Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Weet er soms iemand of ik een Metz 40MZ-3 (voetje SCA3401) kan gebruiken (eventueel manueel) op een Nikon D50. Ik gebruikte hem vroeger tot grote tevredenheid op een Nikon F70.
Weet er soms iemand of ik een Metz 40MZ-3 (voetje SCA3401) kan gebruiken (eventueel manueel) op een Nikon D50.
Ik heb zelf nog een Metz 50MZ-5. Superflits op mijn F90, maar helaas niet meer bruikbaar op de digitale toestellen in TTL, wel handmatig (A of M stand).
Heb hier al diverse keren voor met Metz gemaild maar ze kunnen of willen geen SCA adapter voor deze flits maken voor het i-TTL systeem. Volgens Metz is de flits niet snel genoeg, maar ik denk eerder dat de commerce ook moet draaien en ze liever nieuwe flitsen verkopen. Maw, klanten met wat oudere dure pro flitsers blijven in de kou staan. Je koopt dan al eens een modulair systeem...
De SCA3401 werkt sowieso niet, je moet de standaard adapter gebruiken, de SCA301. Dan is de flits wel nog perfect bruikbaar voor macro- of studiowerk, zij het dat de flitskracht dan door de flitser bepaald wordt.
Comment