Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beeldscherm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beeldscherm

    Hallo,

    Momenteel werk ik met een LCD scherm van MEDION, wat ok is maar ook niet meer dan dat. De vraag kunnen jullie al raden zeker "welk merk heeft een scherm dat zuivere en scherpe beelden weergeeft". Of zijn er merken die daar wat meer voor in aanmerking komen.Heb al enkele keren scherm MITSUBISHI DIAMOND gezien (prijzig).
    Dank bij voorbaat voor de moeite


    SONY ALPHA / CARL ZEISS VARIO SONAR T* 16-80/ TAMRON 90-300
    **Website** 'you can't depend on your eyes if your imagination is out of focus'

  • #2
    Re: Beeldscherm

    EIZO & IIYAMA ( prijzig )
    Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

    Comment


    • #3
      Re: Beeldscherm

      Samsung en HP hebben momenteel zeer goede schermen voor een max prijs van 350 euro. NEOVO heeft ook wel altijd een goed scherm in aanbieding. 4:3 of 16:9 is een keuze die je moet maken maar je zal er snel gewoon aan zijn. En vergeet dit niet : de glossy schermen zijn niet goed IN DE WINKEL omdat de reflexies veroorzaakt worden door neonlichten, thuis goed opgesteld heb je daar meestal geen last.

      breedbeeld 19" of meer +500:1 contrast +350cd/m² -5ms Refresh rate

      modelbenaming weet ik nu even niet meer maar elke PC-zaak van formaat heeft ze staan.

      EIZO is goed maar 750 tot 1400 euro voor een LCD-scherm...

      Ik heb de HP W1907v, 19" breedbeeld met 4 ms 300cd/m² 1000:1 contrast en ik zou niet weten wat het nog meer moet doen en kan doen. 205 euro nieuw. En ik ben informaticus, webdesigner en veeleisend op elektronicagebied. Meestal kijk ik naar de topreeksen voor alles wat ik koop en al zou het maar een klein beetje gerechtvaardigd zijn om 1000 euro uit te geven, ik doe dat normaal wel. Vandaag de dag vind ik niet dat je zoveel moet uitgeven, de marges zijn echt klein. Je moet er dan trouwens een professionele schermkaart bij kopen en vermits de meeste van ons met een budget-pc werken met een 2/3 jaar oude onboard schermkaart (nVidea 6 reeks onboard wellicht, gezien je MEDION hebt) heb je niks aan de investering van 1000 euro.

      Heb ze zien staan in Mediamarkt overgens. Maar kocht bij Lingier computers (selexion) in oostende, 5 euro goedkoper.

      Comment


      • #4
        Re: Beeldscherm

        gebruik hier ook een HP, heerlijk scherm.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Beeldscherm

          lijkt mij interessanter om eerst je oude scherm eens deftig te calibereren... dat heb je ook nodig voor een nieuw scherm en dat blijkt dat oude scherm misschien nog niet eens zo slecht.

          je kan een colorvision spider2 express al op de kop tikken voor goede 100€
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

          Comment


          • #6
            Re: Beeldscherm

            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            gebruik hier ook een HP, heerlijk scherm.
            grt,bouk.
            Ik ben ook heel tevreden over mijn HP.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: Beeldscherm

              Ik heb een Dell 2407WFP. Een geweldig 24" scherm, resolutie 1920x1200, een ideale resolutie bij gebruik op een 24" scherm : de letters en icoontjes zijn even leesbaar als op een standaard 19" scherm met een resolutie van 1280x1024, alleen kan je dus veel meer tegelijk zien op je scherm.
              Voor Photoshop is dat bvb ideaal. Je kan redelijk inzoomen op je foto, en toch nog alle paletten en tools zichtbaar houden. Ik zou niet meer terug kunnen !
              Op't werk heb ik een 19" van Dell staan, dat doet bijna claustrofobisch aan in vergelijking met het 24"-model.
              De prijs was ong. 750 euro, en ik heb er nog geen seconde spijt van gehad. Meestal doe je met een scherm veel langer dan met een PC, ik vind het dan ook de moeite waard om daarin te investeren. Je moet er tenslotte heel de tijd op zien
              D80 + Tamron 17-50mm f/2.8 SP XR Di-II LD & Sigma 50-150mm f/2.8 EX DC HSM & Sigma 2x Teleconvertor & SB-800

              Comment


              • #8
                Re: Beeldscherm

                Oorspronkelijk geplaatst door jorisd Bekijk bericht
                Meestal doe je met een scherm veel langer dan met een PC, ik vind het dan ook de moeite waard om daarin te investeren. Je moet er tenslotte heel de tijd op zien
                Aan mijn Aldi-pc hangt al het derde beeldscharm, de andere zijn ondertussen defect geraakt.

