Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
check deze Omnibounce...
Collapse
X
-
-
Re: check deze Omnibounce...
Smijt de hele studioverlichting maar buiten in ruil voor deze omnibounce
Veel beloftes... maar ik ben eigenlijk ook benieuwd of het zo goed werkt.Nikon D300
Tokina 11-16 f/2.8 ; Sigma 18-50 f/2.8 ; Nikkor 35 f/1.8 ; Nikkor 50 f/1.8 ; Sigma 70-200 f/2.8 ; Sigma TC2.0 ; Nikon SB600
-
Ik had er bij Foto Rembrandt ook al een keer naar gevraagd. Ze hadden daar blijkbaar al een keer een demonstratie in de winkel gezien en 't zou wel best goed werken. En die mensen geloof ik daar wel qua advies.
Als je 't evenwel via internet wil bestellen ben je evenveel – of zelfs meer – aan transportkosten kwijt dan het ding kost. Ik weet niet of het door een of andere winkel geïmporteerd wordt.Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.
Comment
-
Een poosje geleden circuleerde hier een link naar een filmpje waarin dit ook te zien was, maar dat je met een vel fotopapier, schuin afgeknipt zodat ervan de zijkant 5cm(2") afgaat, dit vouw je om je flitser(rond de korte kant) en zet de flitskop omhoog. Moet zeggen dat werkt goed. Waarom om de korte kant, dan kan je kop een kwart slag draaien in de portretstand van de camera en is de belichting het zelfde.Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...
Comment
-
Ik gebruik de lightsphere. Werkt perfect, veel minder last van schaduw.
Ik heb ook een omnibounce maar de lightsphere werkt beter.
Je kunt ook de witte deksel vervangen door een gele, voor een warmere kleur licht. Zie ook https://www.photoproshop.com/product...8fd8a2b200bd73Van alles...
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk berichtEen poosje geleden circuleerde hier een link naar een filmpje waarin dit ook te zien was, maar dat je met een vel fotopapier, schuin afgeknipt zodat ervan de zijkant 5cm(2") afgaat, dit vouw je om je flitser(rond de korte kant) en zet de flitskop omhoog. Moet zeggen dat werkt goed. Waarom om de korte kant, dan kan je kop een kwart slag draaien in de portretstand van de camera en is de belichting het zelfde.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door valere Bekijk berichtBedankt allemaal voor deze tips.
Welk materiaal is dit juist wat hij gebruikt ipv. papier ?
Comment
-
Hij heeft het ook nog over een soort foam, ik ken het spul wel als een soort verpakkings materiaal, maar waar je het vandaan moet halen? Jehebt ze ook van metaal van lumiquest, maar die hebben niet die slimme trukover de korte kant van de flits.Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Debruri Bekijk berichtGewoon fotopapier, ruwe zijde aan binnenkant
Wat is dit juist en waar zou men dit kunnen verkrijgen ?Groetjes
Valere
Comment
-
-
Is dat niet zo'n foam dat in sommige enveloppes zit als bescherming?
Eventueel zo'n foam dat je onder parket moet leggen?
Anders eens langsgaan bij ava papierwaren, die hebben veel.Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
MySite - All your base are belong to us - What you say
Comment
-
Hallo, ik weet niet of je er iets aan hebt, maar onlangs heb ik zelf zo iets getest en gemaakt. Gewoon het iets dikkere witte printpapier 160 gr. en dan in een waaier vorm gesneden en ingeseald (geeft een zekere werkbare stijfheid!!)
Mijn afmetingen in cm11cm aan de flits basis en bovenste breedte 20 cm. op een totale hoogte van 17 cm. De bovenzijde heb ik een lichte radius gegeven.
http://www.tractorsteven.be/omniwaaier.jpg
De resultaten waren zeer bevredigend, maar experimenten geven iets verschil op de afstand. Zit de persoon in de onmiddelijke "kortbijheid", v.b bewust portretje, dan kan je gerust de omnibouncer gebruiker samen met de waaier, zit je in feest omgeving of iets verder vanaf 2 meter en meer, laat dan de omnibouncer weg.Veel fun!
Last edited by Petronix; 3 februari 2007, 12:51.
Comment
-
een koffiefilter heeft mss dezelfde vorm maar gaat niet hetzelfde licht reflecteren als fotopapier.
Het zou inderdaad wel een grappig zicht zijn
Comment
Comment