Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

werken met belichting in studio

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • werken met belichting in studio

    Hallo,

    Het is weer een paar maanden geleden dat ik nog eens foto's heb genomen
    Maar daar komt gelukkig verandering in
    Ik zou graag portret fotografie met belichting onder de knie krijgen.
    Aangezien ik dit nog nooit heb gedaan is dit een moeilijke opgave alleen.
    Nu zou ik graag willen weten of er in de buurt van Leuven-Tienen-Aarschot een foto club is en die de equipment heeft voor een beginneling zoals ik de kneepjes van het vak wil aanleren.

    ./steven

  • #2
    Re: werken met belichting in studio

    Voor jou kopie/paste uit het gedeelte van het forum voorbehouden voor VZW-leden:

    Gisteren, 25 november 2006, hebben de VZW-leden op de Algemene Ledenvergadering de spiksplinternieuwe BD-Studioflitsset in werking gezien.

    In feite is Belgiumdigital een hele grote fotoclub met leden over het volledige Nederlandse taalgebied. Met dagelijkse fotobesprekingen en nieuwskrantje.
    Voor onze betalende VZW-leden hebben we een studioflitsset aangekocht, want dat hoort toch wel bij een fotoclub, nietwaar?
    Bedoeling is dat deze leden de flitsset komen afhalen bij een bestuurslid (voorlopig omgeving Aarschot) en ze gedurende een bepaalde periode (1 week?) kunnen gebruiken.
    De flitsset is een professionele set die we in samenwerking met de invoerder, Servix NV - www.servix.be - hebben samengesteld zodat alles volledig en van de beste kwaliteit is.
    Wat omvat deze set?
    3 stuks Elinchrom Compact Style 600 RX flitskoppen (600ws)
    synchro kabel 5 meter
    IR Sync transmitter (trigger op flashvoetje camera)
    Chimera Pro II Bank Medium 90 x 120 cm softbox
    Chimera speedring
    Grid set 21, basic (Standaard refector, 20° en 30° grid)
    Umbrella reflector 16 cm 90°
    Professional Umbrella 85cm white refl.
    2 stuks Manfrotto 004 B Stand statieven
    Manfrotto Boom statief
    Latigid tas voor compacts
    Latigid tas voor stands
    2 reserve Halolux Compact modelleerlampen
    Flitsmeter Seconic L358

    Comment


    • #3
      Re: werken met belichting in studio

      dank u voor deze nuttige info maar is niet echt wat ik zoek

      ben dus ni echt op zoek naar de equipment maar wel naar een basis cursus voor beginnelingen. Liefst ergens in de driehoek Leuven-Tienen-Aarschot.

      Comment


      • #4
        Re: werken met belichting in studio

        CVO leuven heeft een cursus Digitale Fotografie...
        waar ook studio fotografie op het programma staat...
        ze hebben dit jaar een volledige studio aangeschaft waar de studenten gebruik van kunnen maken en mee leren werken.
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #5
          Re: werken met belichting in studio

          Oorspronkelijk geplaatst door iSacAt Bekijk bericht
          dank u voor deze nuttige info maar is niet echt wat ik zoek

          ben dus ni echt op zoek naar de equipment maar wel naar een basis cursus voor beginnelingen. Liefst ergens in de driehoek Leuven-Tienen-Aarschot.
          Ik zoek dit ook in die driehoek.
          Wellicht ga ik in Sint-truiden een avondopleiding volgen (fotokunst) ook daar zit studio werk in. Is echter geen "cursusje" maar een echte kunst opleiding.

          Soit, ondertussen ben ik bezig geweest en heb de website strobist.blogspot.com gevonden. Dit zijn gasten uit de USA die op een goedkope en "draagbare" manier aan studio verlichting willen doen. Dit met hun reportage flitsers (strobe), dus de flits die je op je camera schroeft.

          Heb nu een order gedaan in de USA voor wireless transmitters en dergelijke. Ik ben nog een volledige beginneling op vlak van belichting maar hoop toch redelijk wat ervaring op te bouwen.
          Last edited by Blasphemy; 10 augustus 2007, 08:36. Reden: offtopic : D_oracle : mooie foto's op flickr (dieterthephotographer :) )
          Much to learn I still have!

          Comment


          • #6
            Re: werken met belichting in studio

            Oorspronkelijk geplaatst door iSacAt Bekijk bericht
            Hallo,

            Het is weer een paar maanden geleden dat ik nog eens foto's heb genomen
            Maar daar komt gelukkig verandering in
            Ik zou graag portret fotografie met belichting onder de knie krijgen.
            Aangezien ik dit nog nooit heb gedaan is dit een moeilijke opgave alleen.
            Nu zou ik graag willen weten of er in de buurt van Leuven-Tienen-Aarschot een foto club is en die de equipment heeft voor een beginneling zoals ik de kneepjes van het vak wil aanleren.

            ./steven
            Als je over de benodigde faciliteiten beschikt kan ik je wel een eindje op weg helpen
            Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

            Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

            Comment

            Working...
            X