Momenteel gebruik ik in de studio een lichtsensor om mijn 2de softbox te bedienen. Bestaat er ook zoiets om een oude 2de kleine flits (bv sb-25) te laten afgaan tegelijkertijd als mijn SB-800?
Idd, iedere flits met een middencontact kan je hier mee aansturen
Vraagje...
Kan je dit ook combineren... Bijvoorbeeld, de SB800 remote aansturen vanuit de camera en een andere flash met het blokje, of flitsen ze dan niet simultaan ?
Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLenteBekijk bericht
Vraagje...
Kan je dit ook combineren... Bijvoorbeeld, de SB800 remote aansturen vanuit de camera en een andere flash met het blokje, of flitsen ze dan niet simultaan ?
dacht iets gelezen te hebben dat bij ITTL de sensor reageert op de voorflitsen
In de gewone remote flitsmodus, reageert de flash m.i. altijd op voorflitsen vanuit het toestel. Je stelt de slave-flash zelfs manueel in vanaf de camera.
De "blokjes" reageren ook op flitslicht... Nu zou je kunnen veronderstellen dat de twee dan simultaan reageren, beiden op het voorflitsen.
Is er niemand die dit al getest heeft... 't is maar €20 voor zo'n draadloos blokje, maar als je er niets mee bent om de beide te combineren, is 't €20 weggesmeten.
Had dit probleem met een aantal studioflitsers en de pop up flitser van mijn KM 7D. Door de camera op manual in te stellen ging het wel goed.
De pop up flitser stuurt een aantal korte flitsen uit vlak voor het maken van de foto (bij mijn camera althans) voor het inschatten van afstand en zo.
In manuele instelling (geen probleem bij studio opnames want je stuurt toch eigenlijk alleen op diafragma) doet hij 't wel zo dat de studio flitsers afgaan op het juiste moment.
Je kan eventueel het flitsniveau van de pop up wat terugzetten waardoor hij ook niet je foto beïnvloedt.
Vroeger (opa spreekt) bouwde je dit soort slave units zelf trouwens....
Succes!
Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D
Comment