Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon 300 en SB 800 Zoom---Auto

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon 300 en SB 800 Zoom---Auto

De SB 800 op de D300, met als tests de 18-70 DX lens, SB in TTL
    Eerst zoomde de SB mee, maar om één of andere rede staat nu Zoom M
    Ik ben dan in SEL gegaan en heb verschillende malen de zoom M op OFF gezet, maar staat nog altijd niet op Auto. Zelfs niet na herstarten van D300 en SB 800
    Ik heb de camera op P stand en op S stand geprobeerd, maar niets lukt.
    Verder ontbreekt er het icoon de SB800 te programeren als slave-unit.

Heeft iemand een idee hoe ik dat kan oplossen of wat de oorzaak zou zijn?Dank bij voorbaat:-))
    Nikon D300 - Nikkor 16-85 VRII - Nikkor 70-300 VRII - Sigma 70mm 2.8 Macro - SB 800 - Sony RX10... en veel creativiteit.

Re: Nikon 300 en SB 800 Zoom---Auto

Staat je witte bounce kap op je flits, indien ja dan gaat je flits automatisch op 14mm staan en zoomt niet meer mee. Idem met je reflector die in je flits zit.
    Mvg,
    SW
    BD1071BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Soeki Wan Bekijk bericht
      Staat je witte bounce kap op je flits, indien ja dan gaat je flits automatisch op 14mm staan en zoomt niet meer mee. Idem met je reflector die in je flits zit.
      Inderdaad de wite bouncekap stond op de flits, ik ga het nu uitproberen of het zonder wel werkt.
      DE SB800 is een stuk iingewikkelder dan de SB28, qua settings.
      Dat zal even wennen zijn.
      Nikon D300 - Nikkor 16-85 VRII - Nikkor 70-300 VRII - Sigma 70mm 2.8 Macro - SB 800 - Sony RX10... en veel creativiteit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Soeki Wan Bekijk bericht
        Het was inderdaad de witte bouncekap.
        Zelfs met de groothoek difuser voor de flits, werkt de zoomfunctie van de SB800 niet meer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digi-art Bekijk bericht
          Het was inderdaad de witte bouncekap.
          Zelfs met de groothoek difuser voor de flits, werkt de zoomfunctie van de SB800 niet meer.
          Ik had er ook niet onmiddelijk aan gedacht toen ik het origineel bericht las , maar eigenlijk wel logish hé. De zoomfunctie van de flits is totaal nutteloos wanneer je een diffuser of een bouncecap gebruik.
          Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
          "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

Working...
          X