Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kaartlezer en Windows Vista

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Kaartlezer en Windows Vista

Vraagje: sinds een paar dagen heb ik Vista draaien op de laptop. Nu wilde ik wat foto's naar de desktop overzetten via een card reader.

Heb er 2 geprobeerd:
    Sandisk Compact Flash PC Card adapter
    Sitecom CN-300

Beide oude beestjes

Helaas werken ze geen van beiden onder Vista. Geen drivers beschikbaar is de melding Onder XP nooit problemen gehad. XP had native drivers voor beide devices.

Hebben meer mensen problemen met externe card readers onder Vista Op zich is het nog niet eens zo'n vreselijk probleem, een nieuwe is zo gekocht, maar wat werkt dan wel onder Vista
    Groeten,

Albert Jan

Website AJH
    lidnummer: BD0371NL

Re: Kaartlezer en Windows Vista

Oorspronkelijk geplaatst door ajh Bekijk bericht
    Vraagje: sinds een paar dagen heb ik Vista draaien op de laptop. Nu wilde ik wat foto's naar de desktop overzetten via een card reader.

Heb er 2 geprobeerd:
    Sandisk Compact Flash PC Card adapter
    Sitecom CN-300

Beide oude beestjes

Helaas werken ze geen van beiden onder Vista. Geen drivers beschikbaar is de melding Onder XP nooit problemen gehad. XP had native drivers voor beide devices.

Hebben meer mensen problemen met externe card readers onder Vista Op zich is het nog niet eens zo'n vreselijk probleem, een nieuwe is zo gekocht, maar wat werkt dan wel onder Vista
    Even geduld hebben zou ik zeggen , het komt allemaal wel in orde !
    Het is gewoon wachten op de fabrikanten om de nieuwe drivers te leveren .Zo is het bij elke release van een nieuwe windows versie al geweest .
    Ben je zelf al eens gaan kijken op de site van jouw cardreader fabrikant ? Misschien bied hij de correcte driver al aan .
    Canon Eos 350D + efs 18-55mm

Comment

Heb je eigenlijke ook een probleem om de camera onder Vista laten te herkennen?

Ik dacht trouwens ook dat Windows XP standaard eigen universele drivers meeleverde. Waarom kunnen ze dit toch weer niet doorzetten bij Vista
      Waar een wil is, is een weg
      ---------------------------------

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cliff Bekijk bericht
        Ben je zelf al eens gaan kijken op de site van jouw cardreader fabrikant ? Misschien bied hij de correcte driver al aan .
        Is het allereerste wat ik heb gedaan Google is my friend

Het vreemde is dat je voorheen Win 2000/XP geen driver nodig had voor volstrekt normale USB apparatuur. Zelfs een drietal USB sticks werken niet meer. Blijkbaar hebben ze de driver ondersteuning danig omgegooid. M'n oude trouwe HP520 kan ook al de vuilnisbak in. Wordt niet meer ondersteund door HP voor Vista. Vrees het ergste voor al die oude, maar wel goed werkende apparatuur

Wordt voorlopig nog niet echt blij van Vista. Zelfs m'n nog geen 6 maanden oude laptop is al "verouderd" Maar we zullen afwachten. Veel meer kan ik toch niet doen op dit moment
        Groeten,

Albert Jan

Website AJH

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
          Heb je eigenlijke ook een probleem om de camera onder Vista laten te herkennen?
          Daar ben ik al 2 jaar geleden mee opgehouden

Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
          Ik dacht trouwens ook dat Windows XP standaard eigen universele drivers meeleverde. Waarom kunnen ze dit toch weer niet doorzetten bij Vista
          Tsja, dat noemen ze nu vooruitgang

Toch maar over naar Linux Maar ja, dan werken al die Windows programma's weer niet. Ik weet het ook niet meer
          Groeten,

Albert Jan

Website AJH

Comment

Toch maar over naar Linux Maar ja, dan werken al die Windows programma's weer niet. Ik weet het ook niet meer
            Ofwel bij XP blijven. Dat is althans wat ik doe. Heb sinds eind december 2006 nieuwe PC en hoewel ik reeds een optie heb betaald op Vista, verkies ik bij XP pro te blijven tot de kinderziekten opgelost zijn.
            Ben het beu als proefkonijn te dienen voor Microsoft en zijn monopolie houding.

