Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Iemand ervaring met Katz Eye?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Iemand ervaring met Katz Eye?

Bednkat voor de reactie. Waarom zou optibrite handig zijn voor mij (en wat doet dat?)
    http://www.digifotofreak.nl

Comment

Ik schreef dat ik een hoada gebruikte en daarna verschillende andere!

Wat betreft K1000 screens tja kijk naar alle screens die er nu te koop zijn deze zijn allemaal donkerder dat dan de orginele van Pentax (als je over pentax praat tenminste)!

Als je ze niet naast elkaar gezien hebt mag je wel veronderstellen dat het verouderd is maar ik ben er zeker van dat hij niet donkerder is dan de normale katseye dit is ook in deverse (engelse) fora terug te vinden.

De matglazen die ik tot op heden heb gezien hebben het volledige (daar zit de nuance in) blackout NIET! Wel als je hoger zit dan F/8 lenzen! Ook de Katseye heeft deze blackout, lees de diverse fora in het Engels maar! Maar dit hangt ook af van de hoeveelheid licht waarin je werkt

Over het gebruik? Wat wil je weten?

Macro met f/2.8 lenzen perfect! Voor op afstand fotografie zoals bijvoorbeeld vogels heeft het totaal geen zin!

Misschien eens wat engelse fora doorspitten. Er zijn vele voorstanders van Katzeye maar ook vele tegenstanders. Beide groepen onderbouwen waarom niet en waarom wel.

Ik heb besloten voor een 30 euro variant met een 45 graden split mirror. beter dan een horizontale versie! het is allemaal heel persoonlijk dus als je eerst eens bij iemand kan gaan kijken en testen met je lenzen dan weet je waar je over praat en wat voor jouw wel en niet goed aanvoelt!

Als voorbeeld. Met de orginele matglas van Pentax (K10D) vond ik mij * (star) lenzen helderder dan met de split focus screens. Daarintegen werden de niet * (star) lenzen lichter?? verklaar dat maar!

Overigens mijn ogen zijn ook niet goed maar daarvoor wilde ik geen split focus screen hebben! Misschien is een bezoekje aan de oogarts beter

Voor de gewone foto's focus ik om het rondje heen, dat moet je wel kunnen zien en ik begrijp dat dit juist jouw probleem is!

Of een aangepaste diopter glas!

mvgr Walter
      ~ Canon + weinig glaswerk

WalterSoestbergen.nl website = vernieuwd

Comment

Vandaag ontvangen en in camera geplaatst.
        Piece of cake , Poepsimpel dus.
        Op 1 minuut is het gefixt, zo simpel is het.

Ik ben momenteel een blogje aan het maken, ik plaats de link van hoe het moet later.

UPDATE:
        Zie nieuw draadje
        http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=167209
        Last edited by NeQo; 26 juni 2007, 23:36. Reden: update

Comment

Zoals beloofd, een klein verslag over men pas aangekomen haoda split focus matglas.
          Een tijd terug heb ik er eentje besteld gehad, via de site. Betaling gedaan en enkele dagen erna kreeg ik dan post met een nieuw matglas in. Maar ook niet meer dan dat, een matglas in plastiek verpakt en dit in een bruine envelop (zo eentje bestand tegen heel wat schokken).
          Een handleiding zat er niet bij. Moeilijk is het allesbehalve, het matglas vervangen. Je moet enkel zorgen dat je een beetje een vaste hand hebt wanneer je dit doet.
          Maar dit dat ze opgestuurd hadden paste niet. Bleek na wat heen en weer gemail, dat ze er eentje opgestuurd hadden dat waarschijnlijk voor een olympus diende. Geen probleem, ik zou een nieuwe krijgen (zonder bijkomende kosten) en deze die ze opgestuurd hadden moesten ze niet terug.
          Dag erna kreeg ik terug een mail. Of ik niet enkele dagen geduld had om te wachten op een nieuwe release van matglazen (zouden beter zijn). Hmmm, tuurlijk kunnen we daar op wachten.
          Eergisteren heb ik dan uiteindelijk na wat wachten mijn matglas split focus dat wel degelijk past. Met hierbij geleverd een pincetje en nog enkele prullen waar ik het nut niet dadelijk zie (maar nog steeds geen handleiding of dergelijks)

Alleszins, de helderheid is op het eerste zicht (heb niet dadelijk tijd om het grondig uit te testen) zeker niet minder maar ook niet echt beter (misschien een beetje). AF is geen probleem, je kan de scherpstelpunten nog perfect zien. en belichtingsproblemen zie ik ook niet dadelijk.
          Als hulp voor scherp stellen in MF is dit wel een hulp, hou er wel rekening mee dat je wat meer tijd nodig zal hebben (dus niet dadelijk nuttig voor sportfotografie). Maar voor andere onderwerpen (zoals bvb portretten) zeker en vast een nuttig hulpmiddel en niet overdreven duur in dit geval. Met verzending inclusief : 80$.
          Olympus OM-D EM-5 + wat glas

Comment

Joeri,

we zijn nu een dik half jaar later: ben je nog steeds blij met de Kaoda?

(en nee, heb nog steeds geen Katz Eye )
            http://www.digifotofreak.nl

Comment

Ja hoor, nog steeds tevreden. Geen enkele keer belichtingsproblemen gehad en voor de manuele focuslenzen wel degelijk een hulp.
              Maar ik denk niet dat er eentje in mijn K10d zal komen. Deels omdat je toch nog steeds op de focuspunten zelf verder kan, deels omdat de ist Ds als backup zal blijven (en dus zal dienen voor portret en macro).
              Maar als je wil, kunnen we wel eens afspreken en dan kan je deze uittesten he!

Comment

Zou dat ook geschikt zijn voor concertfotografie (in donkere ruimtes)? want ik werk namelijk ook nog veel met analoge lenzen, en ben aant overwegen voor een Kats eye...

Comment

Ik vrees dat hier het nut veel minder zal zijn. Zoveel te donkerder het wordt zoveel te moeilijker het wordt om de streepjes te zien die je gelijk moet zetten. Als je het daar speciaal voor zou willen doen zou ik het afraden.

Comment

Working...
                  X