Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

PC of MAC?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: PC of MAC?

Alles op pc's hier ... en voor de mobiele zaken een Vaio aangeschaft (supreme costumer service trouwens en de schermen deden het voor mij ).

Die gemediatiseerde kuddementaliteit en veel te veel betalen voor design en een logo zijn niet echt mijn ding.

Ik retoucheer 1ds II tiffs met verschillende layers zonder problemen op een P4 3.2 , blue screen of death ben ik nog niet tegengekomen in XP, en mac's heb ik al gecrashed of zien neergaan, ik begrijp echt niet waarom deze machines zo heilig worden verklaard.Op alle machines zal je wel eens problemen hebben bij intensief en hard gebruik, ik klaag er niet over als ik zie wat de machines feitelijk doen en wat ik er tegenaan gooi.

Ongetwijfeld zijn Macs goede machines, maar al dien 'truut' en sommige uitspraken zoals je ook hier kan lezen zijn eerder ridicuul wat mij betreft.

en ook nog :

http://www.thebestpageintheuniverse....gi?u=macs_cant

To each his own, maar aub geen circus er rond.
    Last edited by Guest57; 29 september 2007, 14:18.

Comment

te veel betalen voor design en logo? wat is VAIO dan? (los daarvan prima laptops, doch jammer dat je opgezadeld bent met windows os)

Mac: machines zijn niet heilig, het OS wel

En zogenaamde crashende macs, ik herhaal nogmaals eens dat mijn macs (heb er 3) in totaal op 3tal jaren tijd max 3 reboots hebben nodig gehad (die desktop powermac staat zelfs 24/24 7/7 aan). Dat is begrijpelijk omdat de basis in osx (kernel) unix is.
      Is zo'n typische reactie van iemand die nooit met een mac heeft gewerkt maar het wel wil bashen.

Oorspronkelijk geplaatst door pvphoto Bekijk bericht
      Alles op pc's hier ... en voor de mobiele zaken een Vaio aangeschaft (supreme costumer service trouwens en de schermen deden het voor mij ).

Die gemediatiseerde kuddementaliteit en veel te veel betalen voor design en een logo zijn niet echt mijn ding.

Ik retoucheer 1ds II tiffs met verschillende layers zonder problemen op een P4 3.2 , blue screen of death ben ik nog niet tegengekomen in XP, en mac's heb ik al gecrashed of zien neergaan, ik begrijp echt niet waarom deze machines zo heilig worden verklaard.Op alle machines zal je wel eens problemen hebben bij intensief en hard gebruik, ik klaag er niet over als ik zie wat de machines feitelijk doen en wat ik er tegenaan gooi.

Ongetwijfeld zijn Macs goede machines, maar al dien 'truut' en sommige uitspraken zoals je ook hier kan lezen zijn eerder ridicuul wat mij betreft.

en ook nog :

http://www.thebestpageintheuniverse....gi?u=macs_cant

To each his own, maar aub geen circus er rond.
      Fuji XPRO1

Comment

dat dacht ik van Vaio ook ja, vrij lang, tot ik 20 schermen bestudeerde en niet bij wijze van 2x zoveel voor een mac configuratie wou betalen.Scherm is zo nice dat als sommige fotografen hun eigen website ermee bekijken opkijken van het verschil dat ze zien in hun eigen beelden, heh.

Is zo'n typische reactie van iemand die nooit met een mac heeft gewerkt maar het wel wil bashen.

That's nice. Ik heb wel met Macs gewerkt hoor, op verschillende, en ja ze zijn gecrashed, en collega's hebben er zelf gefried ( dus harde schijf naar de vuilbak )

en ik meld duidelijk' to each his own' dus ja ... van mijn part doe je je tiffjes op een game boy
        Last edited by Guest57; 29 september 2007, 14:41.

Comment

Onafhankelijk Onderzoek Test Aankoop :

Laptops minder vaak stuk dan desktops
          Test-Aankoop wijst op kwaliteit van Apple

ZDNET news and advice keep professionals prepared to embrace innovation and ready to build a better future.

