Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Statief... hmm, niet makkelijk.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Statief... hmm, niet makkelijk.

Misschien een alternatief: Benro

(sorry als ik altijd naar dezelfde onlineshop verwijs, maar het is de enige die ik ken die de Benro statieven aanbied in de Benelux)
    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Ik heb zelf de Velbon CF-640 met een Markins M10 en ben hier erg tevreden mee. Geen problemen met stabiliteit in combinatie met een D200 en 80-400VR.

Ben nu aan het kijken voor een kleiner reisstatief en mijn oog is hierbij gevallen op de Benro C-058n6. Afgaande op de ervaringen van anderen zijn de Benro statieven zeer degelijk en nog goed betaalbaar. Neem wel de n6 versies aangezien die een aantal verbeteringen hebben ten opzichte van de oude serie (verwisselbare spikes, nog iets lichten en steviger).
      Bodies: Nikon D700, D200
      Zoom: Nikkor AF-S 18-70, AF-S 24-120VR, AF-S 70-200/2.8, Tokina 12-24
      Primes: Nikkor AF-D 50/1.8, AF-D 85/1.8, AF-S 300/4, Sigma 150/2.8 EX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
        Misschien een alternatief: Benro
        ik overwoog ook een benro,
        tot ik DIT gelezen had

mm
        ∏__|_ ∏__|_
        "no rules, great shots"
        Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Wat heeft de constructie van een balhoofd (heb je een Kirk of Markins ook van binnen bekeken?) te maken met de keuze van een statief? Ik kan toch weinig echt negatieve verhalen vinden over de Benro statieven en veel van de aandachtspunten zijn met de n6 serie opgelost.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dynax7d Bekijk bericht
            Heb de velbon 641 in combinatie met een markins. Tot mijn volle tevredenheid!
            Oorspronkelijk geplaatst door Halfje-Bruin Bekijk bericht
            Ik heb zelf de Velbon CF-640 met een Markins M10 en ben hier erg tevreden mee.
            Het lijk mij wel een goede combinatie aangezien jullie er tevreden over zijn. Ik zal wss het statief binnenkort bestellen. De Markins is al onderweg...

Enig idee wat het verschil is tussen de Velbon 640 en de 641? (heeft dit met de vaststelmethode van de poten te maken? zoals de 645 met een kliksysteem werkt)?

Comment

Ik zou niet weten wat het verschil is. Kun je dit niet op de website van Velbon vinden?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Halfje-Bruin Bekijk bericht
                Ik zou niet weten wat het verschil is. Kun je dit niet op de website van Velbon vinden?
                Ik vind hem in ieder geval niet terug.

Comment

Het verschil zit in de sluitingen: Draairingen: 640 of klemmen: 645
                  Zelf heb ik de 640 met de Markins Q3:zeer tevreden van.
                  Mooie scherpe nachtopnames zelfs bij wind .
                  Het haakje onderaan is handig om je 10kg zware rugzak aan te hangen, dan staat dit 3-pootje als een rots in de branding. De 5-reeks vind ik net iets te licht in uitvoering.
                  Succes met je zoektocht, ik heb er 4 maanden over gedaan welk statief ik zou ik kiezen. Tot nu toe, absoluut geen spijt gehad.
                  Groeten,
                  Ludo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ludo Bekijk bericht
                    Het verschil zit in de sluitingen: Draairingen: 640 of klemmen: 645
                    idd, het verschil tussen de 645 en de 640 weet ik, maar er is blijkbaar ook nog een 641.
                    Zelf heb ik de 640 met de Markins Q3:zeer tevreden van.
                    3 zeer tevreden gebruikers.... dan denk ik dat er binnenkort een 4de bij zal komen (moi).
                    Ik ga vanavond de CF-640 bestellen.

Bedankt voor alle reacties

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door littlewan Bekijk bericht
                      Enig idee wat het verschil is tussen de Velbon 640 en de 641? (heeft dit met de vaststelmethode van de poten te maken? zoals de 645 met een kliksysteem werkt)?
                      De 641 EL heeft klips en de 640 heeft draairringen. De 641 vind je niet meer op de website. 't Is de 645 geworden. Ik vind een kliksysteem handiger, maar da's persoonlijk. Ik ben er in ieder geval heel blij mee!
                      https://www.behance.net/Lynx1966

Comment

is er een belgische winkel waar ik de Markins balheads kan vinden ?
                        Canon EOS 5D met EF 24-70mm L f2.8 + EF 70-200mm L f2.8 IS + EF 50mm II f1.8 + Speedlite 580EX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mr Mojo Bekijk bericht
                          is er een belgische winkel waar ik de Markins balheads kan vinden ?
                          Die heb ik ook nog niet gevonden. Ik denk dat je de Markins enkel op de website van Nikonians, nl. photoproshop kunt kopen. Ik heb hem daar toch besteld, en hij is nu onderweg...

Comment

Ik heb ook nog een vraagje ivm statief, ben daar dus echt newbie in. Kan ik de 30D + 70/200 4.0 bevestigen via de voorziening onderaan de camera op een statief, of moet ik de optionele statiefgondel gebruiken??
                            Monkey business
                            [SIZE="1"][COLOR="Gray"]Nikon D300s

Comment

Het is beter om de statiefgondel van de lens te gebruiken. Het geheel wordt een stuk stabieler door de betere verdeling van het gewicht. Zo niet, heb je al het gewicht van je lens aan je camera hangen zonder ondersteuning. Je hebt dan meer kans dat de boel naar voren gaat zakken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ken Bekijk bericht
                                Ik heb ook nog een vraagje ivm statief, ben daar dus echt newbie in. Kan ik de 30D + 70/200 4.0 bevestigen via de voorziening onderaan de camera op een statief, of moet ik de optionele statiefgondel gebruiken??
                                Als je een gondel hebt gebruiken, maar kopen zou ik niet doen. Met een redelijk statief staat dat wel stevig genoeg hoor. Zo zwaar is die lens niet.
                                Ga je nu werken in portretstand en nachtopnames maken van enkele minuten kan je wel eens in de problemen komen

Comment

Working...
                                X