Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

PC of MAC?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: PC of MAC?

Oorspronkelijk geplaatst door stapperke Bekijk bericht
    Ik werk als voltijds IT'er en mijn mening hierover is :
    De enige opm die ik hierop heb als ik je argumentatie lees is dat ik gelukkig geen klant ben bij jouw.
    Verander IT'er misschien in Windowspatient, sluit beter aan bij je beperkte IT kennis

Comment

Comment

Als je een laptop koopt zou ik misschien een Apple machine durven kopen en er dan windows opzetten. Design hebben ze mee en degelijkheid zal ook wel in orde zijn.
        Nog een voordeeltje aan een mac: hij gaat langer mee dan en pc.
        Over het OS, de software voor Mac, ... niets dan lof
        (Hoewel je mij over Windows ook niet zal horen klagen. Kocht de Mac voor de uitbreiding van ervaring/kennis, en gebruik beide naast elkaar. Beide hebben m.i. voor- en nadelen). Maar de gebruikte hardware, heb ik toch ondertussen mijn vragen bij hoor, althans wat betreft de MacBook.

Moet al voor de derde keer een nieuwe harde schijf laten steken in m'n MacBook ... (en aan het verplaatsten of evtl. ruw gebruik ligt het iig niet)
        2x "onvoorbereid", deze (3?) keer zijn er nu klikjes te horen,...
        Binnen garantie, maar soit, de eerste keer toch veel foto's verloren : Je backupped natuurlijk niet élke dag en wie "verwacht" het nu na 3-4 maanden.
        Forensisch lab zou alleen al 200 euro gekost hebben om te checken OF er nog wat van data van op de HD te redden viel, dus heb ik maar gelaten...

Amper een paar maanden na de eerste keer, was het weer zover ...

Nu, een klein halfjaar later, (wschl.) wéér. Hoor nl. opvallende klikgeluiden thv de HD (deze keer dan tenminste eens met "waarschuwing" zodat je meteen je foto's maar brandt na overzetten ipv te wachten tot je "een CD'tje vol hebt")

En voor de snelle/duidelijke service moet je 't ook niet doen. (Na 7-8 weken was hij pas terug, dat nog tot daar aan toe, maar sprak men van 1 week, dan na die week : volgende week, dan : nog een paar dagen... en uiteindelijk heeft het bijna 2 maanden geduurd : Dat men het dan ineens zegt (had er speciaal naar gevraagd) dat het langer kan zijn, zodat je je daar kan aan aanpassen ivm projecten ed.)

Andere kleinere probleempjes ivm "degelijheid" laat ik nu even in het midden, vind het nu al jammer om dit te moeten vertellen.

Ik ben dol op m'n Mac(Book) zelf en wat erop staat, maar moet met spijt toegeven, dat ik toch al serieus gedacht heb/aan het overwegen ben om nu bij deze 3e keer van falen van zo'n (voor mij) belangrijk hardware onderdeel als de HD, maar m'n geld terug te vragen. Je kan er bijna 2 "Windows laptoppen" mee kopen, en m'n eerste Windows laptop draait hier tenslotte ondertussen toch al 4-5 jaar zonder kapotte HD, en nog steeds op de eerste (XP) installatie.
        Je moet er nl. nog een beetje vertrouwen in kunnen hebben, nu heb ik constant bij het minste dat het parasolletje wat lang draait, "schrik" dat het weer zover is, wat nu weer, enz.... Dat is ook geen doen meer (mentale "onrust" bij wijze van spreken).
        * Konica-Minolta Dimage Z3 * Panasonic Lumix FZ18 * Pentax K5 *

Comment

heb je heel wat pech gehad blijkbaar

hd's zijn dezelfde als andere laptops ze, namelijk sony batterijen

heb je die in apple shop gekocht, of in een fnac of zo?

ik koop mijn materiaal bij itpro in gent, en daar heb ik nix anders dan lof voor, super service

Oorspronkelijk geplaatst door De Steppewolf Bekijk bericht
          Over het OS, de software voor Mac, ... niets dan lof
          (Hoewel je mij over Windows ook niet zal horen klagen. Kocht de Mac voor de uitbreiding van ervaring/kennis, en gebruik beide naast elkaar. Beide hebben m.i. voor- en nadelen). Maar de gebruikte hardware, heb ik toch ondertussen mijn vragen bij hoor, althans wat betreft de MacBook.

