Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

info gezocht ivm een goede all-round AA batterijen lader

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• info gezocht ivm een goede all-round AA batterijen lader

Hallo iedereen,

Vermits ik nogal veel met AA-batterijen werk (in mijn compact en in mijn 430EX flits) zou ik graag een 'deftige' lader vinden. Momenteel heb ik iets waar ik niet kan op zien of de batterij vol is, dus ik laat die dan maar 15 uur insteken tot de lader zich vanzelf uitschakelt.
    Bestaan er geen (digitale ?) all-round laders met een indicatie van hoeveel er nog in de batterijen zit en voor hoever je batterijen opgeladen zijn na een bepaalde tijd ? Ik kan er niks over vinden, dus alle tips zijn welkom !

Alvast bedankt op voorhand !

Ronny
    Canon 7DII/Canon 7D/Canon 400D/EF 70-200 F2.8 L IS II USM/EF 24-70mm F2.8 L II USM/EF 50 mm F1.8 II(BW)/Tamron 17-50 mm F2.8 AF SP Di II (UV)/Sigma 50-150 mm F2.8 EX APO DC HSM (Ultra Clear)/Sigma 70-300 F4-5.6 APO DG Macro - BD0791BE

Re: info gezocht ivm een goede all-round AA batterijen lader

Oorspronkelijk geplaatst door fotomanneke Bekijk bericht
    Hallo iedereen,

Vermits ik nogal veel met AA-batterijen werk (in mijn compact en in mijn 430EX flits) zou ik graag een 'deftige' lader vinden. Momenteel heb ik iets waar ik niet kan op zien of de batterij vol is, dus ik laat die dan maar 15 uur insteken tot de lader zich vanzelf uitschakelt.
    Bestaan er geen (digitale ?) all-round laders met een indicatie van hoeveel er nog in de batterijen zit en voor hoever je batterijen opgeladen zijn na een bepaalde tijd ? Ik kan er niks over vinden, dus alle tips zijn welkom !

Alvast bedankt op voorhand !

Ronny
    Ik heb de AA batterijladers van GP de GP PowerBank rapid 2.
    Ik doe daar hoofdzakelijk GP batterijen in,maar soms ook van een ander merk.
    De batterijen die ik laad zijn van 1300 tot 2700mah.
    Op de batterijlader zit een ledje dat rood brand als hij laad een groen is als de batterijen vol zijn.
    De 2700mah NI-MH batterijen doen er ongeveer 5 uur over om op te laden.

Henk

Comment

Hallo European,

Bedankt voor de info ! Dat lijkt er al meer op dan wat ik momenteel in mijn bezit heb
      Nu nog een winkel in de buurt zoeken waar ze die hebben en dan denk ik dat ik me er zo eentje ga aanschaffen

Ronny
      Canon 7DII/Canon 7D/Canon 400D/EF 70-200 F2.8 L IS II USM/EF 24-70mm F2.8 L II USM/EF 50 mm F1.8 II(BW)/Tamron 17-50 mm F2.8 AF SP Di II (UV)/Sigma 50-150 mm F2.8 EX APO DC HSM (Ultra Clear)/Sigma 70-300 F4-5.6 APO DG Macro - BD0791BE

Comment

Wordt verkocht bij elke Colruyt.

Comment

Ik gebruik de DigiSpeed 4 van Ansmann
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

heb ook zo enn GP rapid op 30 min zijn ze geladen en de lichtjes gaan uit als ze vol zijn.

Comment

Ik heb een lader van Unicross, en een van GP. Ik gebruik die van GP niet meer. Batterijen worden er ongewoon heet in en ze zijn dan ook niet echt opgeladen. De batterijen dat erbij zaten zijn ondertussen kapot.

Ik gebruik nu enkel nog de Unicross lader en Unicross batterijen.

Dave
              pixelpusher

Comment

Dat treft: ik heb eergisteren in de Brico een universele lader van Duracell gekocht. Je kan er alle maten van batterijen in opladen (van AAA tot ...)
                Het toestel kostte iets van een 25 euro. Ik heb er 4 AA batterijen van 2650mAh bijgekocht voor mijn flitser, en die waren opgeladen na een uur of 7 (ze waren warm, maar niet overdreven). Normaal, met gewone volle batterijen heeft de flits 1-2 seconden nodig om terug op te laden. Met de oplaadbare batterijen blijft ie opgeladen en kan ik meerdere keren achtereen flitsen

Peter
                Last edited by Dippie; 15 januari 2007, 15:41. Reden: typo

Comment

ik heb ene van vivanco die je ook in de auto kan gebruiken
                  www.Klikkerdeklik.be
                  Waarom een tijger in de tank , als er een ezel achter het stuur zit ...

