Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kenko Extention Tubes (Macro)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Kenko Extention Tubes (Macro)

Ik heb mijn oog laten vallen op de Kenko extention tubes.
    Daar ik af en toe eens een macro foto wil schieten lijkt deze oplossing mij ideaal om te gebruiken met een van mijn lenzen. Een echte macro lens vind ik een beetje duur voor wat ik hem gebruik.
    Iemand ervaring of een opinie bij het gebruik van deze ringen met een van mijn objectieven? Zou dit nog aanvaardbare kwaliteit geven?
    1. canon 17-85 IS
    2. Canon 70-200 2.8
    Ik denk persoonlijk dat dit wel zou moeten werken op de lichtsterke tele, of vergis ik mij?

Re: Kenko Extention Tubes (Macro)

vermits extension tubes geen glas bevatten,
    zal de kwaliteit evenredig zijn aan die van de
    gebruikte lens. vooral op de 70-200 denk ik dat
    je prachtig werk kunt leveren. de zoom werkt in
    dit geval als een soort grove scherpstelring
    (verplaatsen van de werkafstand) en de AF kan
    dan wat fijn bijstellen.

alle "groene" foto's in deze reeks zijn op die manier
    gemaakt (sigma 70-200f2.8 + tubes)

mm
    ∏__|_ ∏__|_
    "no rules, great shots"
    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Dacht niet dat je ze op de groothoek-standaardzoom kan gebruiken. Meestal worden ze op vaste objectieven gebruikt (50 mm-85 mm-105mm) Soms ook op tele's ivm met achtergrond. Let op een ext tube is geen convertor hé

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door picasso Bekijk bericht
        Dacht niet dat je ze op de groothoek-standaardzoom kan gebruiken. Meestal worden ze op vaste objectieven gebruikt (50 mm-85 mm-105mm) Soms ook op tele's ivm met achtergrond. Let op een ext tube is geen convertor hé
        waarom zou je ze daar niet op kunnen gebruiken, pic?
        veel meer als een vaste balg zijn extension tubes toch niet?
        wat ze doen is het dichtste scherpstelpunt verplaatsen, en
        bijgevolg natuurlijk ook het focussen op oneindig onmogelijk
        maken. ze kunnen uiteraard ook op primes gebruikt worden,
        maar dikwijls wordt het werkgebied daardoor zó klein dat de
        "truc met de zoom" een meerwaarde is.

alé, vind ik toch ...

mm
        ∏__|_ ∏__|_
        "no rules, great shots"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door picasso Bekijk bericht
          neenee, een converter heb ik al voor mijn tele en ben bewust dat er in een converter wel glas zit en extention tubes eigenlijk niet meer is dan een tussenring... Maar ik dacht misschien al ik mijn 17-85 op 85mm zou kunnen gebruiken.
          Maar toch denk ik dat je een minimum aan licht gaat verliezen door het gebruik ervan en vraag mij dan af of de 17-85 nog wel lichtsterk genoeg is...Van mijn 70-200 ben ik vrij zeker dat het wel moet lukken.

Comment

Je kunt ze zeker op een zoomlens gebruiken. Op groothoekobjectieven 20mm en minder gaat je focuspunt heel dicht bij je lensglas vallen of zelfs in de lens waardoor je deze niet kan gebruiken samen met tussenringen. Van 30 mm tot 100 mm kan je ze gebruiken om sterke vergrotingen mee te halen. Hoe langer het objectief hoe meer tussenringen je moet plaatsen om veel te vergroten. Bij objectieven groter dan 100mm gaat het vergrotingseffect verminderen met hetzelfde aantal tussenringen .....doch zorgen deze tussenringen ervoor dat je er korter dan normaal mee kunt scherpstellen. Zo kan je ook met langere objectieven nog close-up maken. Een van de nuttigste en goedkoopste aankopen om mee te experimenteren en ze passen op vrijwel alle objectieven .
            Op tragere objectieven 4.5--5.6 zou het kunnen dat slechts één enkele ring je de autofocus doet verliezen door het extra lichtsverlies( Hoe verder de lens van de body verwijderd wordt hoe minder licht). De autofocus bij de meeste DSLR's is berekend op 5.6 en minder om te kunnen scherpstellen.
            Op een 2.8 of sneller objectief behoud je bijgevolg met meer tussenringen toch nog langer de autofocus.
            Last edited by RUPSELKOPKE; 1 maart 2007, 19:39.
            Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
            http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

Dank jullie wel voor de uitleg!
              Ik ga mij eerstdaags zo'n kenko setje bestellen en hopelijk kan ik hier spoedig eens iets toonbaars laten zien!

