Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

info gezocht ivm een goede all-round AA batterijen lader

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: info gezocht ivm een goede all-round AA batterijen lader

Effe laten weten dat ik vandaag bij geheugenkaart ben geweest. Die had laders liggen voor NiMH/NiCd (4 AAA of 4 AA) van het 'merk' Michael Schumacher
    Met LED indicatie, microprocessor gecontroleerd en trickle charge en daarbij nog 4 AA NiMH 2700 mAh (!) erbij, en dan nog een sigarettenplug-adapter voor in de wagen : 29 euro ! Voor die prijs mogen ze stuk zijn na 10 keer opladen, bij manier van spreken ... Laadtijd voor 4 x 2700 mAh ongeveer 4 uur. Ik heb het gekocht en ze zijn nu aan het laden. Als de mensen hier het willen laat ik mijn bevindingen wel weten.
    Canon 7DII/Canon 7D/Canon 400D/EF 70-200 F2.8 L IS II USM/EF 24-70mm F2.8 L II USM/EF 50 mm F1.8 II(BW)/Tamron 17-50 mm F2.8 AF SP Di II (UV)/Sigma 50-150 mm F2.8 EX APO DC HSM (Ultra Clear)/Sigma 70-300 F4-5.6 APO DG Macro - BD0791BE

Comment

Proficiat met je aanwinst!
      Ik ben zeker benieuwd naar de resultaten binnen afzienbare tijd...
      Apple Inc. rulez

Comment

De batterijlader schakelde toch al netjes uit na de voorziene 4 uur laadtijd voor 2700 mAh, dus dat is al een goed begin
        Nu ze nog eens testen hoe ze presteren en dan laat ik wel iets weten via deze thread !

Ronny
        Canon 7DII/Canon 7D/Canon 400D/EF 70-200 F2.8 L IS II USM/EF 24-70mm F2.8 L II USM/EF 50 mm F1.8 II(BW)/Tamron 17-50 mm F2.8 AF SP Di II (UV)/Sigma 50-150 mm F2.8 EX APO DC HSM (Ultra Clear)/Sigma 70-300 F4-5.6 APO DG Macro - BD0791BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
          Ik bedoelde ook niet een beetje warm. Ik bedoelde zo warm dat je ze niet in je hand kan houden.

Ik zeg niet dat alle GP laders/batterijen zo zijn, maar ik ben er mee gestopt.
          Ik heb hier ook zo'n GP PowerbankTravel (model nr GPPB03GS) waarin de akku's heel heet gestookt worden .
          Dat kan nooit goed zijn voor de akku's, ik heb ook nog een Cellcon, en die doet er 3-4 uur over om een setje te laden. Daarin worden de akku's wel warm, maar niet overdreven. Die lader gebruik ik dan ook meestal.

Een heel snelle lader is dus niet goed voor de levensduur van de akku's.
          Als ze opgeven dat de akku's op minder dan 3 uur volledig geladen zijn, dan kan dat niet anders dan door er een flinke stroom door te jagen, en dan worden de akku's te heet.

Vroeger was de standaard-laadstroom 10% van de capaciteit, en dan moest je ongeveer 14 uur laden om lege akku's weer helemaal vol te krijgen.
          Met die snelle laders moeten ze een laadstroom van meer dan 3 ampére door de akku's laten lopen om een 2500mAh akku op 1 uur te laden .
          Geen wonder dat die niet lang heel blijven .
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
            Ik heb hier ook zo'n GP PowerbankTravel (model nr GPPB03GS) waarin de akku's heel heet gestookt worden .
            Dat kan nooit goed zijn voor de akku's, ik heb ook nog een Cellcon, en die doet er 3-4 uur over om een setje te laden. Daarin worden de akku's wel warm, maar niet overdreven. Die lader gebruik ik dan ook meestal.

Een heel snelle lader is dus niet goed voor de levensduur van de akku's.
            Als ze opgeven dat de akku's op minder dan 3 uur volledig geladen zijn, dan kan dat niet anders dan door er een flinke stroom door te jagen, en dan worden de akku's te heet.

Vroeger was de standaard-laadstroom 10% van de capaciteit, en dan moest je ongeveer 14 uur laden om lege akku's weer helemaal vol te krijgen.
            Met die snelle laders moeten ze een laadstroom van meer dan 3 ampére door de akku's laten lopen om een 2500mAh akku op 1 uur te laden .
            De chemische samenstelling van de batterijen is er natuurlijk op vooruit gegaan, maar inderdaad: ze worden bijna letterlijk gekookt in die GP snellader. Ik ga ook eens opzoeken welk type ik juist heb.

