Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

DUST AID nooit gebruiken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: DUST AID nooit gebruiken

    Ik zat er juist aan te denken om Dust Aid te kopen, maar ik denk dat ik voorlopig toch nog efkes ga wachten

    Maar ik dacht dat ik die producten van HG al in de Gamma en Brico ben tegengekomen, dus met een beetje geluk hebben ze daar ook stickeroplossing, ik wens er u hoe dan ook veel succes mee
    Nice pen, bet you write good stories with it.
    Nikon D50 * 17-35 F2.8 * 35-70 F2.8D * 50 F1.8 * 180 F2.8 * Tamron 90 F2.8 * SB-600

    Comment


    • #17
      Re: DUST AID nooit gebruiken

      Oorspronkelijk geplaatst door Seppe86 Bekijk bericht
      Ik zat er juist aan te denken om Dust Aid te kopen, maar ik denk dat ik voorlopig toch nog efkes ga wachten

      Maar ik dacht dat ik die producten van HG al in de Gamma en Brico ben tegengekomen, dus met een beetje geluk hebben ze daar ook stickeroplossing, ik wens er u hoe dan ook veel succes mee
      sjonge wat jullie allemaal durven aanraden in geval van catastrofe !
      Van dat HG spul is niet eens duidelijk welke oplosmiddelen het bevat maar als het stickerlijm moet oplossen bevat het zeker een aantal organische ethers .. wel dat zou ik zeker niet loslaten in mijn camera om nog maar van de dampen ervan te zwijgen .. maar 't staat de OP natuurlijk vrij om uit te zoeken hoeveel verder hij zijn cam nog "down the pipes" kan krijgen

      Comment


      • #18
        Re: DUST AID nooit gebruiken

        Zou je niet eerst contact opnemen met iemand van Dust Aid, vooraleer je zelf gaat experimenteren en misschien zelf je CCD nog meer 'verpietert'. Want dan - en dat staat buiten kijf - zal alleen jij aansprakelijk gesteld worden voor de schade.
        Je foto's laten niets aan de verbeelding over en zijn behoorlijk belastend voor Dust Aid. Of het nu aan hen ligt of aan een verkeerde handeling van jou, laat ik in het midden, maar het is zeker dat de Dust Aid producenten dergelijke beelden liever niet het wereldwijdeweb zien rondgaan. Misschien heb je een kans om tot een vergelijk te komen - gooi die niet achteloos weg...
        Voor wat het waard is - veel succes !!!
        Greetz, Kariboe
        * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
        Euh... deze quotering is zeer subjectief !

        Comment


        • #19
          Re: DUST AID nooit gebruiken

          Contact opnemen met Dust aid lijkt mij in dit geval ook wel voor de hand liggend, misschien hebben zij wel een goeie oplossing.
          Canon EOS 5D met 3KG glas
          https://reisforum.net

          Comment


          • #20
            Re: DUST AID nooit gebruiken

            Ik heb inderdaad direct contact opgenomen met de mensen van dust aid, maar ik zal pas ten vroegste maandag iets van hen horen. Ik wacht natuurlijk eerst nog op hun reacties, vooraleer ik begin te foefelen.
            Portfolio, workshops & fotoreizen: www.bartheirweg.com - Beeldenbank: library.bartheirweg.com

            Comment


            • #21
              Re: DUST AID nooit gebruiken

              Wat een verschrikking, ik ken tot nu toe alleen iemand die met de sensorswab te nat was gaan boenen en daramee vocht tussen filter en soensor heeft gekregen, maar dit is ook een joek zeg!
              Persoonlijk zou ik dan eerst eens met het reininginsding zelf gaan testen welk oplosmiddel goed werkt en dan daarmee gewoon met een schone licht bevochtigde zakdoek de zooi eraf poetsen.
              Sony en Olympus
              Fotoseries

              Comment


              • #22
                Re: DUST AID nooit gebruiken

                Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
                Zou je niet eerst contact opnemen met iemand van Dust Aid, vooraleer je zelf gaat experimenteren en misschien zelf je CCD nog meer 'verpietert'. Want dan - en dat staat buiten kijf - zal alleen jij aansprakelijk gesteld worden voor de schade.
                Je foto's laten niets aan de verbeelding over en zijn behoorlijk belastend voor Dust Aid. Of het nu aan hen ligt of aan een verkeerde handeling van jou, laat ik in het midden, maar het is zeker dat de Dust Aid producenten dergelijke beelden liever niet het wereldwijdeweb zien rondgaan. Misschien heb je een kans om tot een vergelijk te komen - gooi die niet achteloos weg...
                Voor wat het waard is - veel succes !!!
                Greetz, Kariboe
                Dit is het meest zinvolle dat je momenteel kan doen.
                Minder glas dan vroeger, maar beter.

