          dus die van u staan gewoon aan dan , maar in M stand veronderstellek ?
          precies... M stand op camera en op flash... + Ebay trigger

          zoek maar eens op deze site, staat al genoeg info op...
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

          Comment


          • #20
            Re: wireless sb800's

            De oplossing ! en SU-800 commander van Nikon, werkt altijd
            Dirre - dirkcatteeuw@telenet.be
            ----------------------------------------------
            Nikon-spul en een beetje glas in een Tamrac zakske

            Comment


            • #21
              Re: wireless sb800's

              gebruik anders één SB800 met draad offcamera die tegelijkertijd trigger kan zijn en flits. Je kan dan 3 groepen aansturen .. (zelf op bv. een D40 die geen CLS ondersteund, de SB800 neemt dat dan over) .. leg mij eens uit wanneer je meer dan 3 groepen gaat nodig hebben ?

              door de afstandsbedieningKABEL te gebruiken voor je eerste SB800, kan je die flits dubbel gebruiken: en als offcamera flits en als trigger om drie groepen aan te sturen .. en een kabel is nog steeds goedkoper dan een SU800

              Comment


              • #22
                Re: wireless sb800's

                merci allema voor de hulp

                bon kit is ondertusse voorlopig gereed , derde flitser staat gewoon in slave voor achtergronden enzo


                maar dus 2 keer lastolite ezybox sets,

                1 40x40 1 60x60 , en in bestelling nog ne 90x90 voor een ouwe zware metz flits door te jagen

                sb600 in 40x40 op remote (manual) en die stel ik in via camera,

                sb800's in su4 en door 60x60(dus gewoon manueel eigenlijk) en die bedien ik op de flits zelf ...


                ==> had hier nog wel een tweede vraag voor diegene die de sb6en of 800's ook manueel gebruikt (en schaam u van ni )
                wat met de zoomkop ? heb vandaag heel wa liggen testen , en 24 mm tov bvb 75 mm geeft bij flitsen voor mij ni zo veel verschil

                werkt allemaal perfect ...

                heb ook eindelijk een betaalbare ringflits gevonden falcon eyes RF-4M
                en deze is nu in bestelling ...

                en zo is mijn probleem , en mijn volledig mobiele kit eindelijk wa ik het wou da het was ..., en hoe ik mij geen zorgen meer te make van stroom of kabels (of gewicht )
                Last edited by kemizz; 22 december 2007, 21:48.
                www.kemizz.com
                Brand new Blog
                kemizzdotcomonflickr

                Comment


                • #23
                  Re: wireless sb800's

                  laat maar vlug de resultaten eens zien

                  o ja, die zoomkop, die gaat gewoon het licht concentreren, je moet eens foto's maken van een lege muur, en dan met je zoomkop spelen, dan zie je het verschil wel...
                  some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                  Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                  Comment


                  • #24
                    Re: wireless sb800's

                    Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                    laat maar vlug de resultaten eens zien

                    jep da doe ik

                    o ja, die zoomkop, die gaat gewoon het licht concentreren, je moet eens foto's maken van een lege muur, en dan met je zoomkop spelen, dan zie je het verschil wel...
                    ja idd was het ook aan het testen , en door nen box word da eigenlijk beetje te verwaarloze , vermits het licht toch difuus word,

                    heb mij nog nen sb600 bijgekocht, en kvind dat die eigenlijk beter gebouwd is als mijn sb800's , voelt veel steviger aan , alhoewel ja ,tis nog nieuw eh
                    www.kemizz.com
                    Brand new Blog
                    kemizzdotcomonflickr

                    Comment


                    • #25
                      Re: wireless sb800's

                      merci voor de tips ,

                      Cactus V2's net aangekomen ... en maar vorige week besteld uit hong kong

                      voelt zo wa plastiek aan, ma uiteindelijk , moet da ook niet veel doen ,

                      dus zeker en vast goeie aankoop !!

                      een SU-800 kost tien keer zoveel en geeft geen enkele meerwaarde alleszinds voor mij niet
                      www.kemizz.com
                      Brand new Blog
                      kemizzdotcomonflickr

                      Comment

                      Working...
                      X