                Hopelijk gaat die HP wat langer mee dan de vorige beeldschermen (Sony Trinitron 19" en daarna een Fujitsi Siemens 19" TFT).
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: Beeldscherm

                  Oorspronkelijk geplaatst door jorisd Bekijk bericht
                  Ik heb een Dell 2407WFP.
                  De prijs was ong. 750 euro, en ik heb er nog geen seconde spijt van gehad.
                  Waar heb je die dan zo goedkoop kunnen kopen?
                  Canon Eos 80D / Canon EF-S 10-22 / Canon EF-S 17-55 f2.8 IS / Canon EF 50 f1.4 / Canon EF 70-300 IS / Lowepro Nova 5 AW / Lowepro Slingshot 3 AW
                  http://www.orlik.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Beeldscherm

                    Tot nu toe heel blij met mijn Samsung 205BW. De resolutie van 1680x1050 is juist goed voor een 20" breedbeeld, beeld is vlijmscherp en mooie, volle kleuren.
                    Er zijn maar 2 nadelen aan zo'n scherm:
                    - het is ongenadig voor je fotos, elk foutje zie je
                    - na een tijdje wil je een nog groter scherm
                    David Leemans
                    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                    Comment


                    • #11
                      Re: Beeldscherm

                      EIZO is goed maar 750 tot 1400 euro voor een LCD-scherm... ??????



                      ???? Ik heb zelf de Flexscan S1931 voor ruim onder de 500 euro. En dit is een fantastisch schermpje hoor!! En ik ben behoorlijk veeleisend
                      D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

                      Comment


                      • #12
                        Re: Beeldscherm

                        Oorspronkelijk geplaatst door Orliksken Bekijk bericht
                        Waar heb je die dan zo goedkoop kunnen kopen?
                        Bij Dell zelf : in mei was er een actie die 25% korting gaf op bepaalde schermen, waaronder dus de 2407WFP
                        D80 + Tamron 17-50mm f/2.8 SP XR Di-II LD & Sigma 50-150mm f/2.8 EX DC HSM & Sigma 2x Teleconvertor & SB-800

                        Comment


                        • #13
                          Re: Beeldscherm

                          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                          Aan mijn Aldi-pc hangt al het derde beeldscharm, de andere zijn ondertussen defect geraakt.
                          Ik zei natuurlijk "een scherm gaat _meestal_ langer mee dan een PC. En heb je je PC al die tijd nooit uitgebreid ? Meer geheugen bijgestoken ? Andere videokaart ? Grotere harde schijf ??
                          D80 + Tamron 17-50mm f/2.8 SP XR Di-II LD & Sigma 50-150mm f/2.8 EX DC HSM & Sigma 2x Teleconvertor & SB-800

                          Comment


                          • #14
                            Re: Beeldscherm

                            Hey bedankt allemaal voor jullie leerzame reacties !
                            TOF!!
                            **Website** 'you can't depend on your eyes if your imagination is out of focus'

                            Comment


                            • #15
                              Re: Beeldscherm

                              Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
                              EIZO is goed maar 750 tot 1400 euro voor een LCD-scherm... ??????



                              ???? Ik heb zelf de Flexscan S1931 voor ruim onder de 500 euro. En dit is een fantastisch schermpje hoor!! En ik ben behoorlijk veeleisend
                              EIZO flexscan s1931 kost ca. € 500, is al meer dan een jaar op de markt en kost dubbel van mijn HP die paar maand uit is. Is op geen enkel gebied beter. Gewoon evengoed al scoort hij iets minder in de 'specs'. Dat is de lower end van High end screens. De meeste merken hebben reeds deze kwaliteit ook bereikt en aan andere prijzen.

                              De schermen van EIZO die zich echt onderscheiden van de andere gaan snel 750 voor de goeie 'gedateerde' en +1000 voor de recentste.

                              Om te zeggen dat een LCD (of TFT bij deze HP en EIZO), levensduur tot 30 jaar, zelfs langer dan plasma, voor het leven is, dat is te verwaarlozen. Er staat hier een Panasonic tv, state of the art 2 jaar terug en nu al 3dubbel achterhaald door de nieuwe. Trouwens, het slechtste scherm wat ik ooit zag was van medion, net of de letters uitliepen op het scherm.

                              Het goede nieuws is hier voor de consument :

                              Je kan bij meerdere merken al het bijna beste scherm op dit moment beschikbaar kopen voor een 2-300 euro. De high end schermen zijn niet nodig voor de toepassingen van een amateur. Daarbij komt nog dat je dus om die capaciteiten eruit te halen een laatste generatie schermkaart nodig hebt Nvidea 8 serie, kostprijs 500 euro of op een Mac Pro G5 ofzo werken, en dan heb je identieke Mac schermen.

                              Natuurlijk, als ik zelf de keuze had door een teveel aan geld kocht ik het wel!

                              Comment

                              Working...
                              X