Moet al voor de derde keer een nieuwe harde schijf laten steken in m'n MacBook ... (en aan het verplaatsten of evtl. ruw gebruik ligt het iig niet)
          2x "onvoorbereid", deze (3?) keer zijn er nu klikjes te horen,...
          Binnen garantie, maar soit, de eerste keer toch veel foto's verloren : Je backupped natuurlijk niet élke dag en wie "verwacht" het nu na 3-4 maanden.
          Forensisch lab zou alleen al 200 euro gekost hebben om te checken OF er nog wat van data van op de HD te redden viel, dus heb ik maar gelaten...

Amper een paar maanden na de eerste keer, was het weer zover ...

Nu, een klein halfjaar later, (wschl.) wéér. Hoor nl. opvallende klikgeluiden thv de HD (deze keer dan tenminste eens met "waarschuwing" zodat je meteen je foto's maar brandt na overzetten ipv te wachten tot je "een CD'tje vol hebt")

En voor de snelle/duidelijke service moet je 't ook niet doen. (Na 7-8 weken was hij pas terug, dat nog tot daar aan toe, maar sprak men van 1 week, dan na die week : volgende week, dan : nog een paar dagen... en uiteindelijk heeft het bijna 2 maanden geduurd : Dat men het dan ineens zegt (had er speciaal naar gevraagd) dat het langer kan zijn, zodat je je daar kan aan aanpassen ivm projecten ed.)

Andere kleinere probleempjes ivm "degelijheid" laat ik nu even in het midden, vind het nu al jammer om dit te moeten vertellen.

Ik ben dol op m'n Mac(Book) zelf en wat erop staat, maar moet met spijt toegeven, dat ik toch al serieus gedacht heb/aan het overwegen ben om nu bij deze 3e keer van falen van zo'n (voor mij) belangrijk hardware onderdeel als de HD, maar m'n geld terug te vragen. Je kan er bijna 2 "Windows laptoppen" mee kopen, en m'n eerste Windows laptop draait hier tenslotte ondertussen toch al 4-5 jaar zonder kapotte HD, en nog steeds op de eerste (XP) installatie.
          Je moet er nl. nog een beetje vertrouwen in kunnen hebben, nu heb ik constant bij het minste dat het parasolletje wat lang draait, "schrik" dat het weer zover is, wat nu weer, enz.... Dat is ook geen doen meer (mentale "onrust" bij wijze van spreken).
          Fuji XPRO1

Comment

Vergelijk nu eens een powermac (xeon dual quadcore) met de performantste pc machines ...
            Wel, dat zijn dezelfde machines... Sinds mac (eigenlijk "Apple", de "computer" in hun naam hebben ze laten vallen) naar Intel overgestapt is is enkel het OS nog een verschil. Dus je moet niet over de hardware beginne, want die is identiek. Cpu, chipsets, etc: identiek.

Daarom dat je je door de soft die je nodig hebt -en wil gebruiken- moet laten leiden. Niet door de vorm van het doosje. Ik wil Mentor Graphics, Altera, Xilinx, ProE etc kunnen draaien. Resultaat: met een Mac ben ik niets. Eerst bepalen wat je wil gebruiken, de rest volgt.

Dan spreek ik nog niet op de vele rommel die op windows machines komen (spyware, adware, trojans, etc.). Na nieuwe install vertraagt je machine na x aantal maanden met meer dan de helft. Velen vinden dat niet zo erg, ze hebben wel hd image staan, of doen nieuwe installatie ... wat ze wel niet weten is dat door de gebrekkige veiligheid in windows (wat voor windowsgebruikers als doodnormaal wordt beschouwd) jouw cpu, maar vooral internetverbinding gretig wordt gebruikt om in achtergrond voornamelijk spam te versturen (dank je wel alle windows gebruikers voor jullie dagelijkse portie spam). Je systeem wordt hoe langer hoe meer ... trager ...

