Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ervaring met Studio ringflits of Ray Flash

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Ervaring met Studio ringflits of Ray Flash

Ik ben op zoek naar:
    - Personen die een studio ringflits of de Ray Flash (expoimaging) hebben.
    ( voornamelijk hun ervaring met deze producten )
    - Reviews van deze producten
    -Fotomateriaal enkel met deze producten genomen
    ( dus zonder andere lichtbronnen)

Fujifilm X-PRO2 - Fujifilm XF 16mm F1.4 - Fujifilm XF 23mm F2 - Fujifilm XF 35mm F2 - Fujifilm XF 50mm F2 - Fujifilm EF-X20 - Canon Speedlite 580EX II - Manfrotto 055XPROB met de Manfrotto 488RC2

Re: Ervaring met Studio ringflits of Ray Flash

Ik heb ondertussen 2 reviews gevonden.
    Expo imaging Ray Flash: http://www.dslr.nl/?cat=reviews&id=1049
    Falcon Eyes Studio Ringflitser 400ws: http://www.dslr.nl/?cat=reviews&id=956
    Fujifilm X-PRO2 - Fujifilm XF 16mm F1.4 - Fujifilm XF 23mm F2 - Fujifilm XF 35mm F2 - Fujifilm XF 50mm F2 - Fujifilm EF-X20 - Canon Speedlite 580EX II - Manfrotto 055XPROB met de Manfrotto 488RC2

Comment

Jammer genoeg klop niet echt alles wat ze in die revieuws schrijven ( zoals altijd zeker ).
      Ook komen de echte minpuntjes nooit aan bod in die reviews...

Ma ja ...
      Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

Ik wist al van 2 personen (Lievens Lens en Ranon) op het forum dat ze een Falcon Eyes Ring Flitser gebruikte.
        En ik had ze dus al gevraagd om wat voor- en nadelen op te sommen

Lieven Lens: Falcon Eyes Studio Ringflitser 400ws
        Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens Bekijk bericht
        Nadelen:
        Zwaar
        Zeer plat licht
        Rode ogen
        Te gebruiken als studioflitser, daar mee bedoel ik.
        Geen TTL of zo maar echt manueel werken. Een stap naar voor of een stap naar achter is terug een ander licht en iedere keer licht meten.
        Duur voor wat het is, want het echt wel goedkoop gemaakt.

Voordelen:
        Te gebruiken als studioflits op locatie ( met een statief ).
        Goed als invulflits in de studio.
        Geen slagschaduw
        Ranon: Falcon Eyes Studio Ringflitser 800ws
        Oorspronkelijk geplaatst door Ranon
        Ik heb de FE 400 verkocht en de FE 800 Ws terug gekocht, Beide ringflitsers zijn prima en heb er altijd met plezier mee gewerkt. De 400 is traploos instelbaar en de 800 niet, die kun je regelen van 1/6 2/6 4/6 en full power. De 800 ws heeft ledjes om de flits zitten die je met een knopje kan aanzetten als een soort instellicht, maar ik gebruik het het eigenlijk nooit.
        De 400 ws is wat lichter en komt in een fijne koffer waar alles in past er zit ook een trigger bij, dus helemaal compleet. De 800 ws heeft geen trigger erbij dus daar ben je nog een paar euro aan kwijt.
        Ik heb voor de 800ws gekozen omdat hij was sneller herlaad op 1/6 power. Waar je dus de 400 ws beina half open gebruikt kan je de 800 op 1/6 gebruiken, waardoor hij sneller herlaad en langer mee gaat op de accu.
        Soms voor buiten is 800 ws ook wat lekkerder dan 400 ws, maar dat is vooral in de zon.

Dus voordeel: ideale ringflits voor weinig geld, makkelijk me te nemen, ook handig te gebruiken op statief als normale flitser ipv om de lens.
        Nadeel: hij flitst niet altijd op gelijke kracht, tussen de flitsen onderling zit er nog wel eens verschil in kracht, waardoor de eerste foto goed belicht is en de 2de foto net iets onderbelicht. Dit merk je vooral als je snel achter elkaar flitst, hij piept dat hij klaar is maar toch komt er dan minder licht uit, als je voldoende tijd tussen de flitsen laat , 5 seconden, dan heb je daar minder last van.

Comment

Nadeel: hij flitst niet altijd op gelijke kracht, tussen de flitsen onderling zit er nog wel eens verschil in kracht, waardoor de eerste foto goed belicht is en de 2de foto net iets onderbelicht. Dit merk je vooral als je snel achter elkaar flitst, hij piept dat hij klaar is maar toch komt er dan minder licht uit, als je voldoende tijd tussen de flitsen laat , 5 seconden, dan heb je daar minder last van.
          M.a.w., hij geeft bevestiging, en dan nog levert hij geen consistent licht. Is dat dan niet een beetje onbruikbaar?

Dave
          pixelpusher

Comment

Niet meer mensen die hier ervaring of wat meer info rond hebben.

Comment

Een DIY ringflits projectje:
              http://eyeonbirmingham.blogspot.com/2007/10/ring.html

Comment

Working...
              X