Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

DUST AID nooit gebruiken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: DUST AID nooit gebruiken

    inderdaad mooi van DUST AID

    Oorspronkelijk geplaatst door john_d Bekijk bericht
    Je moet inderdaad voor de canon filter eclyps E2 gebruiken en niet de gewone eclyps.
    Waarom mag je de gewone niet gebruiken?

    Ik heb met de gewone altijd mijn 350D proper gemaakt, mijn 5D heb ik nog niet met eclypse moeten kuisen.
    Canon EOS 5D met 3KG glas
    https://reisforum.net

    Comment


    • #47
      Re: DUST AID nooit gebruiken

      Te vroeg gejuichd. Om het verhaal helemaal compleet te maken, mijn herstelde camera is nu zoek gedaan tijdens de verzending. Vrijdag dus de ganse dag aan het telefoneren geweest om uit te zoeken waar de camera zat. Niemand kon me blijkbaar helpen en ik werd van de ene doorgestuurd naar de andere. De ene vertelde dan het pakje nog zou afgeleverd worden, de andere dan weer dat het al afgeleverd werd. Het lijkt dus dat niemand precies weet waar het nu eigenlijk is. Dus nu begint de miserie opnieuw.
      Portfolio, workshops & fotoreizen: www.bartheirweg.com - Beeldenbank: library.bartheirweg.com

      Comment


      • #48
        Re: DUST AID nooit gebruiken

        Da's nu toch wel echt het toppunt!
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

        Comment


        • #49
          Re: DUST AID nooit gebruiken

          Ik heb het allemaal even doorgelezen en hoop nu toch wel dat je camera snel word afgeleverd zeg! succes en laat het weten.

          Comment


          • #50
            Re: DUST AID nooit gebruiken

            Ik hoop dat ie snel afgeleverd word voor je


            Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
            Aceton doet niks met glas

            Paul
            Dat is ZEKER waar, in het labo gebruiken ze aceton om glas te DROGEN !!!!
            100% safe

            Oorspronkelijk geplaatst door alex from holland Bekijk bericht
            Aceton is zo'n beetje het gemeenste spul wat je kunt gebruiken !!
            het binnenste van een camera bestaat grotendeels uit kunststof delen en dat gaat absoluut niet samen met Aceton.
            Voor plastic is het inderdaad moordend.

            -M-
            Mijn site...
            vandaelefotografie.be
            * BD0916BE *

            Comment


            • #51
              Re: DUST AID nooit gebruiken

              Oorspronkelijk geplaatst door Mordred Bekijk bericht
              Ik hoop dat ie snel afgeleverd word voor je



              Dat is ZEKER waar, in het labo gebruiken ze aceton om glas te DROGEN !!!!
              100% safe

              Voor plastic is het inderdaad moordend.

              -M-
              laatste keer dat ik men spiegelhuis bekeek zag ik meer plastiek dan iets anders
              foto als spiegel of als venster?

              Comment


              • #52
                Re: DUST AID nooit gebruiken

                Oorspronkelijk geplaatst door parakiet Bekijk bericht
                laatste keer dat ik men spiegelhuis bekeek zag ik meer plastiek dan iets anders
                Zeg nooit zomaar plastiek tegen plastiek. Sommige soorten benaderen de chemische stabiliteit van platina.
                Maar ik heb geen idee van de soorten die in camera's worden verwerkt, dus aceton is te mijden.

                Paul

                Comment


                • #53
                  Re: DUST AID nooit gebruiken

                  Hallo,

                  Aceton zou ik zeker niet aanraden om de goede reden dat het dikwijls sporen achterlaat als het stuk dat gedroogd moet worden niet clean is.
                  Ik gebruik aceton en methylethylketon wekelijks op mijn werk.

                  greetz

                  Comment


                  • #54
                    Re: DUST AID nooit gebruiken

                    Aceton is de meest gebruikte stuff voor glas elementen. Maar inderdaad, een gemeen goedje voor plastics. Gebruik in ieder geval niet zomaar aceton maar aceton voor spectrografie. Die heeft een zuiverheid van 99,997 procent ofzo.

                    Wij gebruikten die vaak voor laser-optieken, hoogwaardig gecoate lens elementen en dergelijke.

                    't Is in ieder geval hét beste spul dat er bestaat voor glas in combinatie met stofvrije doekjes, that's for sure
                    ---------------------------------------------
                    Nikon D750 + wat glasservies

                    Comment


                    • #55
                      Re: DUST AID nooit gebruiken

                      lol aceton van 99% is enorm duur spul. iemand in onze klas tijdens chemie had de verkeerde fles aceton genomen (van 99%) voor haar proef en de leerkracht was enorm vies.

                      En eerlijk gezegd zelf gebruik ik niets van die cleaning stuf om de sensor te kuisen. ikzelf gebruik gewoon zo een blaasborsteltje maar doe de borstel eraf en in een "stofvrije" ruimte blaas ik er eens mee op de sensor en da werkt voor mij.
                      canon eos 20D met tokina 24-200mm f3.5-5.6 en canon kitlens 18-55mm f3.5-5.6

                      website: http://www.hannesvanhove.be.tt

                      Comment


                      • #56
                        Re: DUST AID nooit gebruiken

                        Oorspronkelijk geplaatst door * Fuse * Bekijk bericht
                        Te vroeg gejuichd. Om het verhaal helemaal compleet te maken, mijn herstelde camera is nu zoek gedaan tijdens de verzending. Vrijdag dus de ganse dag aan het telefoneren geweest om uit te zoeken waar de camera zat. Niemand kon me blijkbaar helpen en ik werd van de ene doorgestuurd naar de andere. De ene vertelde dan het pakje nog zou afgeleverd worden, de andere dan weer dat het al afgeleverd werd. Het lijkt dus dat niemand precies weet waar het nu eigenlijk is. Dus nu begint de miserie opnieuw.
                        Is je camera nu terecht, en zo ja, alles volgens afspraak verlopen?

                        Comment


                        • #57
                          Re: DUST AID nooit gebruiken

                          Ja, de camera is uiteindelijk 3 dagen later dan verwacht aangekomen. En ondanks dat de courier eigenlijk wist dat dit een belangrijk en delicaat pakje was heeft hij het toch afgegeven aan iemand anders hier in het gebouw. Gelukkig was die persoon zo eerlijk om mij de camera te komen overhandigen.
                          Portfolio, workshops & fotoreizen: www.bartheirweg.com - Beeldenbank: library.bartheirweg.com

                          Comment


                          • #58
                            Re: DUST AID nooit gebruiken

                            Oorspronkelijk geplaatst door * Fuse * Bekijk bericht
                            Ja, de camera is uiteindelijk 3 dagen later dan verwacht aangekomen. En ondanks dat de courier eigenlijk wist dat dit een belangrijk en delicaat pakje was heeft hij het toch afgegeven aan iemand anders hier in het gebouw. Gelukkig was die persoon zo eerlijk om mij de camera te komen overhandigen.
                            Ik ben blij voor je!!

                            Comment

                            Working...
                            X