Stabieler: geloof je dit zelf? of merk je door de te hoge frequentie van "Reageert Niet", vastlopers, reboots, etc. het niet meer op ?
            Sorry, maar dat ligt enkel aan de gebruiker. Als je begint met alle toolbars te installeren die je op internet aangeboden worden "gratis en voor niks", 10000 emoticons "gratis" dan vraag je erom. Mac heeft het probleem niet want die dingen bestaan daar niet voor (ook niet voor linux). Ik heb voor de overstap naar Linux ook jaren met windoze gewerkt zonder die problemen. Geen virussen, geen spyware, geen spontane reboots, geen tragere systemen zelfs na enkele jaren zonder herinstalleren. De enige herinstallaties waren HD crashes. En vastlopen...10 jaar geleden een HD defragmenteren, surfen (28.8kbps) en een cd branden (4x) dat ging perfect zonder Mac.

tussen haakskes, ik heb geen apparte soundkaart nodig in mijn macske.
            Zover ik weet zijn er geen Macs die zonder extra soundkaart 26 digitale ingangen evenveel uitgangen hebben Fotografie is niet mijn hoofdhobby.

draai eens een 64bit native linux of unix (ok, in linux world is 64 bit al jaren mainstream, idem mac)
            Mac is nog steeds niet 100% 64bit, linux al een hele tijd. Applicaties is een ander probleem, maar dat is zo voor elk 64bit OS tot nu toe, en daar gaat her meer verschil maken.

Comment

protools bv?

ik heb vroeger nog in studio gewerkt, een windows doos kon met cubase nog niet eens degelijk synchroniseren met de samplers & synths, was steeds latency ... enorm belangrijk als alle stukken niet synchroon lopen en het een rommel wordt.

Omdat toen apple te duur was, hebben we een 2e hands Atari aangeschaft, die draaide op zowat 8mhz (u leest het goed), deed wel zijn ding in vergelijking met een windows machine van paar gigahertzen...

Ben daar nu wel al tijdje uit, maar welke software gebruik jij dan?

En als je digitaal werkt, omdat je spreekt van 26 digitale in/out's, waarom mix je het niet ineens af digitaal op de machine? geen enkele analoge omzetting meer

Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
              Zover ik weet zijn er geen Macs die zonder extra soundkaart 26 digitale ingangen evenveel uitgangen hebben
              Fuji XPRO1

Comment

Sorry, maar dat ligt enkel aan de gebruiker. Als je begint met alle toolbars te installeren die je op internet aangeboden worden "gratis en voor niks", 10000 emoticons "gratis" dan vraag je erom.
                Klopt natuurlijk volledig. 't Ligt ook enkel aan de gebruiker. Maar da's dus ook direct het grote probleem. De 'gemiddelde gebruiker' weet eigenlijk niet wat hij/zij doet, want daar is hij/zij immers niet voor opgeleid. De 'gemiddelde gebruiker' zou er dus vanuit moeten kunnen gaan dat zijn systeem voldoende waterdicht is gebouwd. Maar da's in het geval van (elke) Windows systemen dus absoluut niet het geval....

Windows is zo gebouwd dat het lijkt alsof het door iedere ' leek' eenvoudig gebruikt zou kunnen worden. Maar da's in de praktijk dus absoluut niet het geval. Dit ligt natuurlijk mede aan de software fabrikanten die 'gratis' al die rotzooi automatisch mee installeren bij elk willekeurig stukje software. (neem bijv. een Google toolbar.... Je moet er zo ongeveer bij elke software installatie tegenwoordig op letten dat deze rommel niet automatisch mee geïnstalleerd wordt)
                Maar goed, om je Windows pc schoon en werkbaar te houden moet je in de praktijk dus behoorlijke kennis hebben van zaken, met name van het Windows register. Heb je dat niet (zoals de gemiddelde gebruiker), dan zit je met regelmaat te knoeien met trage pc's, vastlopers en dus nieuwe installaties, zoals de 'gemiddelde gebruiker' daarmee zit....