Comment

Oei, die van GP blijken dus niet echt degelijk ...
                    Ik ga morgen eens in de Brico kijken, maak ik veronderstel wel dat die ook een indicatie geeft van het oplaadproces ?

Comment

Voor iemand die echte specialiteiten zoekt.
                      Echt goeie batterijladers vind u bij modelbouwzaken waar ze radio bestuurde auto's, boten en vliegtuigen verkopen.
                      Laders om cellen te laden vanaf 1 stuk tot meer dan 24 tegelijk.
                      Laders die zowel geschikt zijn om nikkel cadmium, ( cadmiumcellen zijn snel aan het verdwijnen omdat ze schadelijk zijn voor het millieu en geheugenvorming) en nikkel metalhydride cellen te laden,met dergelijke laders kan men testen hoever de batterij leeg is.
                      Bij sommige toestellen kan men eerst de cellen automatisch tot 4 maal toe ontladen en laden om de batterijen weer hun volle kracht te geven, en er voor te zorgen dat iedere cel even sterk geladen is.
                      Bezoek maar eens een terrein waar men met radiobestuurde auto's , of vliegtuigejes vliegt, daar vind u direkt meerdere modellen laders en een goeie uitleg over het gebruik ervan.

Broken-wing

Comment

Het volgend nog vergeten.
                        Ikzelf gebruik voor mijn AA en AAA batterijen de GP lader, de laadtijd is daarmee ongeveer 4 a 5 uur.
                        Zoals hoger vermeld brand tijdens het laden een rood lampje dat groen word nadat de cellen vol geladen zijn.
                        De lader is 2 jaar oud en werkt nog perfect, en wordt inderdaad een beetje warm
                        Ik gebruik er ook cellen in van een ander merk.

Broken-wing

Comment

Ik bedoelde ook niet een beetje warm. Ik bedoelde zo warm dat je ze niet in je hand kan houden.

Ik zeg niet dat alle GP laders/batterijen zo zijn, maar ik ben er mee gestopt.
                          pixelpusher

Comment

Goeie laders voor AA: Ansmann. Hebben zeer goede laadelektronica.

Te koop via Dry Battery Sales in Kruibeke.

Koop nooit een super snellader, beter is minimum laadduur van 1u, zoals deze.
                            Een batterij is een chemisch iets, en die snelladers stoken de batterijen dikwijls heet, wat niet goed is voor de levensduur.

Groeten,

Jos
                            Meerdere zwarte kastjes waar Nikon opstaat en ook enkele doorzichtige zwarte buizen met dezelfde vreemde opdruk...

Comment

Over GP zijn zeer uiteenlopende reacties te vinden, maar vermits er velen nogal negatief waren heb ik het er niet op gewaagd. Na wat zoeken op www.nionians.org ben ik bij Maha terecht gekomen (www.mahaenergy.com). De ervaringen voor intensief gebruik in flitsers waren van iedereen zeer positief. Ik heb me de Maha MH-C401FS lader aangeschaft in combinatie met de Powerex 2500 mAh batterijen en ben daar zeer tevreden over. Ze hebben zeer goede laadelektronica met nauwkeurige microprocessoren voor elke batterij apart. Bovendien kan je bij het model dat ik heb kiezen voor een snellading van 100 min of voor een tragere van 5uur. Ik gebruik altijd de lange modus omdat dan de batterijen beter gekoeld blijven, maar als het echt snel moet gaan kan het dus in 100 min. Het model dat ik heb kan 4 AA of 4 AAA laden, zowel voor NiMH als voor NiCD. Ik ben zeer tevreden.
                              Voor meer ervaringen kan je altijd eens een kijkje gaan nemen op de nikonians website (en die kan ook voor Canon gebruikers nuttig zijn ). Nikonians heeft bovendien een 66 bladzijden lange battery guide uitgebracht, voor het geval je er meer over zou willen weten (http://www.nikonians-images.com/eboo...ry%20Guide.pdf) deze is wel al enkele jaren oud, maar de basisprincipes blijven dezelfde.
                              Succes met je aankoop!
                              Apple Inc. rulez

Comment

Working...
                              X