Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

DUST AID nooit gebruiken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: DUST AID nooit gebruiken

    Ik vind het al straf dat die gasten zo snel hun fout erkennen.
    Ben benieuwd naar de afloop van dit verhaal.
    BD0497BE : Nikon body + glas
    www.RudyVerrijt.info

    Comment


    • #32
      Re: DUST AID nooit gebruiken

      Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
      Ik vind het al straf dat die gasten zo snel hun fout erkennen.
      Ben benieuwd naar de afloop van dit verhaal.
      Dust Aid erkent geen enkele fout, maar wijst op hetgeen Black Bandit al opperde: de coating van het filter is beschadigd. De beschadiging is een gevolg van het feit dat een klein aantal Canon sensoren niet aan de norm MIL-C-48497A voldoet.

      Comment


      • #33
        Re: DUST AID nooit gebruiken

        Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
        Dust Aid erkent geen enkele fout, maar wijst op hetgeen Black Bandit al opperde: de coating van het filter is beschadigd. De beschadiging is een gevolg van het feit dat een klein aantal Canon sensoren niet aan de norm MIL-C-48497A voldoet.
        Het fenomeen, dat in sommige gevallen de combinatie Canon - Dust Aid problemen geeft, is dan blijkbaar toch al gekend bij de firma.

        Ben curieus of ze ook de schade 100% gaan vergoeden
        BD0497BE : Nikon body + glas
        www.RudyVerrijt.info

        Comment


        • #34
          Re: DUST AID nooit gebruiken

          Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
          Het fenomeen, dat in sommige gevallen de combinatie Canon - Dust Aid problemen geeft, is dan blijkbaar toch al gekend bij de firma.

          Ben curieus of ze ook de schade 100% gaan vergoeden
          Vraag is wie de schade gaat vergoeden, als de coating werkelijk brak is, is volgens mij Dust Aid niet verantwoordelijk. Het lijkt me in dat geval een zeer genereuze commerciele geste indien Dust Aid toch zou opdraaien.

          Comment


          • #35
            Re: DUST AID nooit gebruiken

            Wel ik zit al wat verder in de gesprekken. Ik mag mijn camera opsturen naar hun "repair vendor" in duitsland. Ze nemen de kosten op zich, alleen moet ik wel de verzending naar duitsland betalen. Ik wacht nu nog op een antwoord van die hersteldienst om even te horen hoelang het zal duren.
            Portfolio, workshops & fotoreizen: www.bartheirweg.com - Beeldenbank: library.bartheirweg.com

            Comment


            • #36
              Re: DUST AID nooit gebruiken

              Whoopsie...dit stemt toch tot nadenken?
              "This delamination of the coating is due to a small number of Canon low pass filters failing MIL-C-48497A coating standards."

              Wat is "a small number", op welke types van sensoren, in welke camera's,...

              Ik gebruik altijd de scotch methode, m'n 300d heeft de test MEER dan doorstaan, echter bij het lezen en zien van de foto's wordt ik toch wat terughoudender op m'n 5D, die ondertussen ook wel z'n nodige poetsbeurtjes gehad heeft.

              Wanneer ik de reactie van Dust-Aid zo lees dan klinkt het of het een gekend probleem is en te wijten aan Canon. Ik heb er echter nog niets over gelezen?
              Voorlopig interpreteer ik het zo dat Dust Aid hun producten geschikt maakt voor die standaard, of het een standaard betreft in de "fotowereld" daar kan ik voorlopig enkel naar gissen? MIL doet me eerder denken aan "military" en google gaat ook die richting uit.
              Wat ik wel weet is dat Canon enkel een blaasbalg of hun eigen service afdeling bevestigt als referentie om een sensor te poetsen... en daar ook verantwoordelijkheid over neemt.

              Ben benieuwd hoe dit verder zal verlopen! Voorlopig houd ik het op een foutje bij Dust Aid.

              mvg,
              Patrick
              Wat je niet probeert, dat weet je niet...

              Comment


              • #37
                Re: DUST AID nooit gebruiken

                Canon is zeker niet verantwoordelijk voor het feit dat die coating loskomt, want in de gebruiksaanwijzing staat duidelijk vermeld dat je de sensor alleen maar met een blaaspeertje mag reinigen.

                Dat die van Dust Aid met een of andere norm afkomen verandert daar totaal niets aan. Bij normaal gebruik zal die coating nooit loskomen, dus kan je Canon daarvoor niet laten opdraaien.

                De rekening zal door Dust-Aid betaald moeten worden, wat zij zijn het die beweren dat er niets mis kan gaan.


                Waarschijnlijk is er wat misgelopen met de samenstelling van hun lijmlaag, en daardoor moet je teveel kracht zetten, en dan heb je kans op dit soort problemen.

                Ik dacht dat ik ergens gelezen had dat ze die spullen nu bij een andere fabrikant laten maken, daar kan ook ergens een fout gemaakt zijn. Maar dan is de kans heel groot dat Dust-Aid binnenkort failliet is, want dan zal jij zeker niet de enige zijn waarbij er zoiets mis gaat.