Conclusie
          Het onderzoek van Test-Aankoop stelt enkele dingen duidelijk. Ondanks een gebrek aan games wordt het cliché dat Apple kwaliteit levert duidelijk bevestigd. HP en Dell, de twee grootste computerfabrikanten ter wereld, zijn dan weer een pak minder betrouwbaar als het om laptops gaat. Maar op enkele uitzonderingen na valt het vooral op dat de kwaliteit van desktop- en mobiele systemen beter kan. Tot slot is het ook noemenswaardig dat de Aldi-pc's van Medion betrouwbaarder zijn dan wat u van een budget-merk zou verwachten.

Bron : ZDnet.be

Comment

Waar de topic-starter waarschijnlijk ook benieuwd naar zal zijn is de vraag wat de overstap naar MAC voor de kosten aan nieuwe software zal betekenen. Ikzelf heb daar ook een vraag over, waarbij ik voorop wil stellen dat ik, in tegenstelling tot een aantal van mijn voorgangers in deze discussie, mijzelf wel inschat als een "gemiddelde" gebruiker .......

De vraag is: stel ik schaf mij begin 2008 een iMac aan en ik wil dezelfde software kunnen blijven draaien als nu (Office, Photoshop Elements en DPP van Canon), klopt het dan dat de bijkomende kosten voor software globaal 150 Euro (nieuwe Office Mac Home Edition) + 100 Euro (PE voor MAC) + 0 Euro (DPP) bedragen ???

Ik begrijp dat het ook een optie is om 2 verschillende OS-en naast elkaar te draaien waarmee de overstap op MAC-software beperkt of voorkomen kan worden, maar daar gaat mijn voorkeur niet naar uit ("gemiddelde" gebruiker he .....)

Groeten,

Humphrey

Comment

prijzen softwarelicenties is nagenoeg hetzelfde tussen pc en mac

wat office pakket betreft kan ik u deze van thinkfree (http://www.thinkfree.com aanraden, kost quasi nix (dacht een 40 dollar) en is supersnel, goed, en extreem compatibel met de microsoft formaten (waar openoffice wel eens een steek wil laten vallen).

Openoffice is eigenlijk geen optie voor mac, ze hebben nog geen osx versie uitgebracht, het is te zeggen ze geven een port maar die wordt dan via osx9 classic interface gedraaid (retetraag).

Als je echt de Office van Micorosoft wilt kan dat uiteraard ook, aan dezelfde tarieven als pc versie (vind deze prijzen niet mals ...).

NB: vandaag in ITPro in gent geweest, en de nieuwe imac naast het vorig model zien staan, damn zo knap, en het beeldscherm van extreme kwaliteit, wat een kleuren & contract, zelfs beter dan mijn apple cinema 23 inch display!

Oorspronkelijk geplaatst door hapa Bekijk bericht
              Waar de topic-starter waarschijnlijk ook benieuwd naar zal zijn is de vraag wat de overstap naar MAC voor de kosten aan nieuwe software zal betekenen. Ikzelf heb daar ook een vraag over, waarbij ik voorop wil stellen dat ik, in tegenstelling tot een aantal van mijn voorgangers in deze discussie, mijzelf wel inschat als een "gemiddelde" gebruiker .......

De vraag is: stel ik schaf mij begin 2008 een iMac aan en ik wil dezelfde software kunnen blijven draaien als nu (Office, Photoshop Elements en DPP van Canon), klopt het dan dat de bijkomende kosten voor software globaal 150 Euro (nieuwe Office Mac Home Edition) + 100 Euro (PE voor MAC) + 0 Euro (DPP) bedragen ???

Ik begrijp dat het ook een optie is om 2 verschillende OS-en naast elkaar te draaien waarmee de overstap op MAC-software beperkt of voorkomen kan worden, maar daar gaat mijn voorkeur niet naar uit ("gemiddelde" gebruiker he .....)