Ik zie mijzelf toch meer dan de 'gemiddelde gebruiker'. Ben ook geen type voor 'gratis' rommel zoals toolbars en emoticons en weet gelukkig hoe ik dat soort troep moet omzeilen. Ook ben ik me erg bewust van wat ik wel en niet automatisch laat opstarten en hoe ik dat soort ellende moet aanpakken. Virussen heb ik nog nooit gehad! Toch wordt mijn Windows pc na verloop van tijd steeds trager en zit ik minimaal 1x per jaar aan een nieuwe installatie vast, om grotere (crash) ellende te voorkomen. Dit is wat mij betreft toch niet normaal voor een ' gebruikersvriendelijk' besturingsprogramma (en voor alle duidelijkheid, ik heb het hier over Windows Xp, niet eens over Vista)

Al dit soort ellende zul je bij een Mac, maar ook bij een Linux machine niet tegenkomen. En dit heeft mij dan ook doen besluiten om over te stappen.
                www.indetailfotografie.nl

Comment

Ja, maar een Amiga had wel hardware aan boord voor midi. Dat had niemand anders! Software kan veel, maar echte hardware die gemaakt is om te werken zoals het moet is niet te kloppen.

Je moet altijd nog je geluid kunne binnen nemen hé. Ik heb nooit synths fo samplers gebruikt, enkel opnames van echte instrumenten en muzikanten.

Ik doe daar eerlijk gezegd ook niets meer mee, maar ja, die soundkaart en de rest staan hier toch dus gebruik ik ze maar ipv de onboard sound (RME hammerfall>ADI-AE>PMC DB-1). Vroeger CEP onder windows, nu Ardour/Rezound onder Linux naar gelang multi-track of stereo als het nog eens gebruikt wordt. Nooit midi, enkel audio. Midi heeft me nooit aangesproken. Eigenlijk totaal overkill voor wat ik er nu mee aanvang. Hoogstens eens wat LP's of 78rpms overzetten. Als je ze verkoopt krijg je er toch bijna niks voor dus kan je er beter gebruik van maken.

(Heb nog een Creamware Pulsar liggen ergens onder het stof en een RME 96/8 in de reserve pc. Moest dat allemaal in 1 pc zitten dan zijn er 48 kanalen op ADAT en 6 op SPDIF (in en out)! 90% nooit gebruikt, compleet idioot...toch lol mee gehad)

Comment

ik ben ook meer dan een gewone gebruiker, maar het is toch sterk dat je moet tijd stoppen in het onderhouden van je pc, ik wil er gewoon mijn werk met doen en niet onderhouden.

Ik hoef ook geen carrosserie opleiding om met mijn auto te rijden.

Waarom doe je dat dan zo graag? Ik al jaren de rug toegekeerd en hou mij nu bezig met de meer innovatievere kant in informatica (en dat zijn linux servers), ipv windows rommel te onderhouden want er niet zou mogen opkomen.

Dit was hier wel mijn laatste post, want dit is oneindige discutie omdat een windowser geen benul heeft dat er een betere wereld bestaat tot ze hem ooit eens zullen betreden. (ik rijd met een peugeot, en 90% overige van de bevolking ook, daarmee is peugeot het beste en is audi, bmw, etc. enkel voor het design en niet voor de betere kwaliteit, veiligheid, performantie...

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                    Klopt natuurlijk volledig. 't Ligt ook enkel aan de gebruiker. Maar da's dus ook direct het grote probleem. De 'gemiddelde gebruiker' weet eigenlijk niet wat hij/zij doet, want daar is hij/zij immers niet voor opgeleid. De 'gemiddelde gebruiker' zou er dus vanuit moeten kunnen gaan dat zijn systeem voldoende waterdicht is gebouwd. Maar da's in het geval van (elke) Windows systemen dus absoluut niet het geval....

Windows is zo gebouwd dat het lijkt alsof het door iedere ' leek' eenvoudig gebruikt zou kunnen worden. Maar da's in de praktijk dus absoluut niet het geval. Dit ligt natuurlijk mede aan de software fabrikanten die 'gratis' al die rotzooi automatisch mee installeren bij elk willekeurig stukje software. (neem bijv. een Google toolbar.... Je moet er zo ongeveer bij elke software installatie tegenwoordig op letten dat deze rommel niet automatisch mee geïnstalleerd wordt)
                    Maar goed, om je Windows pc schoon en werkbaar te houden moet je in de praktijk dus behoorlijke kennis hebben van zaken, met name van het Windows register. Heb je dat niet (zoals de gemiddelde gebruiker), dan zit je met regelmaat te knoeien met trage pc's, vastlopers en dus nieuwe installaties, zoals de 'gemiddelde gebruiker' daarmee zit....