                Probeer in elk geval zo snel mogelijk alles te regelen met Dust-Aid, ik hoop voor jou dat alles in orde komt.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #38
                  Re: DUST AID nooit gebruiken

                  Meer uitleg over de MIL-C-48497A (dankzij Google):
                  Looking for more information about Semrock optical filters? Explore sets by fluorophore, download the 2023 Semrock catalog and more.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #39
                    Re: DUST AID nooit gebruiken

                    heb nog nooit een probleem gehad met dustaid.
                    Gebruık het zowel op mıjn d50 als op mıjn d200.

                    werkt gewoon perfect...

                    Zeer bızar
                    www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

                    Comment


                    • #40
                      Re: DUST AID nooit gebruiken

                      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                      Waarschijnlijk is er wat misgelopen met de samenstelling van hun lijmlaag, en daardoor moet je teveel kracht zetten, en dan heb je kans op dit soort problemen.
                      'k Denk niet dat er iets "misgelopen" is, enkel dat ze 'n bepaalde keuze hebben moeten maken en dit probleem met 'n "small number of......" aanzien geweest is als 'n "acceptable risk".
                      Mijn visie is dat ze 'n keuze hebben moeten maken tussen dit probleem vermijden en 100% dust-removal, en dat ze dus voor 't laatste gekozen hebben.
                      Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
                      MySite - All your base are belong to us - What you say

                      Comment


                      • #41
                        Re: DUST AID nooit gebruiken

                        Om even het verhaal te vervolledigen. Mijn camera is hersteld en is nu terug onderweg naar mij.
                        Ze hebben de filter laten vervangen bij een hersteller in Duitsland (http://www.gletscherbruch.de). Ik ben de camera wel een 3-tal weken kwijt geweest, maar dust-aid heeft wel zijn best gedaan om alles zo snel mogelijk af te handelen. Ze draaien ook volledig op voor alle kosten.
                        Toen bleek dat de vervang filter moeilijk kon geleverd worden in duitsland heeft Dust-aid zelfs vanuit America via "overnight express" een filter opgestuurd naar de hersteller in Duitsland zodat mijn camera op tijd hersteld zou zijn.

                        Nog even een quote uit de laatse mail naar de hersteller:

                        > I have been using Eclipse fluid with the eclipse sensor swabs for
                        > quite a while Did it do something with the filter too?

                        My theory is that Eclipse has weakened the coating so Dust-AID could
                        remove the parts. This can only happen on a faulty coated glass.

                        > I'm still looking for the best way to clean my sensor. What do you
                        > recommend that is effective and save to use?

                        Dust-Aid is good, easy to use and save. As an alternative I can
                        recommend my cleaning fluid. I have developed my own cleaning method
                        which will be available in one or two weeks under the name Sensor-Film.
                        It's not very easy to use but save and efficient. You will find a
                        preproduction sample of it in your package. I'm still waiting for the
                        final selling boxes. How it works can you read here:

                        The final web page will be up in a few days.
                        Ik kan die hersteller (Rainer Hönle) bovendien erg aanraden als jullie zelf eens dergelijke problemen tegenkomen. Hij is erg vriendelijk en antwoord steeds snel op alle emails.
                        Portfolio, workshops & fotoreizen: www.bartheirweg.com - Beeldenbank: library.bartheirweg.com

                        Comment


                        • #42
                          Re: DUST AID nooit gebruiken

                          Discofilm , ik ken dat, heb dat vroeger ooit eens gebruikt op mijn langspeelplaten. Dat laat pas residu achter, en zeker nog meer dan scotch magic tape...

                          Comment


                          • #43
                            Re: DUST AID nooit gebruiken

                            Nou dat hebben ze dan erg netjes en correct opgelost !!

                            Oorspronkelijk geplaatst door * Fuse * Bekijk bericht
                            Om even het verhaal te vervolledigen. Mijn camera is hersteld en is nu terug onderweg naar mij.
                            Ze hebben de filter laten vervangen bij een hersteller in Duitsland (http://www.gletscherbruch.de). Ik ben de camera wel een 3-tal weken kwijt geweest, maar dust-aid heeft wel zijn best gedaan om alles zo snel mogelijk af te handelen. Ze draaien ook volledig op voor alle kosten.
                            Toen bleek dat de vervang filter moeilijk kon geleverd worden in duitsland heeft Dust-aid zelfs vanuit America via "overnight express" een filter opgestuurd naar de hersteller in Duitsland zodat mijn camera op tijd hersteld zou zijn.

                            Nog even een quote uit de laatse mail naar de hersteller:



                            Ik kan die hersteller (Rainer Hönle) bovendien erg aanraden als jullie zelf eens dergelijke problemen tegenkomen. Hij is erg vriendelijk en antwoord steeds snel op alle emails.
                            Website : www.alextimmermans.com
                            Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
                            Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

                            Comment


                            • #44
                              Re: DUST AID nooit gebruiken

                              Dat is toch mooi van DUST AID! Ik denk dat je uiteindelijk toch wel van geluk mag spreken! Mooie service.
                              Mvg, Fre

                              Comment


                              • #45
                                Re: DUST AID nooit gebruiken

                                Je moet inderdaad voor de canon filter eclyps E2 gebruiken en niet de gewone eclyps.

                                Comment

                                Working...
                                X