In Engeland is er een resetter te koop om de gechipte Canon CLI-8/PGI-5Bk patronen na het navullen weer op vol te zetten. Het apparaat maakt gebruik van een speciaal aangepaste patroon die met een kabel verbonden is met de resetter zelf waarop de patronen (1x CLI-8 en 1x PGI-5Bk) geplaatst kunnen worden om ze te resetten. Bovendien moet er nog een verbinding gemaakt worden tussen de resetter via de pictbridge USB-poort. Het type printer bepaalt welke patronen je kunt resetten. Zo kan een IP6700D bijvoorbeeld geen PGI-5Bk resetten, maar wel een CLI-8 fotomagenta patroon. Voordat er een run ontstaat naar deze resetter: deze kost wel maar liefst € 950,- (+ verzendkosten).
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
(Dure) resetter for CLI-8/PGI-5Bk patronen
Collapse
X
-
-
Re: (Dure) resetter for CLI-8/PGI-5Bk patronen
Voor Epson-printers bestaat er al langer een chip-resetter, en die kan je vinden voor zo'n 40 euro.
Ik hoop dat mijn Pixma IP 5000 nog een tijdje heel blijft, want die heeft nog geen chips op de inktpatronen.
Canon zal het wel heel erg moeilijk gemaakt hebben om de chips te resetten, zodat zij alleen inktpatronen kunnen blijven leveren aan de hoogste prijs.
Die chips geven trouwens geen enkele verbetering aan de printkwaliteit, het is alleen maar een beveiliging om te voorkomen dat iemand een goedkoper alternatief gebruikt dan de véél te dure merk-inkt.http://barthuysmans.smugmug.com/
BD0338BE
-
Voor mij gaat het niet om die vele Epson chipresetters. Die zijn er al voor rond de 20 euro te krijgen. Overigens: de printers na april dit jaar geproduceerd accepteren zelfs geen namaakpatronen meer bij de Epson. Epson heeft blijkbaar zijn firmware al weer extra gecodeerd om de vele namaakpatronen uit te sluiten. Dit kat en muis spel sleept zich voort.
Ik ben benieuwd of die peperdure Canon resetter eens dramatisch in prijs zal dalen tot het niveau van de goedkope Epson resetters.
Overigens zijn de nieuwste Canon BCI-6 patronen van de laatste batch exact gelijk aan de CLI-8 patronen met die schuine inkeping, waar normaal gezien een chip hoort te zitten (bij de CLI-8). Conclusie: het is gewoon afzetterij. Erger nog: in Japan is er een model te koop van de Canon i9950, genaamd daar: IP9910 dat er als 2 druppels water uitziet als de i9950, maar die heeft een aangepaste printkopcraddle met daarin.... gechipte BCI-7 patronen (=CLI-8). Wat kan anders het verschil zijn ? Bovendien is dit trouwens exact dezelfde printkop als in een van de topmodellen van Canon, de Pixma Pro9000 met gechipte CLI-8 patronen.Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8
Comment
-
Ik heb al wat gelezen over nieuwe Kodak-printers met veel goedkopere inkt, maar het duurt blijkbaar heel lang voor ze die beginnen te verkopen.
Als er 1 fabrikant komt die de prijs van inktpatronen halveert, dan zullen de anderen wel iets moeten doen om hun klanten te houden.http://barthuysmans.smugmug.com/
BD0338BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk berichtIk heb al wat gelezen over nieuwe Kodak-printers met veel goedkopere inkt, maar het duurt blijkbaar heel lang voor ze die beginnen te verkopen.
Als er 1 fabrikant komt die de prijs van inktpatronen halveert, dan zullen de anderen wel iets moeten doen om hun klanten te houden.
Erger nog: het schijnt dat de laatste Canon printers, waaronder ook oudere modellen zoals de IP4300 (als die nog te krijgen is), die een productiedatum hebben van 2 maanden geleden of recenter voorzien zijn van een "verbeterde" firmware. Deze firmware zorgt er simpelweg gewoon voor dat zelfs het uitschakelen van het inktniveauweergave niet meer werkt. Zodra de chip aangeeft dat de patroon leeg is, helpt niks meer !!!
Je moet en zal dus originele en dure Canon patronen moeten gebruiken. Het uitschakelen van de ink level is absoluut niet meer mogelijk met deze laatste firmware. Dus wees gewaarschuwd !!!
M.a.w.: zelfs het laatste strohalm is ondertussen ook al afgesneden !!!Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8
Comment
-
We zullen de foto's dan maar gewoon laten afdrukken bij een goedkope afdrukcentrale, dat is goedkoper dan met originele inkt + degelijk fotopapier.
De foto's die tegen de muur komen, die druk ik zelf al lang niet meer af.