Ik zie mijzelf toch meer dan de 'gemiddelde gebruiker'. Ben ook geen type voor 'gratis' rommel zoals toolbars en emoticons en weet gelukkig hoe ik dat soort troep moet omzeilen. Ook ben ik me erg bewust van wat ik wel en niet automatisch laat opstarten en hoe ik dat soort ellende moet aanpakken. Virussen heb ik nog nooit gehad! Toch wordt mijn Windows pc na verloop van tijd steeds trager en zit ik minimaal 1x per jaar aan een nieuwe installatie vast, om grotere (crash) ellende te voorkomen. Dit is wat mij betreft toch niet normaal voor een ' gebruikersvriendelijk' besturingsprogramma (en voor alle duidelijkheid, ik heb het hier over Windows Xp, niet eens over Vista)

Al dit soort ellende zul je bij een Mac, maar ook bij een Linux machine niet tegenkomen. En dit heeft mij dan ook doen besluiten om over te stappen.
                    Fuji XPRO1

Comment

correctie, voorlaatste

voor de topic starter, als budget een rol speelt, ga voor een mac mini, die hebben core duo 2 aan boord (momenteel de betere processor op de markt), minimaal 1 gig ram, en je bent voor jaren goed ...
                      kostprijs is ergens rond de 600 euro
                      Fuji XPRO1

Comment

Klopt natuurlijk ook tot op zeker hoogte. Als je vaak wat installeert en uitprobeert dan moet je soms drastisch ingrijpen. Langs de andere kant vind ik het niet meer dan normaal dat een gebruiker van een computer minstens een minimale interesse vertoont en kennis tracht te verwerven. Het is nu eenmaal iets complexer an een broodrooster.

Om nog maar eens in de auto-parallel te vervallen, je moet misschien niet weten hoe een motor werkt om met een auto te rijden, maar kennis van de verkeersregels is toch nodig. Een minimale kennis van pc-hygiene moet toch kunnen. Daaronder versta ik weten wat virussen zijn en hoe ertegen te beveiligen, verstandig met email omgaan en verstandig met instaleren van applicaties omgaan. Updates: begrijpen wat het is en toepassen (je gaat met je wagen toch ook op onderhoud).

Zelf ga ik zo af en toe op rescue-mission en dan kom je toch van alles tegen. Klagen over spam maar wel ingeschreven hebben op een of andere lottery, pop-ups langs alle kanten, /win/system32 gewist (want ik gebruik dat nooit). Dat heeft echt niks met het OS te maken maar met het mannetje achter het keyboard: "ik dacht dat...". Ja ja, en den deze kan den boel opkuisen.

Sorry, maar als ik lees dat er idioten zijn die geld storten voor een arme man te helpen om 100 miljoen dollar uit Nigeria te halen voor een deel van de opbrengst en dan klagen dat hun spaargeld verdwenen is dan heb ik daar geen medelijden mee. Het enige waar ik dan aan denk zijn de Darwin Awards.

Enfin, daarmee hou ik het hier voor bekeken. Voor al die die willen weten of ze een mac of pc moeten kopen: zie eerst wat voor soft je nodig hebt en waar je je het gemakkelijkste bij voelt of waar je gemakkelijk hulp voor kan krijgen (echte hulp in vlees en bloed), de rest volgt.

