Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ilford papier

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Ilford papier

Ik zoek een (online) leverancier van Ilford Galerie Smooth Pearl papier in A2 sheets in NL.

De Beukelaer (verdeler Ilford in BE) heeft dat blijkbaar niet (weet ik via Focilux, zélf doet De Beukelaer, buiten een read receipt, hoegenaamd géén moeite om mijn mails te beantwoorden , Ilford BE trouwens ook niet. Hoe kun je nu zo zaken doen ).

Re: Ilford papier

Kijk hier eens. http://www.arca-nl.nl/
    is een zeer goede leverancier.

succes

alex
    Website : www.alextimmermans.com
    Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
    Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

Comment

oeps,

ik zie net dat ze ook geen a2 vellen van dat papier hebben.
      Bestaat het dan wel ?? Anders bel ze gewoon even op. ze zijn zeer vriendelijk aan de telefoon

alex
      Website : www.alextimmermans.com
      Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
      Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
        Ik zoek een (online) leverancier van Ilford Galerie Smooth Pearl papier in A2 sheets in NL.

De Beukelaer (verdeler Ilford in BE) heeft dat blijkbaar niet (weet ik via Focilux, zélf doet De Beukelaer, buiten een read receipt, hoegenaamd géén moeite om mijn mails te beantwoorden , Ilford BE trouwens ook niet. Hoe kun je nu zo zaken doen ).
        Hans,

Hier verkopen ze het merk, A2 zie ik ook niet direct staan, maar misschien eens mailen....

http://www.budgetfoto.nl/index.php?hoofd=024&sub=042 (het duurt een tijdje voor de pagina geladen is)

Hier een Duitse:

mvg,
        2 x 60D + 1 BG-E9 / EF-S 15-85 IS USM / 70-200 f2.8 L/ EF 100 f2.8 L IS Macro / SPEEDLITE 430 EX II/ MANFROTTO 055CXPRO3 + VANGUARD GH-200 PISTOL GRIP

Comment

Bij www.inktwereld.nl kan je ook veel papier vinden. Of ze Ilford op A2 hebben weet ik niet.
          A2 wordt weinig in vel gebruikt, dit formaat komt meestal op rol.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door voyager Bekijk bericht
            A2 wordt weinig in vel gebruikt, dit formaat komt meestal op rol.
            I know. Maar met die nieuwe Epson 3800 is er nu wel degelijk een markt én Ilford heeft het in zijn gamma maar blijkbaar niet bij ons. Een rol heb ik al besteld (om zelf te versnijden) maar soms zijn sheets wel handiger.

Tss (), gisteren nog eens gemaild naar Ilford & De Beukelaer, verschillende "read receipts" ontvangen maar géén kat die ook maar een antwoord geeft. Onbegrijpelijk . Misschien is Nikon daarom weg van bij De Beukelaer??

Comment

Can also try Paul Hotz. At the moment my Ilford roll paper supplier, I'm sure they can supply sheets too. Price? I don't know.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door trebs Bekijk bericht
                Can also try Paul Hotz. At the moment my Ilford roll paper supplier, I'm sure they can supply sheets too. Price? I don't know.
                http://www.hotz.be/
                Good idea, they give excellent service in my experience.

... but no luck, Ilford doesn't have it in Belgium although 17" x 22" is available on the US site.
                Last edited by hvr_oosterzele; 11 januari 2007, 10:27.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                  I know. Maar met die nieuwe Epson 3800 is er nu wel degelijk een markt én Ilford heeft het in zijn gamma maar blijkbaar niet bij ons. Een rol heb ik al besteld (om zelf te versnijden) maar soms zijn sheets wel handiger.

Tss (), gisteren nog eens gemaild naar Ilford & De Beukelaer, verschillende "read receipts" ontvangen maar géén kat die ook maar een antwoord geeft. Onbegrijpelijk . Misschien is Nikon daarom weg van bij De Beukelaer??
                  Ilford zal moeilijk vindbaar zijn op vel A2. Ze maken slechts 3 soorten op dit formaat. En dat is dan 17 x 22" (43 x 56cm) wat nog niet A2 is (A2 = 42 x 59,4cm).
                  Bij Hotz hebben ze dit formaat van omnijet, wat ook Ilford is (ong. 86€ voor 50 vel). Daarnaast hebben ze ook permajet op A2 vel in verschillende soorten.
                  Hahnemuhle heeft ook A2 vellen. (prijs bij inktwereld is redelijk goed voor hahhemuhle)

Om hotz en De Beukelaer (min of meer hetzelfde) te contacteren kan je best de telefoon nemen, op e-mail heb ik daar ook nog maar weinig respons gekregen. (Hotz: 02/734.34.01)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door voyager Bekijk bericht
                    Ilford zal moeilijk vindbaar zijn op vel A2. Ze maken slechts 3 soorten op dit formaat. En dat is dan 17 x 22" (43 x 56cm) wat nog niet A2 is (A2 = 42 x 59,4cm).
                    Bij Hotz hebben ze dit formaat van omnijet, wat ook Ilford is (ong. 86€ voor 50 vel). Daarnaast hebben ze ook permajet op A2 vel in verschillende soorten.
                    Hahnemuhle heeft ook A2 vellen. (prijs bij inktwereld is redelijk goed voor hahhemuhle)
                    Net een email gekregen van Hotz met de prijslijst (niettegenstaande ik hén niet gemaild had - wel eens gebeld) waarbij ze verwezen naar mijn mail . Blijkbaar hebben ze mijn mail van bij De Beukelaer of van bij Ilford doorgestuurd naar Hotz (ipv naar Focilux gezien mijn adres).

Enfin,

Een rol A2 besteld alsook een aantal pakken A4 & A3+ én ook een pak 25x30cm & 40x50cm sheets van 1.3mm dik.

Edit : net telefoon gekregen van Hotz, zij maken nu deel uit van De Beukelaer
                    Last edited by hvr_oosterzele; 12 januari 2007, 09:58.

Comment

(Ik wou replyen dat je bij Hotz moet gaan, maar dat is
                      ondertussen al gebeurd.)

Ben er onlangs nog geweest voor een pak Hahnemulle
                      papier, heel goede service en dito uitleg. Ik had
                      trouwens ook een mail gestuurd, read receipt van
                      De Beukelaer en verder niets meer.

Comment

[MOD] Sorry, geen reclame voor eigen zaak. Daar hebben we bannerruimte voor.

Willy
                        Last edited by Hombre; 3 februari 2007, 08:26.

Comment

[MOD] quote verwijderd

MODS, heeeelp. Een spammer!!!
                          Last edited by Hombre; 3 februari 2007, 08:27.

Comment

Working...
                          X