Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beeldscherm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Beeldscherm

    waarom moet je je scherm calibreren heb al gezien dat dit 500 euro kost gemiddeld op het internet. Maar wat doet dit aan je scherm of aan je printer? srr voor de mss domme vraag maar je moet ergens beginnen :d

    Comment


    • #17
      Re: Beeldscherm

      Kalibreren doe je als je zeker wilt zijn dat de kleuren die je op je scherm ziet overeenkomen met de kleuren die je uiteindelijk afgedrukt wilt zien.
      Je moet dus niet alleen je scherm kalibreren, maar ook een profiel aanmaken voor de printer waarop je wilt afdrukken, eventueel ook nog voor de papiersoort, en eventueel ook de gebruikte kleurruimte.
      komt er dan nog eens bij dat je voor echte kleurcorrecties best werkt in een neutrale licht-omgeving, dus eigenlijk ook met "gekalibreerd" omgevingslicht.
      D80 + Tamron 17-50mm f/2.8 SP XR Di-II LD & Sigma 50-150mm f/2.8 EX DC HSM & Sigma 2x Teleconvertor & SB-800

      Comment


      • #18
        Re: Beeldscherm

        Oorspronkelijk geplaatst door jorisd Bekijk bericht
        Ik zei natuurlijk "een scherm gaat _meestal_ langer mee dan een PC. En heb je je PC al die tijd nooit uitgebreid ? Meer geheugen bijgestoken ? Andere videokaart ? Grotere harde schijf ??
        Ik heb er 512MB DDR RAM bijgestoken (was standaard 256MB, nu dus 768MB), en ik heb er ook een harde schijf bij ingezet, alleen voor de foto's (160GB, die stilaan vol raakt).
        Meer aanpassingen zijn er niet gebeurd aan die oude Aldi-PC (gekocht op 20/11/02), die werkt nog steeds perfect, en snel genoeg voor fotobewerking.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #19
          Re: Beeldscherm

          Oorspronkelijk geplaatst door VoN_DamN Bekijk bericht
          EIZO flexscan s1931 kost ca. € 500, is al meer dan een jaar op de markt en kost dubbel van mijn HP die paar maand uit is. Is op geen enkel gebied beter. Gewoon evengoed al scoort hij iets minder in de 'specs'. Dat is de lower end van High end screens. De meeste merken hebben reeds deze kwaliteit ook bereikt en aan andere prijzen.

          De schermen van EIZO die zich echt onderscheiden van de andere gaan snel 750 voor de goeie 'gedateerde' en +1000 voor de recentste.

          Dit heeft natuurlijk helemaal niets met je eerdere uitspraak te maken ("Eizo is pas goed vanaf 750 euro")
          Zet die Eizo en HP maar eens naast elkaar, dan zul je zien dat nieuwer niet altijd beter is.
          D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

          Comment


          • #20
            Re: Beeldscherm

            Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
            Dit heeft natuurlijk helemaal niets met je eerdere uitspraak te maken ("Eizo is pas goed vanaf 750 euro")
            Zet die Eizo en HP maar eens naast elkaar, dan zul je zien dat nieuwer niet altijd beter is.
            De leesbaarheid van je scherm laat anders wel te wensen over, ofwel ligt het aan jou?

            Ik heb nergens gezegd dat EIZO pas goed is vanaf 750 euro, gewoon dat de EIZO's zich pas onderscheiden bij de duurdere, modellen rond 750 euro. Alle EIZO schermen zijn bij de betere die te vinden zijn. Ik herinner me enkele recente EIZO voor +750 euro die er uit sprongen, als ze 350 kosten zijn er zeker andere merken te vinden die evengoed zijn voor 250 euro. Wellicht vind je ze daarom niet veel in shops. Meestal zijn ze 2 jaar oud als ze onder de 500 euro kosten of dus niets bijzonders meer, behalve dan zeer goed net als andere maar iets duurder. Omdat de meeste winkels, ook speciaalzaken nauwelijks verschil zien tss een HP van 205 euro en een EIZO van 450, als dat er al is, volgens mij niet meer, kopen ze enkel de topreeksen in. Die zijn nauwelijks ge-evenaard maar kosten dus ook wel 750-1400 euro (en meer) Dus als je zegt, koop een scherm wat supergoed is, dan is mijn reflex ok EIZO maar dan wel een recente topper. Als je gewoon een EIZO koopt, ouder model, zeer goed scherm, zeg ik dat je een identiek scherm vindt voor de halve prijs van die EIZO.

            Jouw EIZO was een topper toen hij uitkwam, nu is hij eerder duur in vergelijking met sommige nieuwe schermen en wat die maar kosten.

            Comment


            • #21
              Re: Beeldscherm

              Oorspronkelijk geplaatst door VoN_DamN Bekijk bericht
              De leesbaarheid van je scherm laat anders wel te wensen over, ofwel ligt het aan jou?

              Ik heb nergens gezegd dat EIZO pas goed is vanaf 750 euro, gewoon dat de EIZO's zich pas onderscheiden bij de duurdere, modellen rond 750 euro. Alle EIZO schermen zijn bij de betere die te vinden zijn. Ik herinner me enkele recente EIZO voor +750 euro die er uit sprongen, als ze 350 kosten zijn er zeker andere merken te vinden die evengoed zijn voor 250 euro. Wellicht vind je ze daarom niet veel in shops. Meestal zijn ze 2 jaar oud als ze onder de 500 euro kosten of dus niets bijzonders meer, behalve dan zeer goed net als andere maar iets duurder. Omdat de meeste winkels, ook speciaalzaken nauwelijks verschil zien tss een HP van 205 euro en een EIZO van 450, als dat er al is, volgens mij niet meer, kopen ze enkel de topreeksen in. Die zijn nauwelijks ge-evenaard maar kosten dus ook wel 750-1400 euro (en meer) Dus als je zegt, koop een scherm wat supergoed is, dan is mijn reflex ok EIZO maar dan wel een recente topper. Als je gewoon een EIZO koopt, ouder model, zeer goed scherm, zeg ik dat je een identiek scherm vindt voor de halve prijs van die EIZO.

              Jouw EIZO was een topper toen hij uitkwam, nu is hij eerder duur in vergelijking met sommige nieuwe schermen en wat die maar kosten.
              Met de leesbaarheid van mijn scherm en van mij is niets aan de hand hoor! Kijk maar naar eens goed naar je eerdere reacties

              Maar deze uitleg is in ieder geval beter te verteren Ik ben het er wel niet mee eens dat een schermpje van 200 euro kan tippen aan een eizo van 500 euro. En dat je ze niet in de shops vind, heeft alleen maar te maken met het feit dat de meerderheid niet 500 euro voor een scherm wil uitgeven en in de waan zijn, dat een schermpje van 200 euro kwalitatief net zo goed is. En uitgaande van je uitleg hierboven, heb ik het gevoel dat je ook tot die groep behoort?
              Maar dat is ieder zijn mening
              Last edited by danielsl; 11 augustus 2007, 00:54.
              D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

              Comment

              Working...
              X