                Comment


                • #23
                  Re: DUST AID nooit gebruiken

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tep Bekijk bericht
                  Als je de oplosser voor nagellak gebruikt ben je zeker dat je een nieuwe senso nodig hebt.
                  Dit bijt uit. Dus zeker niet proberen.
                  Spuit eens wat van die dust aid op iets van plastic en probeer het daar eens op uit om dit weg te krijgen.
                  Aceton doet niks met glas

                  Paul

                  Comment


                  • #24
                    Re: DUST AID nooit gebruiken

                    Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                    Aceton doet niks met glas

                    Paul
                    Ja maar ik dacht dat de sensorbehuizing van plastic is. Anders was deze ook niet zo gevoelig voor krassen.
                    Nikon

                    Comment


                    • #25
                      Re: DUST AID nooit gebruiken

                      Heb je al eens met zo'n nieuw kleefsponsje geprobeerd dat spul eraf te krijgen? ('t was misschien enkel 1 sponsje die zo raar doet)
                      Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
                      MySite - All your base are belong to us - What you say

                      Comment


                      • #26
                        Re: DUST AID nooit gebruiken

                        Ja ik heb direct erna nog eens geprobeerd met een nieuw kleefsponsje. Het werd alleen maar erger. Nu blijf ik er vanaf tot ik de mensen van Dust aid zelf gehoord heb en anders dan gaat hij binnen voor herstelling.
                        Portfolio, workshops & fotoreizen: www.bartheirweg.com - Beeldenbank: library.bartheirweg.com

                        Comment


                        • #27
                          Re: DUST AID nooit gebruiken

                          Ik hoop voor je dat ze de aansprakelijkheid op zich nemen bij dust-aid maar meestal is het eerste wat er verteld word bij bedrijven ( geen ervaring met dust-aid ) dat je zelf iets verkeerd hebt gedaan en de rest van de standaard bla bla.
                          Zoals bij internet problemen altijd jijzelf als eerste fout schijnt te zitten ( staan uw instellingen wel goed, ligt het niet aan de bekabeling, bla bla )

                          Zou als ik jou was eerst het probleem rustig vertellen + alle handelingen die je gedaan hebt vertellen zoals boekje gelezen ed.
                          Eventueel foto's opsturen en als je het probleem stickertje nog hebt vertellen dat je die ook kan opsturen oid zodat ze kunnen kijken of het aan de sticker/lijm ligt.

                          En als ze je echt niet willen helpen kan je altijd nog klagen over de slechte service ( eventueel vertellen dat de foto's en info de media ingaan oid. )

                          maar zou dit alleen doen als je 100% zeker bent dat je niets verkeerd hebt gedaan.

                          Al eerder wel goede ervaringen gehad of was dit de eerste keer ?

                          Greetz rich
                          D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

                          Comment


                          • #28
                            Re: DUST AID nooit gebruiken

                            Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                            Aceton doet niks met glas

                            Paul
                            Aceton is zo'n beetje het gemeenste spul wat je kunt gebruiken !!
                            het binnenste van een camera bestaat grotendeels uit kunststof delen en dat gaat absoluut niet samen met Aceton.

                            Ik ben bang , als het zo erg plakt , dat scotch hier niet gaat helpen. dat is juist het mooie van scotch atpe, dat het niet zo erg plakt !!

                            Persoonlijk zou ik de normale eclips vloeistof gebruiken wat ook een enigszins oplossend vermogen heeft ( kom qua samenstelling zeer dicht in de buurt van Methanol).

                            In ieder geval veel succes
                            Website : www.alextimmermans.com
                            Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
                            Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

                            Comment


                            • #29
                              Re: DUST AID nooit gebruiken

                              Ik heb even gezocht op "Dust Aid", en zag deze link:


                              Volgens wat ik daar kan lezen zou er een probleem kunnen optreden met de coating die op het filter (het glasplaatje dat voor de sensor zit).

                              Als ik de foto's hier bekijk, dan lijkt het geen lijmlaag die er bovenop zit, maar eerder een laagje dat verdwenen is .

                              Met reinigen krijg je dat dan nooit meer goed .

                              Bij het reinigen van een sensor die op één of andere manier trilt om het stof eraf te krijgen zou ik zeker opletten met alles wat kleeft.
                              Als je daar aan trekt is er volgens mij veel meer kans dat er wat mis gaat (maar dat geldt dus niet voor een 20D.)
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

                              Comment


                              • #30
                                Re: DUST AID nooit gebruiken

                                Wel ik kreeg een antwoord van de mensen van Dust aid. Ze zijn vrij snel dus das toch al een goed teken. Ze schreven het volgende:

                                Bart,

                                Don't worry, your camera is not ruined. This delamination of the coating is due to a small number of Canon low pass filters failing MIL-C-48497A coating standards.

                                The sensor filter can be replaced easily and you will be shooting again in no time. Please give us your 30D serial number, address, phone and we will let you know where to send your camera in for repair.

                                Thank you,
                                The Dust-Aid Team
                                Ik heb hen gevraagd wie voor deze kosten zal opdraaien en wat ik ondertussen moet doen, want ik zie het niet zitten om mijn camera 2 maand kwijt te zijn voor herstelling. I'll keep you updated.
                                Portfolio, workshops & fotoreizen: www.bartheirweg.com - Beeldenbank: library.bartheirweg.com

                                Comment

                                Working...
                                X