Groeten,

Humphrey
              Fuji XPRO1

Comment

ten eerste beeldbewerking doet men al zeker niet op een laptop, neem dan een degelijk display zoals de apples cinema displays (philips panelen) of lacie's, maar toch geen laptop schermpke ...

een hardware matige harddisk kan altijd crashen, hangt van jouw systeem af of je al dan niet raid gebruikt, als bij een pc zogezegd een hard disk crashed, dan betekent het in 99% dat windows fucked up was en format noodzakelijk was (niet effectief dat harddisk is gecrashed : beter windows gecrashed !)

En verschillen in beelden afhankelijk van monitor, ben zelf wel geen pro fotograaf (maar vollop in opleiding), wel 6 tal jaren actief in grafische, en je moet toch absoluut maken dat je scherm gecalibreerd is met juiste weergave en alle appareten die eraan gesloten zijn (van camera tot printer), ook labo gebruikt bv. identieke adobe rgb. Gebruik je digitaal (DVI, al reeds jaren de norm op apple terwijl dit nog maar slechts een tweetal jaar op pc is), heb je daar quasi geen last van.

En als je zegt dat fotografen "verschieten" dat het beter lijkt op een laptopschermpke ... sorry, maar dat zegt meer over hen dan over het scherm ...

Oorspronkelijk geplaatst door pvphoto Bekijk bericht
                dat dacht ik van Vaio ook ja, vrij lang, tot ik 20 schermen bestudeerde en niet bij wijze van 2x zoveel voor een mac configuratie wou betalen.Scherm is zo nice dat als sommige fotografen hun eigen website ermee bekijken opkijken van het verschil dat ze zien in hun eigen beelden, heh.

That's nice. Ik heb wel met Macs gewerkt hoor, op verschillende, en ja ze zijn gecrashed, en collega's hebben er zelf gefried ( dus harde schijf naar de vuilbak )

en ik meld duidelijk' to each his own' dus ja ... van mijn part doe je je tiffjes op een game boy
                Fuji XPRO1

Comment

ten eerste beeldbewerking doet men al zeker niet op een laptop, neem dan een degelijk display zoals de apples cinema displays (philips panelen) of lacie's, maar toch geen laptop schermpke ...

een hardware matige harddisk kan altijd crashen, hangt van jouw systeem af of je al dan niet raid gebruikt, als bij een pc zogezegd een hard disk crashed, dan betekent het in 99% dat windows fucked up was en format noodzakelijk was (niet effectief dat harddisk is gecrashed : beter windows gecrashed !)

En verschillen in beelden afhankelijk van monitor, ben zelf wel geen pro fotograaf (maar vollop in opleiding), wel 6 tal jaren actief in grafische, en je moet toch absoluut maken dat je scherm gecalibreerd is met juiste weergave en alle appareten die eraan gesloten zijn (van camera tot printer), ook labo gebruikt bv. identieke adobe rgb. Gebruik je digitaal (DVI, al reeds jaren de norm op apple terwijl dit nog maar slechts een tweetal jaar op pc is), heb je daar quasi geen last van.

En als je zegt dat fotografen "verschieten" dat het beter lijkt op een laptopschermpke ... sorry, maar dat zegt meer over hen dan over het scherm ...

Denk moest apple hun OSX vrijgeven voor alle intel pc's (niet macs), dat het wel heel snel gedaan zou zijn met microsoft.

Enkel meelopers, diegene van "ja ik kies voor microsoft want iedereen gebruikt het" blijft momenteel nog op windows platvorm.

Ik heb reeds sinds MS DOS 6.1 op microsoft gewerkt, vervolgens windows 3.1, 3.11, 95, 98, Millennium, 2000, XP ... ik weet heus wel waarover ik praat.
                  Apple is een herleving op gebruiksgemak en stabiliteit en veiligheid wat desktop betreft, wat linux is op server gebied maar dat is weer andere koek.
                  Fuji XPRO1

Comment

Altijd leuk zo een discussie.
                    Mac ervaring: G3 G4 G5 en ja ze kunnen compleet blijven hangen en crashen.
                    Zelf verschillende keren meegemaakt dusja. Windows is daar niet heilig op, maar ik ben nu al 1.5jaar zonder formatering

Mac is simpler: minder prutskansen, en simpelere GUI. Maar echt schandalig is dat ze nog steeds muizen standaard geven met 1 knop. Wat denken ze daar?
                    Qua schermen: ook niet zo super kwaliteit hoor. Zelfs dell schermen zijn scherper (en dan ook minder duur).