Dave
            pixelpusher

Comment

is er eigenlijk naast de aangeduide mAh (2700mAh bv) nog iets van belang voor die batterijen?
              en is een 1600mAh zowiezo minder 'goed' als een 2700mAh van hetzelfde merk/type?
              behalve dan dat de gebruiks- en oplaadtijd van de 1600 korter zal zijn.

(omdat ik er ook zoek dus)

mm
              ∏__|_ ∏__|_
              "no rules, great shots"
              Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Wel die 2700mAh slaat op de opslagcapaciteit van de batterij, maar dat hangt af van zoveel factoren: hoe snel ze ontladen worden, hoe lang ze blijven liggen, enz...

't Lijkt ook een beetje op een race naar zoveel mogelijk capaciteit: de fabrikanten wijzigen soms vormgeving om nog meer chemicalien te kunnen bevatten: leg een 1200 mAh NiMH uit de jaren '90 naast een moderne 2700mAh en je ziet het verschil. Ik denk soms ook dat die aanduiding een beetje "gerokken" wordt om de concurrentie voor te zijn.

Ik heb er van 2300mAh en van 2500mAh en eerlijk: hoe moet je nu het verschil ervaren? Ik denk ook dat het prijsverschil te groot is: je koopt dan beter een extra set van 2300mAh dan de meerprijs voor de 2700mAh...

Dave
                pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                  Het is zo dat een moderne lader kijkt naar de laadcurve van de batterij en daar zijn laadstroom op aanpast. Verder hebben degelijke laders een temperatuursensor die er voor zorgt dat de batterijen niet te warm worden. Maar laadtijden van minder dan 1 uur zijn altijd af te raden.
                  Om je een idee te geven: Panasonic AA 2100 mA kan je snelladen met 1200 mA gedurende 2 uur en dan worden de batterijen 40°.

Jos
                  Meerdere zwarte kastjes waar Nikon opstaat en ook enkele doorzichtige zwarte buizen met dezelfde vreemde opdruk...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jaske Bekijk bericht
                    Over GP zijn zeer uiteenlopende reacties te vinden, maar vermits er velen nogal negatief waren heb ik het er niet op gewaagd. Na wat zoeken op www.nionians.org ben ik bij Maha terecht gekomen (www.mahaenergy.com). De ervaringen voor intensief gebruik in flitsers waren van iedereen zeer positief. Ik heb me de Maha MH-C401FS lader aangeschaft in combinatie met de Powerex 2500 mAh batterijen en ben daar zeer tevreden over. Ze hebben zeer goede laadelektronica met nauwkeurige microprocessoren voor elke batterij apart. Bovendien kan je bij het model dat ik heb kiezen voor een snellading van 100 min of voor een tragere van 5uur. Ik gebruik altijd de lange modus omdat dan de batterijen beter gekoeld blijven, maar als het echt snel moet gaan kan het dus in 100 min. Het model dat ik heb kan 4 AA of 4 AAA laden, zowel voor NiMH als voor NiCD. Ik ben zeer tevreden.
                    Voor meer ervaringen kan je altijd eens een kijkje gaan nemen op de nikonians website (en die kan ook voor Canon gebruikers nuttig zijn ). Nikonians heeft bovendien een 66 bladzijden lange battery guide uitgebracht, voor het geval je er meer over zou willen weten (http://www.nikonians-images.com/eboo...ry%20Guide.pdf) deze is wel al enkele jaren oud, maar de basisprincipes blijven dezelfde.
                    Succes met je aankoop!

ik heb ook al jaren eentje van Maha, type kan ik ni direct zeggen (online gekocht in USA)
                    maar is goei machientje

ik gebruik Sanyo batterijen
                    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                    Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Hier ook net een Maha ladertje laten overkomen... Koop ze niet in de UK shop want die mannen reageren zeer traag, zijn duurder en je moet ze zelfs opbellen...

Ik postte net m'n eerste ervaringen hier:
                      Heb zopas GP Powerbank 4 gekocht, incl. 4 herlaadbare batterijen GP 2700 serie (2600maH) - die zaten bij in de verpakking van de GP Powerbank. Ik begrijp niet goed wanneer de batterijen volledig geladen zijn. Op de doos staat achteraan : Laadtijd AA batterijen - 2700 series : - 20 (tijdsduur in uur). Op de batterijen zelf
                      Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                        De chemische samenstelling van de batterijen is er natuurlijk op vooruit gegaan, maar inderdaad: ze worden bijna letterlijk gekookt in die GP snellader. Ik ga ook eens opzoeken welk type ik juist heb.

Dave
                        Nikkel-MetaalHydride is nog steeds wat het zegt hoor ..

zie blz 4
                        http://data.energizer.com/PDFs/nicke...ide_appman.pdf

Comment

Working...
                        X