Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wireless sb800's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • wireless sb800's

    omdat ik het beu van van te gaan zeule met materiaal dan toch maar gekozen voor draadloos te gaan flitsen met meerdere sb800's

    nu effe mss stomme vraag ...

    om het effe simpel te houden met D200 en 1 flits (andere flitsers volgen wel vanzelf als ik eerste correct krijg)

    D200 in commander mode en in de M stand

    sb800 in manueel ,
    nu gek genoeg , wnr ik de sb800 harder zet dan 1/32 , (dus bvb 1/16 of 1/2)
    dan loopt den boel niet meer synchroon ...

    fotos zijn dan gewoon zwart of te donker vermits de camera sneller afgaat dan de flitsers , of de flitser sneller dan de camera , da kan ook

    maakt ni uit welke sluitertijd ik gebruik ...

    als ik de interne flitser op manueel zet (en op 1/128 om zo weinig mogelijk flitslicht te verkrijgen ) , dan is er geen probleem en gaat alles te goei ..

    dus euhm die commander mode ??? laten vallen ?

    ik werk normaal met kabels , en nu is het de bedoeling dus om wireless te gaan ,maar da flauw flitsen van de interne flitser hangt al mijn voeten uit , dus ga een van dees toch wel eens een trigger halen, maar ondertussen , graag info voor diegene die ook op dit probleem botste..
    www.kemizz.com
    Brand new Blog
    kemizzdotcomonflickr

  • #2
    Re: wireless sb800's

    De SB800 moet je in de remote stand zetten, mits hij als "slaafflitser" gaat communiceren met je interne flitser, die de functie van "masterflitser" aanneemt, en de SB800 dus niet op manueel zetten.
    Je doet normaal de sturing van de flitser, via het commandermenu op je toestel, ook manueel. Je kan in het commandermenu op toestel kiezen voor TTL, manueel of niet afgaan. Bij TTL kan je nog compenseren, bij de M-stand stel je gewoon de flitssterkte in.

    Comment


    • #3
      Re: wireless sb800's

      bedankt,

      maar ja sorry kwas niet echt duidelijk maar mijn sb800 staat natuurlijk in remote , en dan in M , dus flitsen doet hij , allemaal geen probleem ,
      tis alleen hoger als 1/16 gaan , dan gaat het fout ...

      zet ik mijn interne flits niet meer in commander , maar in manual , dan lukt het allemaal weer wel
      www.kemizz.com
      Brand new Blog
      kemizzdotcomonflickr

      Comment


      • #4
        Re: wireless sb800's

        Oorspronkelijk geplaatst door kemizz Bekijk bericht
        als ik de interne flitser op manueel zet (en op 1/128 om zo weinig mogelijk flitslicht te verkrijgen ) , dan is er geen probleem en gaat alles te goei ....
        de commander kun je ook gewoon niet laten flitsen, maar dan geeft die toch nog een synchro flitsje(de flitsers moeten ook wel weten dat ze af moeten gaan). Van die flits kun je het zichtbare deel blokkeren door een IR-doorlaat filtertje van Nikon(SG 8IR) te kopen dat op je flitsschoen komt en dan vor de popup hangt, dan ben je van het onderstaande probleem af.

        Oorspronkelijk geplaatst door kemizz Bekijk bericht
        ik werk normaal met kabels , en nu is het de bedoeling dus om wireless te gaan ,maar da flauw flitsen van de interne flitser hangt al mijn voeten uit , dus ga een van dees toch wel eens een trigger halen, maar ondertussen , graag info voor diegene die ook op dit probleem botste..
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: wireless sb800's

          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          de commander kun je ook gewoon niet laten flitsen, maar dan geeft die toch nog een synchro flitsje(de flitsers moeten ook wel weten dat ze af moeten gaan). Van die flits kun je het zichtbare deel blokkeren door een IR-doorlaat filtertje van Nikon(SG 8IR) te kopen dat op je flitsschoen komt en dan vor de popup hangt, dan ben je van het onderstaande probleem af.

          merci , ja idd want zelf da stom pre flitske ziet ge toch nog in bvb een weerspiegeling van het oog ...

          maar bon

          toch es benieuwd , of iemand zijne camera eens in M stand kan zetten
          interne flitser in commander mode (van die A en b channel blijf ik dan af) en de commnander flits afzetten ...

          dan zijnen sb 800 in remote zetten en op 1/1

          neem dan es een foto van uzelf als ge vlak bij de flits staat bvb (welni naar kijken ) , en es benieuwd of den boel synchroon loopt ...

          bij mij dus niet , flits komt veel te laat ????

          denk dak eens bij fotofolio ten rade ga gaan vermits die bijna speedlights ademd
          www.kemizz.com
          Brand new Blog
          kemizzdotcomonflickr

          Comment


          • #6
            Re: wireless sb800's

            Oorspronkelijk geplaatst door kemizz Bekijk bericht

            dan zijnen sb 800 in remote zetten en op 1/1
            je kan je flits helemaal niet op 1/1 zetten als hij in remote op commander mode staat!

            druk je middelste knop gedurende twee seconden in, en dan krijg je een nieuw menu, waaronder remote, SU4 etc... zet hem op Remote (pagina 69 in de manual)
            als je de mogelijkheid hebt om 1/1 tot 1/128 te kiezen staat de wireless af of op SU4 mode...
            zou het kunnen dat hij op SU4 staat en daardoor reageert hij op de voorflits?
            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