"Mac ziet er beter uit": mooi zijn ze maar VAIO en XPS (dell) is ook mooi uiteindelijk.

Het grootste voordeel is dat er meer programma's zijn voor pc dan voor mac.
                    maar een ultiem systeem: linux,unix (maar hoeveel mensen kunnen hiermee werken?)

Comment

hebben al jaar of 2 meerknopsmuizen, alhoewel ik nog steeds met 1 knop blijf werken

dell schermen gebruiken dezelfde panelen als apple's cinema's (philips)...

Oorspronkelijk geplaatst door AndriesGeoffrey Bekijk bericht
                      Altijd leuk zo een discussie.
                      Mac ervaring: G3 G4 G5 en ja ze kunnen compleet blijven hangen en crashen.
                      Zelf verschillende keren meegemaakt dusja. Windows is daar niet heilig op, maar ik ben nu al 1.5jaar zonder formatering

Mac is simpler: minder prutskansen, en simpelere GUI. Maar echt schandalig is dat ze nog steeds muizen standaard geven met 1 knop. Wat denken ze daar?
                      Qua schermen: ook niet zo super kwaliteit hoor. Zelfs dell schermen zijn scherper (en dan ook minder duur).

"Mac ziet er beter uit": mooi zijn ze maar VAIO en XPS (dell) is ook mooi uiteindelijk.

Het grootste voordeel is dat er meer programma's zijn voor pc dan voor mac.
                      maar een ultiem systeem: linux,unix (maar hoeveel mensen kunnen hiermee werken?)
                      Fuji XPRO1

Comment

Da's zeker dat, slechts 'meelopers' met 'laptopschermkes' ... op locatie heb ik altijd wel een cinema displayke op zak, al goed.

* zucht *

You can have it Franky ... I'm wasting my time zo te lezen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frankyds Bekijk bericht
                          Dit lijkt me toch flauwekul. Reken maar dat er genoeg mensen zijn die tegenwoordig alleen maar meer werken met laptops, ook voor beeldbewerking. Bovendien zijn moderne laptopschermen zeker net zo goed als de gemiddelde LCD monitor. Ze zijn in de regel alleen wat kleiner.... (hoewel er ook nog genoeg mensen zijn, waaronder ikzelf, die dagelijks werken met slechts een 17" monitor)

Toegegeven, ik heb mn pc inmiddels tekoop staan. Mocht ik deze kunnen verkopen, dan gaat m'n mini ook weg zodat ik een Imac kan financieren...

.....en je moet toch absoluut maken dat je scherm gekalibreerd is met juiste weergave en alle apparaten die eraan gesloten zijn (van camera tot printer), ook labo gebruikt bv. identieke adobe rgb. Gebruik je digitaal (DVI, al reeds jaren de norm op apple terwijl dit nog maar slechts een tweetal jaar op pc is), heb je daar quasi geen last van.
                          Een monitor die is aangesloten via DVI moet je toch net zo goed kalibreren

Denk moest apple hun OSX vrijgeven voor alle intel pc's (niet macs), dat het wel heel snel gedaan zou zijn met microsoft.
                          Of dit helemaal waar is weet ik niet, maar 'k weet wel zeker dat Microsoft flink terrein zou verliezen. Maar goed, Apple zal hier wel niet aan beginnen want dat zou zeker ten koste gaan van de verkoop van hun hardware....