Comment

ik gebruik nogthans mijn tv ook alleen maar om tv te kijken, niet om hem dagelijks te onderhouden en cursusje electronica ervoor te volgen om niet drie kwartier te moeten wachten bij elke zap, ook de firmware moet ik nooit "formatteren" en herflashen

dat is namelijk doodgewoon,
                          wat windows als doodgewoon beschouwen is dagelijkse vloed van misbruiken door massale lekken, geen degelijk security/user beleid, etc,
                          voor hen zijn viruses, adaware, trojans, vastlopers, reboots, etc. de normaalste zaak van de wereld

omgekeerde wereld niet?

het duurt nog lans vooraleer iemand reageert met de typische microsoft uitvlucht "het is toch normaal dat er geen virusen, spyware, adware, malware etc op mac en linux bestaat, 90% gebruikt windows".
                          1. en jij denkt dat een hacker niet wilt wereldberoemd worden als eerste virusschrijven of whatever voor mac/linux/unix?
                          2. in server wereld is het net omgekeerd, daar is 70-80% linux/unix.
                          Is het voor hackers niet veel interessanter om die te hacken ipv clien pckes met summiere "smallband" verbinding? Onmidellijk een veel groter bereik, en de gigabit upstream netwerken zouden toch leuk zijn om gretig gebruik van te maken voor spam te versturen? Helaas komt dit zo goed als niet voor op linux servers en wordt de vinger opnieuw gewezen naar microsoft.

Heb 1 vraag waarom je windows gebruikt?
                          En heb daarbij ook 1 antwoord: omdat "iedereen" het gebruikt?
                          Conclusie : slechte keuze ...

Om nog maar eens in de auto-parallel te vervallen, je moet misschien niet weten hoe een motor werkt om met een auto te rijden, maar kennis van de verkeersregels is toch nodig. Een minimale kennis van pc-hygiene moet toch kunnen. Daaronder versta ik weten wat virussen zijn en hoe ertegen te beveiligen, verstandig met email omgaan en verstandig met instaleren van applicaties omgaan. Updates: begrijpen wat het is en toepassen (je gaat met je wagen toch ook op onderhoud).
                          Fuji XPRO1

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frankyds Bekijk bericht
                            ik ben ook meer dan een gewone gebruiker, maar het is toch sterk dat je moet tijd stoppen in het onderhouden van je pc, ik wil er gewoon mijn werk met doen en niet onderhouden.

Ik hoef ook geen carrosserie opleiding om met mijn auto te rijden.
                            Da's dus precies wat ik ook bedoel....

Oorspronkelijk geplaatst door frankyds Bekijk bericht
                            voor de topic starter, als budget een rol speelt, ga voor een mac mini, die hebben core duo 2 aan boord (momenteel de betere processor op de markt), minimaal 1 gig ram, en je bent voor jaren goed ...
                            kostprijs is ergens rond de 600 euro
                            Ga voor 2 gig ram als je veel met foto's en de bewerking hiervan bezig bent. Verder ben ik het volledig met frankyds eens. De mini is een prachtige apparaat waar je jaren mee vooruit kunt, en is redelijk betaalbaar. Bovendien is ' ie ongelofelijk stil (je hoort em gewoon helemaal niet) en lekker zuinig. (iets van slechts 35 watt bij 100% processorgebruik)
                            www.indetailfotografie.nl

Comment

hd's zijn dezelfde als andere laptops ze, namelijk sony batterijen

heb je die in apple shop gekocht, of in een fnac of zo?

ik koop mijn materiaal bij itpro in gent, en daar heb ik nix anders dan lof voor, super service
                              Tja, ik heb dat mij ook al zitten voornemen, dat de HD van een ander komt enz... en dat het evengoed bij Windows laptoppen ook kon voorkomen etc...
                              Maar bij m'n eigen Windows laptop al 4-5 jaar (zeer intensief gebruik) geen problemen, bij mensen uit m'n omg., geen problemen met falende HD's in hun (Windows) laptop. Met de MacBook is het (te) constant wat.
                              (op de HD stond trouwens bij de eerste Fujitsi, de 2e Sygate. Of is de "inhoud" toch gewoon ook van Sony ?)
                              De batterij is trouwens ook al eens ingeruild. Ook zonder problemen of kosten vervangen hoor, daar allemaal niet van.

Maar begin toch te denken dat ik te veel met de mantel der liefde ervoor, probeer te bedekken...en beter gewoon het opgeef en een Windows "doos" haal. Heb het ook gewoon maar niet verteld aan collega's vrienden, van de 2e keer en het nu weer klikken, om ironische reacties over "hoe geweldig Macs, Macbooks, ... wel niet zijn" gewoon niet te moeten aanhoren.