            Comment


            • #7
              Re: wireless sb800's

              Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
              je kan je flits helemaal niet op 1/1 zetten als hij in remote op commander mode staat!

              druk je middelste knop gedurende twee seconden in, en dan krijg je een nieuw menu, waaronder remote, SU4 etc... zet hem op Remote (pagina 69 in de manual)
              als je de mogelijkheid hebt om 1/1 tot 1/128 te kiezen staat de wireless af of op SU4 mode...
              zou het kunnen dat hij op SU4 staat en daardoor reageert hij op de voorflits?

              ik bedoel dus interne flits op commander , en fliststerkte op 1/128

              sb 800 zelf in SU-4 en deze op 1/1 of 1/2 , vannaf 1/64 loopt alles goed , maar ga ik daarboven dan komt de flits te laat


              als ik de interne flits niet in commander zet maar gwoon in M en op 1/128 dan kan de sb800 perfect mee in SU-4 , ook dus op 1/1
              www.kemizz.com
              Brand new Blog
              kemizzdotcomonflickr

              Comment


              • #8
                Re: wireless sb800's

                Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                als je de mogelijkheid hebt om 1/1 tot 1/128 te kiezen staat de wireless af of op SU4 mode...
                zou het kunnen dat hij op SU4 staat en daardoor reageert hij op de voorflits?
                ja dus ,

                maar das ook de enigste manier waar de je flits wirelles stuurt , en dan ook nog volledig manueel kan instellen, want ik wil GEEN TTL of andere automatische dingn gebruiken
                www.kemizz.com
                Brand new Blog
                kemizzdotcomonflickr

                Comment


                • #9
                  Re: wireless sb800's

                  Hier zie je de flits flitsen aangestuurd door een D200.

                  Instellingen:
                  Flits: op remote

                  Camera:
                  commandermode-popup uit-2de flits: M 1/1
                  M 1/640ste 4 2500 iso(oorzaak van de ruis).
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                  Comment


                  • #10
                    Re: wireless sb800's

                    Oorspronkelijk geplaatst door kemizz Bekijk bericht
                    sb 800 zelf in SU-4
                    Als je geen SU-4 gebruikt moet je hem gewoon in remote zetten.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment


                    • #11
                      Re: wireless sb800's

                      hehe merci


                      wel ik ben der onderstussen wel uit ,

                      nikon hun creative lightening system is wel goed , maar gewoon simpel vol manueel en draadloos werken is wat ik wil ....

                      idd flits in remote , en dan de flitssterke van de sb 800 regelen via het commander mode menu van de camera , dan loopt den boel ook mooi synchroon ...

                      maar das dus niet wat ik wil ,

                      ik wil niet steeds menus induiken , mar gewoon de flitsers manueel op de toestellen zelf van flitssterkte instellen , en dit gaat alleen in de SU-4 mode ,



                      wnr je dan gaat triggeren via commander mode vanuit de camera gaat het fout ... vermits camera en flitser niet correct meer samenwerken ...

                      ik veronderstel dat dit met een SU800 wel kan ...

                      nu alleszinds die interne flitsers als manueel instellen en zo weinig mogelijk licht laten opbrengen , doet perfect de truk vermits elk toestel dat in su-4 staat reageert op de flits
                      www.kemizz.com
                      Brand new Blog
                      kemizzdotcomonflickr

                      Comment


                      • #12
                        Re: wireless sb800's

                        Is maar wat je wilt, maar als je flits moeilijk bereikbaar is of als je vlug even de de instelling wil veranderen is CLS toch wel heel makkelijk.
                        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                        Comment


                        • #13
                          Re: wireless sb800's

                          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                          Is maar wat je wilt, maar als je flits moeilijk bereikbaar is of als je vlug even de de instelling wil veranderen is CLS toch wel heel makkelijk.
                          helemaal mee eens, tis toch wel een schoon stukse techniek ...,

                          maar zover ik het door heb alleen maar bruikbaar voor 2x sb800's aan te sturen ,

                          want je stelt settings in voor groep A of B , en flitsers die daaronder vallen krijgen die setting

                          wnr je bvb 1 flitser op 1/64ste hebt , 1 op 1/2 en nog eentje op 1/32 dan word het onmogelijk om deze alledrie apparte instellingen te geven ...

                          maar mss verwacht ik te veel

                          alleszzinds die su800 , die gaat veronsderstel ik net hetzelfde doen dan het commander mode menu maar dan met knopkes en zonder flits
                          www.kemizz.com
                          Brand new Blog
                          kemizzdotcomonflickr

                          Comment


                          • #14
                            Re: wireless sb800's

                            1 PT-04 zender en 3 PT-04 ontvangers ... en al je problemen zijn opgelost volgens mij. Géén menu's, géén stress ... alles manueel.

                            1trigger + 3 receivers op eBay
                            www.fotofolio.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: wireless sb800's

                              Oorspronkelijk geplaatst door kemizz Bekijk bericht
                              alleszzinds die su800 , die gaat veronsderstel ik net hetzelfde doen dan het commander mode menu maar dan met knopkes en zonder flits
                              Kun je 3 flitsengroepen instellen.
                              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                              Comment

                              Working...
                              X