Apple is een herleving op gebruiksgemak en stabiliteit en veiligheid wat desktop betreft...
                          Dit heb ik zelf ook ondervonden en zou daarom de overstap naar Apple ook altijd adviseren.
                          www.indetailfotografie.nl

Comment

ik gebruik nogthans mijn tv ook alleen maar om tv te kijken, niet om hem dagelijks te onderhouden en cursusje electronica ervoor te volgen om niet drie kwartier te moeten wachten bij elke zap, ook de firmware moet ik nooit "formatteren" en herflashen

dat is namelijk doodgewoon,
                            wat windows als doodgewoon beschouwen is dagelijkse vloed van misbruiken door massale lekken, geen degelijk security/user beleid, etc,
                            voor hen zijn viruses, adaware, trojans, vastlopers, reboots, etc. de normaalste zaak van de wereld

...
                            Beste ik wil mij eigenlijk niet in dit soort OS Wars moeien maar ik run een mixed (PC, Mac, Linux) networked computer node van flink over de 100+ machines en als computergebruikers hun auto zouden gebruiken op dezelfde manier als hun computer dan waren ze binnen de 8 dagen allemaal dood ..
                            .. en neem van mij aan .. een MAC is een priemcomputer (neen niet prime) die is enkel compatibel met 1 en met zichzelve als er netwerk integratie kl...ij is zet je geld maar op ne MAC 10 tegen 1 is het juist, om nog maar te zwijgen van hardware support, da's pas een hemeltergende PITA .. oh ja .. probeer eens een MAC in te schakelen in een non-apple data acquisitie systeem of een meet- en regelsysteem, je weet niet waar je aan begint

Comment

tsss jezus blijft hier maar komen met nonsens

apple enkel compatibel met zichzelf: kan je mac of linux software op een windows machine draaien misschien? dacht het het ...
                              kan je linux & unix software op mac osx draaien? dacht het wel ...
                              apple is heel wat compatibeler dan windows, is net omgekeerde, enkel windows is alleen maar compatibel met zichzelf door de gesloten formaten... en ben je dan nog eens afhankelijk van al wat je in de toekomst doet met je windowspark ...

wat mac betreft in meet- & regelsysteem zou je als admin wat verder moeten zoeken dan microsoft "support"pagina's waar je door de bomen het bos niet meer ziet, is trouwens niet moeilijk om binnen 2 min plugins te installeren om te syncen met bv. microsoft exchange servers

je hebt hier een gevaarlijk topic geopend é man, zeker met mij want ervaring en kennis zat

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                              Beste ik wil mij eigenlijk niet in dit soort OS Wars moeien maar ik run een mixed (PC, Mac, Linux) networked computer node van flink over de 100+ machines en als computergebruikers hun auto zouden gebruiken op dezelfde manier als hun computer dan waren ze binnen de 8 dagen allemaal dood ..
                              .. en neem van mij aan .. een MAC is een priemcomputer (neen niet prime) die is enkel compatibel met 1 en met zichzelve als er netwerk integratie kl...ij is zet je geld maar op ne MAC 10 tegen 1 is het juist, om nog maar te zwijgen van hardware support, da's pas een hemeltergende PITA .. oh ja .. probeer eens een MAC in te schakelen in een non-apple data acquisitie systeem of een meet- en regelsysteem, je weet niet waar je aan begint
                              Fuji XPRO1

Comment

tsss jezus blijft hier maar komen met nonsens

apple enkel compatibel met zichzelf: kan je mac of linux software op een windows machine draaien misschien? dacht het het ...
                                kan je linux & unix software op mac osx draaien? dacht het wel ...
                                apple is heel wat compatibeler dan windows, is net omgekeerde, enkel windows is alleen maar compatibel met zichzelf door de gesloten formaten... en ben je dan nog eens afhankelijk van al wat je in de toekomst doet met je windowspark ...

wat mac betreft in meet- & regelsysteem zou je als admin wat verder moeten zoeken dan microsoft "support"pagina's waar je door de bomen het bos niet meer ziet, is trouwens niet moeilijk om binnen 2 min plugins te installeren om te syncen met bv. microsoft exchange servers

je hebt hier een gevaarlijk topic geopend é man, zeker met mij want ervaring en kennis zat

we kunnen misschien dit topic sluiten want dit is een oneindige discutie, laten we stellen als fotograaf dat enkel het eindresultaat telt : het papier ...
                                Fuji XPRO1

Comment

Working...
                                X