Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Onder- en achtergrond voor produktfotografie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Onder- en achtergrond voor produktfotografie

Gister ben ik een kijkje gaan nemen voor een glazen onder- en achtergrond in wit melkglas (4mm, afmetingen van 62cm x 70cm en 62cm x 55cm), de ene kant mat en de andere kant glanzend. Melkglas omwille van de doorflitsmogelijkheden...

Het eerste wat opviel was dat het glas te doorzichtig en niet wit genoeg was. M'n mond viel open toen ik de prijs hoorde: 90 euro 20 cent !!

Weet iemand een betaalbare oplossing? Is plexiglas een optie kwa betaalbaarheid? Graag een glanzend en matte kant: glanzend als je een reflectie van je produkt wil zien (ondergrond) en mat als je geen flitsreflectie wil (achterwand).

Grtz
    Last edited by streetbiker1977; 6 februari 2007, 13:56.
    Momenteel geen fototoestel meer!

Re: Onder- en achtergrond voor produktfotografie

Al eens gedacht aan een plexi plaat uit de doe het zelf winkel?
    Een pexi in combinatie met papier. Ikzelf gebruik nog al eens papieren tafeldoek op rol, verkrijgbaar in verschillende kleuren, goedkoop en indien vuil weggooien. Wil je reflectie dan plexi op papier en anders papier op plexi. Als je langs onder wil flitsen gebruik je beter kalkpapier of dunne lichtdoorlatende doeken.
    Vriendelijke groeten,Raf

www.rafvandenbogaert.be

Comment

Ik heb gisteren bij de DHZ markt een rol laminaatfolie gehaald. Niet doorzichtig (dus niet geschikt voor door-flitsen!) maar wel redelijk betaalbaar en absoluut glad. Een rol van 1 meter breed en 2,5 meter lang kost ongeveer 25,- maar ze zijn hier nu in de aanbieding voor 17,-. Vanavond of morgen even wat McGyver-en en dan laat ik het resultaat hier wel zien . Eindelijk verlost van die stukken karton die je tegen de muur moet plooien!

Als het toch echt doorzichtig moet zijn is plexiglas met kalkpapier denk ik idd de enige oplossing. Dun plexiglas dat je ook nog goed kunt buigen is niet echt goed verkrijgbaar, maar met een beetje goed wil is het wel te vinden. Goedkoop is trouwens anders. en kalkpapier in die maten... dat wordt ook even zoeken.

Comment

Bij m'n opnametafel zat een soort plexiglas, maar dat is niet helemaal effen waardoor je rare reflecties krijgt. Ook de geleiding van het licht is niet optimaal.

Ik denk dat ik eens een kijkje ga nemen bij Gamma of Hubo.
        Momenteel geen fototoestel meer!

Comment

Working...