Henri.
            lidnummer: BD0435BE

Comment

Ik heb hier 4 'card readers' onder Vista in gebruik (een Sandisk, een Dazzle en twee in een externe HD ingebouwde) en heb nooit zelf drivers moeten installeren. Het werkt hier gewoon. Hetzelfde geldt voor diverse USB-sticks.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
                Ben het beu als proefkonijn te dienen voor Microsoft
                Dit is wel een beetje overdreven hoor. Nog nooit zijn er zoveel betatesters geweest als bij Vista. Toch is het altijd mogelijk dat je net een bepaalde combinatie van software en hardware hebt die voor een bepaald probleem zorgt. Het is slechts een kwestie van tijd dat er voldoende mensen zijn die net hetzelfde melden, zodat het kan worden opgelost. Microsoft doet juist z'n best zoveel mogelijk 'backwards compatible' te zijn, met zowel soft- als hardware. Het is ook nooit goed.
                Last edited by Leonidas; 4 februari 2007, 17:22.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
                  Ofwel bij XP blijven. Dat is althans wat ik doe. Heb sinds eind december 2006 nieuwe PC en hoewel ik reeds een optie heb betaald op Vista, verkies ik bij XP pro te blijven tot de kinderziekten opgelost zijn.
                  Ben het beu als proefkonijn te dienen voor Microsoft en zijn monopolie houding.

Henri.
                  Ik zou toch zorgen dat ik de DVD van die optie thuis kreeg. Als jij over wilt kun je er misschien geen gebruik meer van maken.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Probeer het volgende eens:

Steek een USB hub tussen je kaartlezer en je PC. Laat me weten of dat iets doet. Een collega van mij had iets gelijkaardig met zijn Logitech muis, en met die USB hub ertussen werd er niet moeilijk gedaan.

Dave
                    pixelpusher

Comment

Nope, dan installeer je wine En dan kun nog steeds van Photoshop CS 2 gebruik maken en ook andere software. En ik ben al een tijdje geleden op Linux overgestapd , maar erg genoeg mag ik op hun pc die sneller is als de mijne. Geen Linux installeren
                      Waar een wil is, is een weg
                      ---------------------------------

Comment

De drivers die door microsoft worden geleverd komen nog alijd van de hardware fabrikant . Het enige grote verschil is bij vista is dat elke driver nu goed gekeurd moet zijn door microsoft of hij laat zich niet installeren . Een stap voorruit of achteruit dat is zoals je het bekijkt .Positief zou je kunnen zeggen, omdat in theorie je system stabieler zou blijven . Negatieve zin is dan weer dat je veel langer moet wachten of zoals hier al vermeld is oudere hardware zou kunnen verwaarloosd worden . Wat dan weer de mensen die het niet kunnen laten om vista te installeren of te gebruiken op kosten zal jagen voor nieuwe recentere hardware te kopen .

Voor de meeste mensen is het aan te raden om de huidige windows verder te blijven gebruiken (xp ).
                        Vista loopt op het moment wat achter in verband met drivers voor de hardware , maar das bij elke nieuwe windows versie al geweest !
                        Geduld word beloond ;-)
                        Canon Eos 350D + efs 18-55mm

Comment

Zielig, als ik dit hier allemaal lees. De enige die hier beter van wordt is Mr Bill Gates. Dit is toch onbegrijpelijk dat men een nieuw OS lanceert zonder te kunnen garanderen dat drivers voor handen zijn. Het is al erg genoeg telkens bij het plaatsen van een nieuwe OS te moeten gaan zoeken naar drivers, laat staan ze dan nog niet te vinden.
                          Een goeie raad aan iedereen, blijf af van die Vista en bespaar je een hoop problemen en centen. Bovendien is het de enige manier om Mr. Bill van antwoord te dienen.
                          Ik zie er overigens het nut niet in, als je systeem goed draaide, waarom het dan vervangen door een ander

Groetjes,
                          Pol.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
                            Zielig, als ik dit hier allemaal lees.
                            Het enige dat hier zielig is, is jouw reactie.

Comment

Als je het mij vraagt gaat het er hier toch maar triest aan toe. Meer dan €100 betalen voor een besturingssysteem dat de killer van 2007 zou moeten zijn en dat zelfs geen ondersteuning biedt voor een simpel usb apparaat?
                              Dat mister Gates goed zijn brood verdient vind ik niet erg, integendeel. Maar dat het is door verder te teren op wat ooit een OS was dat ongeveer deed wat het moest kan ik niet begrijpen. Maar waarschijnlijk ligt het aan mij.
                              Het kan allemaal wel zijn dat dit innovatie is, maar ik weet alvast al wat ik NIET ga doen... Voor de rest wens ik alle Vista gebruikers veel goede moed en veel geluk (je weet nooit dat je morgen je pc opstart en dat het plots WEL werkt)
                              Apple Inc. rulez

Comment

Working...
                              X