Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleem met Canon Selphy CP510

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Probleem met Canon Selphy CP510

Ik heb een probleempje met mijn fotoprinter, telkens ik een foto wil printen heb ik aan beide kanten op +-1cm van de rand een hele rij gele vlekjes over de hele lengte van de foto waar telkens zo een cm ruimte tussenzit.
    Ik heb eens gekeken terwijl hij aan het printen was en bij het geel is er nog geen probleem maar vanaf het rood loopt het fout (vandaar dus dat het gele vlekjes zijn allicht). Ik heb al eens een aantal keer met de reinigingscassette geprobeerd om dit te verhelpen maar dit heeft niet geholpen.
    Gezien de positie van de vlekjes en het interval er telkens tussen zou het misschien aan de wieltjes kunnen liggen die de foto over en weer bewegen, maar dan zou ik niet weten waarom er bij het geel nog niets misloopt.
    Iemand enig idee wat ik hieraan zou kunnen doen om dit te verhelpen,want 't is niet zo'n fraai zicht natuurlijk.

Alvast bedankt.

Re: Probleem met Canon Selphy CP510

kan je eens een foto maken van hoe het juist uit de printer komt

mss dat ik je dan wel kan helpen

Comment

Voorbeeldjes staan HIER HIER HIER en HIER

De foto's zelf zijn niet zo denderend maar het illustreert mijn probleem...

Comment

je kan wel een test uitvoeren, kost je wel een vel fotopapier en beetje inkt

maak een kleurbalans, hiermee bedoel ik van wit tot zwart en telkens delen opsplitsen, dit zodanig dat die gele vlek wel in zo een gebied valt, het is zo dat als hij echt rood moet afdrukken geen geel nodig heeft, dus zie dat je 4 hoofdkleuren (weet niet hoeveel deze printer er heeft) zeker erbij staan zodat je kan zien of hij zijn 4 hoofdkleuren nog goed print. Als dit zo is dan kan je al uitsluiten dat er iets met je printerkop is maar eerder met uw wieltje van het papier hoewel het wsl iets verder te zoeken is

Comment

mij lijkt het ook dat het aan de wieltjes zou liggen. kijk eens of er nergens iets op de wieltjes zit (iets plakkerig ofzo...)
          de reinigingscassette reinigt enkel die thermische koppen, en niet de wieltjes ofzo, en als het probleem daar zit, dan zal die niet helpen.
          als het toestel nog in garantie is zou ik het terugbrengen naar de winkel. en zoniet zou ik het beetje proberen opendoen en die wieltjes grondig reinigen

ik heb ook een cp510 en als er een stofje op de foto komt voor dat hij de eerste keer door de printer rolt, dan zie je het stofje perfect liggen na de eerste gele laag, maar zie je geen fout (omdat het geel zo licht is dat het zelf moelijk te onderscheiden is van het wit) maar pas vanaf de rode laat zie je het verschil (het stofje verhinderd de inkt volledig op die plaats te kleven dus krijg je een vlek)
          het is perfect normaal dat je het pas na de rode laag te zien krijgt
          5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
            mij lijkt het ook dat het aan de wieltjes zou liggen. kijk eens of er nergens iets op de wieltjes zit (iets plakkerig ofzo...)
            de reinigingscassette reinigt enkel die thermische koppen, en niet de wieltjes ofzo, en als het probleem daar zit, dan zal die niet helpen.
            als het toestel nog in garantie is zou ik het terugbrengen naar de winkel. en zoniet zou ik het beetje proberen opendoen en die wieltjes grondig reinigen

ik heb ook een cp510 en als er een stofje op de foto komt voor dat hij de eerste keer door de printer rolt, dan zie je het stofje perfect liggen na de eerste gele laag, maar zie je geen fout (omdat het geel zo licht is dat het zelf moelijk te onderscheiden is van het wit) maar pas vanaf de rode laat zie je het verschil (het stofje verhinderd de inkt volledig op die plaats te kleven dus krijg je een vlek)
            het is perfect normaal dat je het pas na de rode laag te zien krijgt
            Dacht ook wel dat het aan de wieltjes zou liggen, maar 't probleem is dat je daar niet goed aankan... ga eens proberen om er met een doekje eens over te wrijven. Als dat niet helpt ga ik hem alleszinds proberen binnenbrengen, hij is nog in garantie, 't probleem is alleen dat ik die eens heb gekocht in 't Kruidvat, dat was een actie toen, en die gaan dat volgens mij niet opsturen...

Comment

Kruidvat of niet , de garantie is voor rekening van Canon en volgens mij kan je die eender waar binnen brengen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door starengine Bekijk bericht
                Kruidvat of niet , de garantie is voor rekening van Canon en volgens mij kan je die eender waar binnen brengen.
                Nope. Garantie is een onderdeel van de koopovereenkomst en daarmee uitsluitend een zaak tussen koper en verkoper; de fabrikant heeft er in feite niets mee te maken. Het is voor de verkopende partij dan wel weer prettig dat die een regeling heeft met de fabrikant, maar de verkoper is en blijft de verantwoordelijke partij waarmee je alles afhandelt. Zie o.a. ECC Belgium en deze (Nederlandse) consuwijzer.

In geval van het Kruidvat: als je nog binnen de 6 maanden zit, dan mag er al helemaal geen probleem zijn. Ze hebben dan maar de boel te herstellen, te vervangen of, indien onmogelijk, de koopovereenkomst te ontbinden met volledige teruggave van de aankoopsom. Ook kan een voorstel gedaan worden voor prijsvermindering, maar daar hoef je niet mee accoord te gaan.
                Last edited by Joost; 5 juni 2007, 12:31.

Comment

Ik heb ondertussen de wieltjes eens gereinigd en 't probleem lijkt opgelost, alleen zitten er waar de vlekjes zaten een soort deukjes. Maar da's enkel te zien als je er van serieus dicht op kijkt.
                  Ik ga dus proberen om die wieltjes nog iets grondiger te reinigen zonder hem moeten open te vijzen.

Comment

Working...
                  X