Comment

Ik heb me onlangs ook zo'n setje gekocht. Ze werken perfect met zowel mijn 150mm macro als mijn 400mm. Ergens op het net heb ik een review gezien die de Kenko extension tubes vergeleek met die van Canon en ze zijn praktisch hetzelfde en bovendien een heel stuk goedkoper.
                Ik kan je ook nog een tip geven. Ik heb de mijne aangekocht via Ebay. Bij een ebay powerseller (URGalaxy). Voor een 70€ (verzending incl.) heb je een spliternieuw setje en dat was zelf binnen de week geleverd.
                Portfolio, workshops & fotoreizen: www.bartheirweg.com - Beeldenbank: library.bartheirweg.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door * Fuse * Bekijk bericht
                  Ik heb me onlangs ook zo'n setje gekocht. Ze werken perfect met zowel mijn 150mm macro als mijn 400mm. Ergens op het net heb ik een review gezien die de Kenko extension tubes vergeleek met die van Canon en ze zijn praktisch hetzelfde en bovendien een heel stuk goedkoper.
                  Ik kan je ook nog een tip geven. Ik heb de mijne aangekocht via Ebay. Bij een ebay powerseller (URGalaxy). Voor een 70€ (verzending incl.) heb je een spliternieuw setje en dat was zelf binnen de week geleverd.
                  Dank je wel! Ik heb ze daarstraks ook op Ebay besteld by "Russian Blue". Hier heb ik ook reeds mijn extender gekocht en deze levert ook snel. Ik heb juist geen 78eur betaald incl verzending.

Comment

ik heb die kenko's in bruikleen van purlut (nog altijd eeuwige dank), het vraagt wat gewenning, je hebt niet zo 'n groot focusbereik (dus je toestel verder of dichter van het onderwerp brengen - vooral dichter! ) en best een statief gebruiken want elke centimeter dat je je toestel beweegt is je focus volledig "naast de kwestie"... maar eens je die tussenringen wat leert kennen kan je prachtige foto's maken. Ik vind het vooral leuk met de 50mm/1.8, een lens die je anders ook nog van pas kan komen.
                    Laat je niet te snel teleurstellen, probeer er wat mee en je kan er zéér leuke dingen mee doen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vanslycken Bekijk bericht
                      Ik vind het vooral leuk met de 50mm/1.8, een lens die je anders ook nog van pas kan komen.
                      Ha, dat is de ideale manier om mijn 50mm nog eens van stal te halen... om eerlijk te zijn gebruik ik dat lensje zelden..maar eens ik die ringen heb zal ik het zeker en vast eens testen

Comment

reken wel dat je héél dicht op je onderwerp moet kunnen komen met die 50mm, best met statief want uit de hand zijn de goeie eerder toevalstreffers. Ideaal voor mosjes en zo, minder voor vlinders en vliegen...

Comment

70 €, 78 € , ... dat is zeker niet veel als het dezelfde zijn als op http://www.fotokonijnenberg.nl/produ..._product=24424 ??
                          Canon 7DII/Canon 7D/Canon 400D/EF 70-200 F2.8 L IS II USM/EF 24-70mm F2.8 L II USM/EF 50 mm F1.8 II(BW)/Tamron 17-50 mm F2.8 AF SP Di II (UV)/Sigma 50-150 mm F2.8 EX APO DC HSM (Ultra Clear)/Sigma 70-300 F4-5.6 APO DG Macro - BD0791BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fotomanneke Bekijk bericht
                            70 €, 78 € , ... dat is zeker niet veel als het dezelfde zijn als op http://www.fotokonijnenberg.nl/produ..._product=24424 ??
                            Om een voorbeeldje te geven...link Ebay ... Lijkt toch sterk over hetzelfde product te gaan he

Comment

pas maar op voor bijkomende (douane) kosten!
                              ze worden verscheept vanuit hongkong ...
                              mm
                              ∏__|_ ∏__|_
                              "no rules, great shots"

Comment

Working...
                              X