Die random shutdowns van eerst, hebben me eigenlijk ook al veel werk/tijd gekost (documenten, bewerkingen van foto's waar je juist aan bezig was, ...), dat is nu ook al lang opgelost enz..., maar had me bij de switch toch wat anders voorgesteld. Nl. onbezorgd kunnen ermee werken.
                              Niettegenstaande het OS en de software voor Mac dus geweldig is he
                              En verder van de bouw, stevigheid ook tevreden.

Soit, betreft een MacBook, niet de Pro, met een iMac ed zal het wschl. allemaal wel anders liggen, wschl. appelen met peren vergelijken.

Hij komt van in Antw., de naam van de winkel (een Apple store) ontgaat me voor de moment, maar hij is ergens op de kaaien, in een "building", nog een vrij nieuwe zaak (over de mensen/service zelf daar verder geen klagen, zeer vriendelijk en hebben ook telkens vanalles geprobeerd om toch data te redden enz... alleen jammer dat ze dan niet meteen zeiden dat het evengoed 2 maanden kon duren zodat ik daar rekening mee kon houden ivm planningen ed., maar mss konden ze dat ook niet weten ofzo (HD moesten uit NL komen ofzoiets))
                              * Konica-Minolta Dimage Z3 * Panasonic Lumix FZ18 * Pentax K5 *

Comment

ik heb hier in het bedrijf nogthans 2 macbooks, één van december 2006 en ééntje van februari 2007

draaien beiden als een wiel

eveneens de desktop (powermac dual g5) van enkele jaren oud (gekocht toen G5 net uit was) draait nog steeds als een wiel zonder ooit een probleem gehad te hebben (ook niet softwarematig)

blijkbaar heel wat pech gehad jij

Oorspronkelijk geplaatst door De Steppewolf Bekijk bericht
                                Tja, ik heb dat mij ook al zitten voornemen, dat de HD van een ander komt enz... en dat het evengoed bij Windows laptoppen ook kon voorkomen etc...
                                Maar bij m'n eigen Windows laptop al 4-5 jaar (zeer intensief gebruik) geen problemen, bij mensen uit m'n omg., geen problemen met falende HD's in hun (Windows) laptop. Met de MacBook is het (te) constant wat.
                                (op de HD stond trouwens bij de eerste Fujitsi, de 2e Sygate. Of is de "inhoud" toch gewoon ook van Sony ?)
                                De batterij is trouwens ook al eens ingeruild. Ook zonder problemen of kosten vervangen hoor, daar allemaal niet van.

Maar begin toch te denken dat ik te veel met de mantel der liefde ervoor, probeer te bedekken...en beter gewoon het opgeef en een Windows "doos" haal. Heb het ook gewoon maar niet verteld aan collega's vrienden, van de 2e keer en het nu weer klikken, om ironische reacties over "hoe geweldig Macs, Macbooks, ... wel niet zijn" gewoon niet te moeten aanhoren.

Die random shutdowns van eerst, hebben me eigenlijk ook al veel werk/tijd gekost (documenten, bewerkingen van foto's waar je juist aan bezig was, ...), dat is nu ook al lang opgelost enz..., maar had me bij de switch toch wat anders voorgesteld. Nl. onbezorgd kunnen ermee werken.
                                Niettegenstaande het OS en de software voor Mac dus geweldig is he
                                En verder van de bouw, stevigheid ook tevreden.

Soit, betreft een MacBook, niet de Pro, met een iMac ed zal het wschl. allemaal wel anders liggen, wschl. appelen met peren vergelijken.

Hij komt van in Antw., de naam van de winkel (een Apple store) ontgaat me voor de moment, maar hij is ergens op de kaaien, in een "building", nog een vrij nieuwe zaak (over de mensen/service zelf daar verder geen klagen, zeer vriendelijk en hebben ook telkens vanalles geprobeerd om toch data te redden enz... alleen jammer dat ze dan niet meteen zeiden dat het evengoed 2 maanden kon duren zodat ik daar rekening mee kon houden ivm planningen ed., maar mss konden ze dat ook niet weten ofzo (HD moesten uit NL komen ofzoiets))
                                Fuji XPRO1

Comment

Working...
                                X