Voor 1,5 euro heb ik een echte 20x30cm-foto op degelijk Kodak-fotopapier, en die blijft veel langer mooi dan een foto die uit een inkjet komt. Je moet trouwens al een vrij dure inkjet kopen met een heleboel verschillende kleuren om de kleine kleurverschillen te kunnen weergeven die je wel ziet in een professionele afdruk. Een een gewone printer met drie kleuren kan onmogelijk de kleine kleurverschillen op papier krijgen die je wel ziet op het scherm, en dan verlies je een deel van de details.
Als ik een printer alleen gebruik om tekst af te drukken, dan zullen ze bij Canon/Epson/HP... nooit erg veel aan mij verdienen. Als ze ervoor zorgen dat de inkt betaalbaar wordt, dan hebben ze nog kans dat ze wat meer kunnen verdienen.
Ze verkopen allemaal hun printers zo goedkoop mogelijk (misschien wel met verlies, want de printer + inkt kost gewoonlijk even veel als de inkt alleen), om daarna zoveel mogelijk geld uit de zakken van de gebruikers te halen als er nieuwe inkpatronen gekocht worden...
Misschien kopen we beter elke keer een nieuwe printer als de inkt op is, maar dan wordt de afvalberg weer te groot.
http://barthuysmans.smugmug.com/
BD0338BE
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht...
Misschien kopen we beter elke keer een nieuwe printer als de inkt op is, ...
Of deze bewering klopt?...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door LucD Bekijk berichtDiezelfde bedenking heb ik ook reeds meermaals gemaakt, maar - naar men zegt - zouden de cartridges die bij de (nieuwe) printer worden geleverd, niet hetzelfde volume inkt bevatten als de vervangpatronen (13ml voor CLI-8)?...
Of deze bewering klopt?...
Anders is het bij de HP-printers met gesloten patronen (inderdaad: een camera obscura zullen we maar zeggen) en daar kunnen ze natuurlijk meer gaan foefelen (of je moet de patronen voor gebruik wegen en het gewicht opschrijven en het gewicht nadien vergelijken met de nieuwere patronen).Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8
Comment
-
Canon levert steeds volle inktanks bij een nieuwe printer, HP steekt bij sommige goedkopere printers inktpatronen met een kleinere vulling.
Als Canon bij een nieuwe printer alle inktpatronen kan leveren voor een prijs die niet veel hoger is dan een volledige set inktpatronen, dan is de printer zelf wel héél erg goedkoop. Maar volgens mij is het gewoon de inkt die aan de fabrikant maar heel weinig kost, en die véél te duur wordt doorverkocht.
Als je een beetje zoekt, dan kan je voor de oudere Canon-printers vrij gemakkelijk namaak-inktpatronen vinden voor minder dan 2 euro per stuk.
Op die 2 euro is er ook winst gemaakt en de btw zit er ook al in. Dan geloof ik nooit dat de inkt die Canon maakt (of laat maken) minstens 5x duurder is. Ik vermoed zelfs dat het inktankje duurder is dan de inkt die erin zit (zeker als ze er nog een chip moeten opkleven).
Er worden dus enorme winsten gemaakt op die inkt, en alle fabrikanten spelen hetzelfde spelletje. Verkoop een printer aan een spotprijs om klanten te lokken, en zodra de kopers die printer willen gebruiken, dan gaat de fabrikant pas geld verdienen.
Ik ken zelf verschillende mensen die maar heel weinig printen, en daarom meer dan een jaar toekomen met de originele inktpatronen (soms zelfs twee jaar), en als de inkt dan op is, gebeurt het toch wel dat ze eerder een printer kopen die in de aanbieding staat dan nieuwe inktpatronen.
De oude (nog perfect werkende) printer komt dan op het containerpark terecht om de afvalberg te vergroten...
Aan die klanten doet een printerfabrikant dus verlies.
Ik heb vroeger nog een HP600 gebruikt, en die heb ik altijd hervuld. Toen uiteindelijk het inktpatroon versleten was, heb ik gewoon een nieuwe printer gekocht omdat dat de goedkoopste oplossing was. Toen heb ik mijn eerste Canon-printer gekocht die nu nog altijd gebruikt wordt door één van mijn broers. Die Canon S500 werkt al meer dan 6 jaar op zelfgevulde inktatronen (ik heb zelfs een schroefje met een O-ringetje in de inktpatroontjes gezet om ze gemakkelijk te kunnen vullen).Last edited by Black B@ndit; 10 november 2007, 07:48.http://barthuysmans.smugmug.com/
BD0338BE
Comment
-
Geef geen geld aan een resetter, maar investeer in een goede printer met gebruik van originele inkt. Dan ben je zeker van kleur en houdbaarheid.
