Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Snijmachine voor gekartelde fotoranden, bestaat het nog?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Snijmachine voor gekartelde fotoranden, bestaat het nog?

Het afgebeelde ding is slechts wat groter dan een "normale foto" en werd vroeger gebruikt om fotoranden te maken. Iemand die ik ken is hier zeer aan gehecht en nu reeds "in paniek" wat zij moet doen als dit versleten geraakt Ze gebruikt het vooral om kaartjes mee te versieren.

Er schijnt al veel navraag gedaan in grafische winkels, maar daar schijnt het niet te vinden. Vandaar de vraag of zulks nog bestaat in de fotografische sector? (het moet een ding als dit zijn, en geen gekartelde schaar of zo!)

Het afgebeelde ding is iets wat een aantal mensen op hun zolder hebben liggen die ooit bij Agfa-Gevaert hebben gewerkt

Re: Snijmachine voor gekartelde fotoranden, bestaat het nog?

Oorspronkelijk geplaatst door maGuy Bekijk bericht
    Het afgebeelde ding is slechts wat groter dan een "normale foto" en werd vroeger gebruikt om fotoranden te maken. Iemand die ik ken is hier zeer aan gehecht en nu reeds "in paniek" wat zij moet doen als dit versleten geraakt Ze gebruikt het vooral om kaartjes mee te versieren.

Er schijnt al veel navraag gedaan in grafische winkels, maar daar schijnt het niet te vinden. Vandaar de vraag of zulks nog bestaat in de fotografische sector? (het moet een ding als dit zijn, en geen gekartelde schaar of zo!)

Het afgebeelde ding is iets wat een aantal mensen op hun zolder hebben liggen die ooit bij Agfa-Gevaert hebben gewerkt

Vorige week stond er een set van 2 snijapparaten in promotie bij Aldi, 1 groot en 1 klein voor zo'n 20 euro. Met de kleine kan je gekartelde randen snijden.

In onze Aldi (Vilvoorde) stonden er gisteren nog enkele, ga eens kijken in uw omgeving en misschien heb je geluk.

Mvg.
    JP

Comment

Heb gisteren zoiets in de aard horen vermelden, maar dat bleek niet wat ze zocht. Als ik jou dan hoor lijkt mij dat toch wel iets, dus ik ben in de war en zal melden dat ze sowieso moet gaan zien Bedankt.

Comment

Heb gisteren zoiets in de aard horen vermelden, maar dat bleek niet wat ze zocht. Als ik jou dan hoor lijkt mij dat toch wel iets, dus ik ben in de war en zal melden dat ze sowieso moet gaan zien Bedankt.

Mijn echtgenote gebruikt deze ook om 3D kaarten te snijden. Het is niet met een hefboom maar met een wieltje, het resultaat mag zeker gezien worden al is het niet identiek aan de karteling van die oude foto's.

Comment

Blijkt dat ze de reclame wel had gezien (en dat dit bv ook in de Makro verkrijgbaar is) en dat ze meent dat je met dat wieltje niet vlot door karton zou kunnen snijden (of dat het mss niet zo aangenaam werkt daarvoor?). Kan je daar nog een laatste getuigenis over delen? (mss heeft ze het zelf al geprobeerd; kan ook...)

Ze maakt nogal veel kaartjes, dus zo'n ding mag geen irritatiefactor worden.

Comment

Blijkt dat ze de reclame wel had gezien (en dat dit bv ook in de Makro verkrijgbaar is) en dat ze meent dat je met dat wieltje niet vlot door karton zou kunnen snijden (of dat het mss niet zo aangenaam werkt daarvoor?). Kan je daar nog een laatste getuigenis over delen? (mss heeft ze het zelf al geprobeerd; kan ook...)

Ze maakt nogal veel kaartjes, dus zo'n ding mag geen irritatiefactor worden.
            Ik zou zeggen: kopen en kasticket bijhouden. Uitproberen op karton van verschillende diktes.
            Terugbrengen als het niet voldoet en de centen terugvragen.

Comment

Dat van den Aldi is met een wieltje, en dat werkt ook wel goed (heb ik vorige week meegebracht). Je kan de snijwieltjes wisselen, om gewoon recht te snijden, een gekartelde lijn, en je kan er ook een stippelijn mee snijden om een strookje gemakkelijk af te scheuren.

Het zijn twee snijmachines, 1 met een wieltje, en ook nog 1 met een "kapmes".

Ze werken allebei prima , maar als ze toch een apparaat willen zoals op de foto, dan zullen ze wel wat moeten zoeken.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

Comment

je kan in stoffen/naaiwinkels eventueel kartelscharen kopen
                www.Klikkerdeklik.be
                Waarom een tijger in de tank , als er een ezel achter het stuur zit ...

Comment

Als je op deze pagina bijna beneden bent zie je een aantal vormen van mesjes die je in een snijapparaat kunt zetten. Volgens mij in een Carl.
                  Wel een australische site maar deze dingen zijn hier ook gewoon in de handel.

http://www.hbs.com.au/Cutters.htm#Le...es%20and%20Mat

Hoe dik moet het papier zijn waar je doorheen moet. Wil het anders wel eens uitproberen!

Chris

Comment

Working...
                  X