Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

probleem met CFkaart

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• probleem met CFkaart

Sinds een paar maanden flippen mijn CFkaartjes. De foto's worden steeds in aparte mapjes op de kaart weggeschreven. Dit heeft ook een invloed op de snelheid van wegschrijven en de reactiesnelheid van de camera zelf. Het kan een eenvoudige reden hebben waarom dit gebeurd maar ik kom er maar niet achter! Kan het te maken hebben met het gebruiken van een CFkaartje vanuit een canoncamera dat ik niet eerst geformateerd heb?

Tips en oplossingen meeer dan welkom!

Re: probleem met CFkaart

Het formarteren in de camera wordt algemeen aangeraden. Maar ik vergeet dat wel eens en wissel mijn CF kaarten tussen een Sony, Canon en de kaartlezer op PC. En zelf nog nooit een probleem gehad.

Het is wel verschieten als de kaart uit de Canon haalt om dan op PC te ontdekken dat de foto's in een Sony folder zitten. Maar het werkte al altijd tot nu toe.

Dus formarteer de kaart eens in de camera en kijk dan na of het probleem blijft.
    Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Re: probleem met CFkaart

Een goede raad!
      Als de kaart in een andere camera gebruikt is, altijd eerst uw kaarten formateren in de camera waarin je ze wil gebruiken!
      Zelfs bij verschillende cameras van hetzelfde merk!
      Heb al enkele nare ervaringen gehad door het niet te doen!

Groetjes,

Marc

Comment

Working...
      X