Wil je goedkoper printen met originele inkt, dan moet je een grote printer kopen, grootformaatprinters hebben grote inktpatronen en dan is de inkt uitgerekend per ml goedkoper dan bij kleine tanks.
Zie de Epson 3800 bijvoorbeeld !
MVG, JeffNever argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door stefaand Bekijk berichtDit is volgens mij de grootste onzin. Reden: de inktanks zijn transparant en je kunt gewoon zien dat er exact hetzelfde inzit als de patroontjes die je nadien koopt. Zodra er maar de helft inzit vallen ze direct door de mand, want dan zit er een enorme luchtbel in het inktcompartement. Ik heb dit nog nooit meegemaakt bij de bijgeleverde patroontjes van nieuwe Canon printers.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk berichtDan is Canon bij mij door de mand gevallen. Ik heb hier nog een volledige set BCI-6 patronen met leeg inktcompartiment. Enkel het witte sponsje is voor 3/4 gevuld. Ze zitten nog in de ongeopende originele verzegelingsfolie van Canon en het oranje afsluitdopje zit er nog op .
Ander mogelijkheid: dat de ontluchtingssticker er niet goed opzit of losgekomen is, waardoor de inkt via het gaatje (bij langdurig bewaren) volledig is verdampt.Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk berichtGeef geen geld aan een resetter, maar investeer in een goede printer met gebruik van originele inkt. Dan ben je zeker van kleur en houdbaarheid.
Wil je goedkoper printen met originele inkt, dan moet je een grote printer kopen, grootformaatprinters hebben grote inktpatronen en dan is de inkt uitgerekend per ml goedkoper dan bij kleine tanks.
Zie de Epson 3800 bijvoorbeeld !
MVG, Jeff
1. Niet iedereen heeft de behoefte of het geld voor zo'n enorm grote printer (plaats ???)
2. Voor mij is een A3+ printer meer dan groot genoeg
3. Als je mij een A3+ printer kunt aanbevelen die goedkoop in verbruik is, mag je eens aankloppen. Van mij mag die 3x zoveel kosten als een Epson R2400, als de inkt maar 4-5x goedkoper wordt.
4. Ik ken mensen die hun R2400 hebben omgebouwd met een CISS en zeer goede kwaliteit Formulabs pigment inkt (zelfde gamut en houdbaarheid, immers ook pigment !!!) en hebben ook nog de inktafvoerbuis afgeleid naar een externe afvaltank om de inktabsorptiekussen onderaan de printer te sparen (bespaart dure reparatie bij verwisseling van deze waste pad, zeker als je veel print). Met aangepaste printerprofielen voor de Formulabs inkten zie je absoluut geen verschil meer.....
5. En wat moet de meerderheid op dit forum die geen A3+ of groter wil printen (laat staan A2) met zo'n enorm kolos van een printer, zelfs al ben je multimiljonair ???
Ik begrijp je reactie niet zo goed, aangezien dit vooral interessant is voor de huis-tuin-keuken printergebruiker die voor niet kritisch werk hun printer wat goedkoper zijn werk te laten doen met nabouwpatronen of navullingen. Vandaar dat er overal navulwinkels als paddestoelen uit de grond schieten. Blijkbaar is er een vraag hierna.....Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stefaand Bekijk berichtHmm, zou eens gaan klagen bij Canon (eventueel opsturen !), want ik heb al meerdere keren een Canon printer gekocht en telkens was de inkt compartiment bij mij telkens volledig vol (op een luchtbel) na. Bij de BCI-6 patronen zou de printer als de inktcompartiment leeg is direct een seintje gestuurd worden om te waarschuwen dat de patroon is, zodat je na het insteken direct een bericht moeten krijgen dat de patroon leeg is. Met andere woorden: dat je zelfs niet de kans hebt om te kunnen printen......dus waarom geven ze dit soort patronen dan in hemelsnaam mee ??? Dus geheel verzegeld terug sturen en reclameren, want dit mag niet !!!
Ander mogelijkheid: dat de ontluchtingssticker er niet goed opzit of losgekomen is, waardoor de inkt via het gaatje (bij langdurig bewaren) volledig is verdampt.
2)Het inktcompartiment is volledig zuiver, er heeft dus nog nooit inkt ingezeten. Enkel de kant met het witte sponsje is 3/4 doordrenkt.
3)De zelfklevende sticker zit nog over het ventilatiegaatje. Het oranje stuk dat je moet verwijderen zit er op en het geheel is in de normale krimpfolie verpakt. De inkt is dus niet kunnen verdampen.
4)Ik heb 3 canon printers gekocht (2x IP4000 en 1x IP4000R) en er was er slechts 1 bij met de bijna lege cartridges.
5)Ondertussen zijn ze bijna 2 jaar oud, maar ik ga Canon toch nog eens om opheldering vragen.
Comment
Comment